To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] Za niskie obroty na biegu jałowym. Paliwo ?

FredPL - 10-12-2014, 17:39
Temat postu: [Cari 1.9DI-D] Za niskie obroty na biegu jałowym. Paliwo ?
Witam,

zatankowałem dziś moją Cari na BP i zauważyłem, że po przejechaniu około 1km na światłach nagle spadły mi obroty silnika do około ~500rpm (cała buda aż drga), do tego od silnika słychać dziwny szum jakby paska o obudowę, ma ktoś pomysł w czym problem?

Przed zatankowaniem auto ładnie odpaliło pod pracą, na światłach nic się nie działo, wszystko chodziło jak należy.

robertdg - 10-12-2014, 18:45

Zerknij pod maske skąd dochodzi niepokojący odgłos, problem z obrotami może mieć związek z jakością paliwa, zatem kontrola filtra jezeli dawno nie byl zmieniany
FredPL - 10-12-2014, 18:51

Szum dochodzi z lewej strony jakby z tyłu. Co do filtra to 500km temu był wymieniony na nowy (Mecafilter bo Manna nie było).

Przed chwilą poszedłem do samochodu, odpaliłem go i mam wrażenie, że chodzi równiej.

Uprzedzając, rozrząd był wymieniony przy przebiegu 283tyś (aktualny przebieg 294tyś) przez poprzedniego właściciela w styczniu tego roku (rozrząd + pompa wody). Jutro ma mi dać znać co dokładnie było wymienione wtedy.

robertdg - 10-12-2014, 19:01

Lewa strona z tył - referencyjnie lewa strona to strona kierowcy, zatem czy jest to po stronie skrzyni :?: Jezeli nie to po prawej z tyłu jedyne co może przyjść na myśł to albo coś z rozrządu albo turbina
FredPL - 10-12-2014, 19:13

Lewa jak stoję przed autem i zaglądam pod maskę ;) czyli referencyjnie prawa czyli właśnie okolice paska rozrządu i paska osprzętu. Co do turbiny to była wsadzona nowa (mam fakturę) przy przebiegu 222tyś i dbam o nią (gaszę auto zawsze po chwili postoju na parkingu, a nie od razu).

Czekam do jutra na informację odnośnie paska osprzętu (w DID są dwa paski o ile dobrze ogarnąłem), który mógł być niewymieniany od niepamiętnych czasów.

robertdg - 10-12-2014, 19:17

Pasek osprzętu jest jeden, obsługuje, alternator, wspomaganie i klimatyzacje naraz
FredPL - 10-12-2014, 21:52

Przez dwa miałem na myśli pasek rozrządu + pasek osprzętu, razem dwa ;) Mam wrażenie, że to rolka paska osprzętu. W wolnej chwili zdejmę pasek i zobaczę czy stawia opór bądź hałasuje jak się ją ręką pokręci.
robertdg - 10-12-2014, 21:55

Rolka osprzętu znajduje się bliżej alternatora (sam alternator tez ma sprzęgiełko które może dać o sobie znac), rolka paska rozrządu znajduje sie tuz pod kołem żebatym wałka rozrządu


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group