To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - czy to akumulator?czy może coś innego?

diament20 - 07-12-2014, 22:36
Temat postu: czy to akumulator?czy może coś innego?
rano jest nie najlepiej z odpalaniem(2,0 diesel) potem troszkę lepiej ale podczas odpalania rano rozświetlają się światła(na chwilę w trakcie kręcenia rozrusznika)czego wcześniej nie widziałem, a raczej twierdzę, że nie było. Jakoś odpala tylko może mnie kiedyś nie posłuchać i odmówić współpracy :( Czy to sygnał o padaniu akumulatora, czy może świece żarowe (może któraś nie działa i słabo podgrzane paliwo) czy może ktoś ma inne doświadczenie lub wiedzę? Dzięki za podpowiedzi.
mitsu00 - 08-12-2014, 11:51
Temat postu: Re: czy to akumulator?czy może coś innego?
diament20 napisał/a:
rano jest nie najlepiej z odpalaniem(2,0 diesel) potem troszkę lepiej ale podczas odpalania rano rozświetlają się światła(na chwilę w trakcie kręcenia rozrusznika)czego wcześniej nie widziałem, a raczej twierdzę, że nie było. Jakoś odpala tylko może mnie kiedyś nie posłuchać i odmówić współpracy :( Czy to sygnał o padaniu akumulatora, czy może świece żarowe (może któraś nie działa i słabo podgrzane paliwo) czy może ktoś ma inne doświadczenie lub wiedzę? Dzięki za podpowiedzi.
Obecny akumulator ile ma lat? Ori chyba jest Matsushita albo Yuasa jesli dobrze pamietam. Mniejsza z tym zreszta. Akku powinno sie wymieniac co 4-5 lat, pozniej to juz rosyjska ruletka. Mi padl po 3 latach bez uprzednich niedociagniec. Nie trzymal napiecia i rozladowywal sie po 2 dniach od doladowania. Oznaki? Dyskoteka na tablicy rozdz. i zero reakcji na przekrecenie zaplonu. Nawet rozrusznik nie krecil.
bonito - 08-12-2014, 12:43

Przedmówca ma 100% rację - jeżeli na początku zimy jest kłopot z rozruchem i akumulator ma jakieś 5 lat, to nie ma co szukać dziury w całym, tylko udać się do sklepu z akumulatorami.
Też ostatnio wymieniałem - wybrałem markę Yuasa ze względu na największą wagę - jak na razie super (kręci tak że mało silnik nie wypadnie przy rozruchu), co do trwałości to okaże się za kilka lat...
bonito

olgierto - 08-12-2014, 14:08

jeśli robisz małe przebiegi to aku sie nie doładuje. Czasem wystarczy co jakis czas podładować go z prostownika, przeczyścić klemy
plecho1 - 08-12-2014, 15:18

Podstawowa sprawa to sprawdzenie napięcia ładowania, jeśli będzie w normie, to trzeba sprawdzić akumulator w punkcie z akumulatorami. Nawet mały spadek napięcia ładowania, np. przez słabą masę, może spowodować że akumulator nie będzie dostatecznie doładowywany.
diament20 - 15-12-2014, 00:30

Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi. Nie mogłem wcześniej tego zrobić (....),ale właśnie dziś chyba padł już definitywnie. Tak jak mówiliście i u mnie wytrzymywał 2 dni i tyle, a teraz już tylko wymiana. Ale jeśli już przy tym jesteśmy to podpowiedzcie jakie parametry, bo na moim opis słabo, a wręcz niewidoczny. dowiedziałem się że ma być 95Ah / 830A / 12V / P+ czy może coś nie tak z moimi informacjami? a może jeszcze coś powinienem wiedzieć więcej? :?
mam motor 2.0 DI-D 140KM (aku chyba ma od początku czyli od 2007 bo wygląda na oryginał)

plecho1 - 15-12-2014, 07:49

http://www.akumulator.pl/produkty/ca1004
Firma i model tylko poglądowo ale są też parametry jakie powinny być.

diament20 - 15-12-2014, 17:15

Dzięki za informacje, znalazłem właśnie YUASA 95Ah/850A12V/P+ wydaje się być dobra cena 388 pln (no chyba, że +30pln za brak starego aku na wymianę).Mam tylko obawy czy aby nie będzie za długi, :shock: bo ma 353mm długości :( ale myślę, że powinien się tam wkomponować :)
mitsu00 - 15-12-2014, 18:50

diament20 napisał/a:
Dzięki za informacje, znalazłem właśnie YUASA 95Ah/850A12V/P+ wydaje się być dobra cena 388 pln (no chyba, że +30pln za brak starego aku na wymianę).Mam tylko obawy czy aby nie będzie za długi, :shock: bo ma 353mm długości :( ale myślę, że powinien się tam wkomponować :)
Taniocha...... Ja za 100Ah Tudora z mega moca rozruchowa podczas mrozow do -30st C, dalem tauzena. No ale jakosc idzie w parze z cena, a na mrozach trzeba miec prund :mrgreen: :mrgreen:
diament20 - 15-12-2014, 21:12

Mitsuposiadacze, bo już jestem zakręcony jak muszla ślimaka!!! :rolleyes: książka (instrukcja od Mitsu) zawiera tabelkę w której podano dane akumulatora: Napięcie - 12V (no zrozumiałe, że nie 6V czy 24V :) ); Typ - 95D31L; Pojemność - 64Ah; Prąd alternatora - 140A (nic nie podają na temat prądu rozruchu ). Wszędzie, w większości kalkulatory do wyliczeń i doboru akumulatorów, które odwiedziłem wyliczają: Pojemność - w granicach 95Ah (bywa też 80Ah); Prąd rozruchu - w granicach 850A (bywa od 700 do 850 A) No i jak z tym żyć i jak to rozkminić. Napiszcie jakie macie żeby nie dochodziło do niedoładowania albo przeładowania. Pomocy!!! bo auto stoi :( a ja zamówiłem jak napisałem wcześniej, ale zmotany jestem( i może się okazać po pomiarze, że ten 353 mm długości może nie wejść) to jeszcze bym zmienił zamówienie Dzięki !!!
mitsu00 - 15-12-2014, 21:32

diament20 napisał/a:
Mitsuposiadacze, bo już jestem zakręcony jak muszla ślimaka!!! :rolleyes: książka (instrukcja od Mitsu) zawiera tabelkę w której podano dane akumulatora: Napięcie - 12V (no zrozumiałe, że nie 6V czy 24V :) ); Typ - 95D31L; Pojemność - 64Ah; Prąd alternatora - 140A (nic nie podają na temat prądu rozruchu ). Wszędzie, w większości kalkulatory do wyliczeń i doboru akumulatorów, które odwiedziłem wyliczają: Pojemność - w granicach 95Ah (bywa też 80Ah); Prąd rozruchu - w granicach 850A (bywa od 700 do 850 A) No i jak z tym żyć i jak to rozkminić. Napiszcie jakie macie żeby nie dochodziło do niedoładowania albo przeładowania. Pomocy!!! bo auto stoi :( a ja zamówiłem jak napisałem wcześniej, ale zmotany jestem( i może się okazać po pomiarze, że ten 353 mm długości może nie wejść) to jeszcze bym zmienił zamówienie Dzięki !!!

353mm nie wejdzie. Za dlugi. Dobry bedzie np BOSCH S4 wymiary 306x173x225. Nr modelu S4028. 95Ah. Moc rozruchowa 830A.
W iparts.pl do wziecia za 489PLN:
http://www.iparts.pl/czes...0092s40280.html

diament20 - 15-12-2014, 22:32

przypuszczałem, ale zawsze brak tej pewności(jak to bywa, Polak - Mac Giver :) ) lepiej polegać na doświadczonych i ich podpowiedziach. Dzięki Dominik
apg2312 - 15-12-2014, 23:22

mitsu00 napisał/a:

353mm nie wejdzie. Za dlugi. Dobry bedzie np BOSCH S4 wymiary 306x173x225. Nr modelu S4028. 95Ah. Moc rozruchowa 830A.
W iparts.pl do wziecia za 489PLN:
http://www.iparts.pl/czes...0092s40280.html


W Inter Cars 459,55 zł, do tego powinien być rabat, jak masz kartę Mitsumaniaka
http://e-katalog.intercar...akumulator.html

rezon - 16-12-2014, 07:40

diament20 napisał/a:
Wszędzie, w większości kalkulatory do wyliczeń i doboru akumulatorów, które odwiedziłem wyliczają: Pojemność - w granicach 95Ah (bywa też 80Ah); Prąd rozruchu - w granicach 850A (bywa od 700 do 850 A) No i jak z tym żyć i jak to rozkminić. Napiszcie jakie macie żeby nie dochodziło do niedoładowania albo przeładowania.
Krótko pisząc - najwięcej Ah i najwięcej A żeby tylko weszły mechanicznie ;) . Ponieważ masz ograniczoną przestrzeń to nie wpakujesz akumulatora o pojemności 200Ah, który nie miałby szansy na ładowanie prądem 1/10 pojemności. Realnie przy max prądzie alternatora 140A możliwa jest nadwyżka nad bieżącym zapotrzebowaniem ok. 100A - oczywiście nie zimą na początku jazdy ;) - zatem 100Ah byłby ładowany niemal wzorcowo. Im masz więcej Ah tym więcej rozruchów zrobisz bez ładowania.
Prąd rozruchu czyli A są potrzebne aby dać "kopa" rozrusznikowi - nie weźmie więcej niż potrzebuje, ale jak ma za mało to bardziej leniwie kręci albo wcale. Klasę akumulatora poznaje się przy mrozach - wtedy drastycznie spada zarówno pojemność jak i prąd rozruchu. Przy -30st. często ledwie 40% zostanie tego co jest latem, a trzeba zakręcić rozrusznikiem, który ma przy okazji znacznie większe opory (gęsty olej, przymarznięte niektóre części).
To tak łopatologicznie - wymiary ograniczą nadmierne zapędy :wink:

diament20 - 16-12-2014, 13:14

Dzięki!!! rezon serdeczne :D bardzo ciekawie i pouczająco to ująłeś :idea: właśnie zamówiłem dziś YUASA Silver YBX 5335 95Ah/830A myślę że jest to dobra opcja, a poza tym wymiarowo jest zgodny z przygotowanym pod machą miejscem :D Jeśli chodzi o jego walory? przekonam się jak go poużywam. Tą akurat markę polecił mi - podobno znawca tematyki, elektryk samochodowy.(jak się nie sprawdzi :axe: ) :mrgreen: Poza tym chyba fabrycznie też są, a na pewno były, montowane tej marki w autach produkowanych w Japonii, poza Japonią nie wiem.Jeszcze raz Wszystkim !!! dzięki wielkie za odpowiedzi na mój lament :biggrin: Pozdrawiam i z racji bliskości Świąt Wszystkiego Najlepszego, a tym co będą podróżować spokojności, szerokości i bezpieczeństwa no i bezawaryjności !!!! Pozdrawiam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group