To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Problem z dwójką

rocketman19 - 11-12-2014, 13:42
Temat postu: Problem z dwójką
Witam wszystkich, mam w swojej Carismie problem, mianowicie na zimnym silniku (szczegulnie pierwsze ruszanie) jak się rusza to dwójką nie chce wejść jak mocniej popche to słychać jak zębatki ocieraja i ma duży opór przy prubie wrzucenia. Jedynie jak wchodzi to ruszać na 1 i wcisnąć sprzęgło przy około 2, 5tys. Dopchnac drążek aż to oporu i czekać aż sama wpadnie (1-2sek.). Jeszcze jedynka nie chce wchodzić jak się autko toczy tak około 10km/h ale nie wiem czy to wada czy tak powinno być. Jak myślicie co może być powodem takiego zachowywania się dwójki? Bo strasznie to irytuje ;/


Zapomniałem dodać że dwójka na ciepłym silniku chodzi już dobrze a jedynka cały czas tak jak opisałem

nytsug - 11-12-2014, 13:51

Jedynka to normalne.
Odnośnie dójki było już wiele tematów na forum.
Ale po kolei to masz tak (od tych najmniej kosztownych do bardziej):
- regulacja sprzęgła, o ile reszta biegów też ma problem, bo jak nie to:
- nowe tulejki wybieraka drążka zmiany biegów - ok 80zł
- nowy olej w skrzyni - ok 140zł
- skrzynia biegów - 800-1500zł

piwomojepaliwo - 11-12-2014, 14:24
Temat postu: Re: Problem z dwójką
rocketman19 napisał/a:
Witam wszystkich, mam w swojej Carismie problem, mianowicie na zimnym silniku (szczegulnie pierwsze ruszanie) jak się rusza to dwójką nie chce wejść jak mocniej popche to słychać jak zębatki ocieraja i ma duży opór przy prubie wrzucenia. Jedynie jak wchodzi to ruszać na 1 i wcisnąć sprzęgło przy około 2, 5tys. Dopchnac drążek aż to oporu i czekać aż sama wpadnie (1-2sek.). Jeszcze jedynka nie chce wchodzić jak się autko toczy tak około 10km/h ale nie wiem czy to wada czy tak powinno być. Jak myślicie co może być powodem takiego zachowywania się dwójki? Bo strasznie to irytuje ;/


Zapomniałem dodać że dwójka na ciepłym silniku chodzi już dobrze a jedynka cały czas tak jak opisałem


Kolego mam takie samo auto i takie same objawy. Jest to spowodowane zużyciem skrzyni. Wymieniałem olej i regulowałem. Strzelone są synchronizatory w skrzyni.

Stepek - 11-12-2014, 14:53

Mam identyczny objaw, zmieniony olej, tulejki i nadal to samo. Skrzynia się po prostu kończy. Na prawdę w tych miśkach te skrzynie są beznadziejne
milo - 11-12-2014, 15:05

rocketman19 napisał/a:
Zapomniałem dodać że dwójka na ciepłym silniku chodzi już dobrze a jedynka cały czas tak jak opisałem

Gęsty olej jest zimno i są duże opory w skrzyni , ciepły i biegi wchodzą lepiej olej rzadszy
Dobry pomysł jest wlać olej ATF :mrgreen:

guziec - 11-12-2014, 15:40

ja z takimi objawami jeżdżę już 6 lat, troszkę wprawy przy wrzucaniu 2 i nic się nie dzieje :)
rasiak1980 - 12-12-2014, 01:13

synchronizatory 2 biegu sie konczą najpierw są p[roblemy ze zredukowaniem z 3 na 2 mozesz nalac ATF ja tak zrobiłem jakby lepiej było ale nie zmienia to faktu że te synchronizatory są po prostu słabe w tej skrzyni u mnie odezwało sie około 281 tyś km
rocketman19 - 12-12-2014, 10:14

O kurde ;/ no to widzę ze grubo... Czyli kolejna bolączka Carismy. Dzięki wielkie za info, jak będę miał trochę siana to kupię chyba całą skrzynie i tyle, bo blacha jest w [wulgaryzm] Stanie, rdzy nie ma, silnik tez w porządku a nie na widzę jak coś mi nie działa jak powinno :p
piwomojepaliwo - 15-12-2014, 18:55

rocketman19 napisał/a:
O kurde ;/ no to widzę ze grubo... Czyli kolejna bolączka Carismy. Dzięki wielkie za info, jak będę miał trochę siana to kupię chyba całą skrzynie i tyle, bo blacha jest w [wulgaryzm] Stanie, rdzy nie ma, silnik tez w porządku a nie na widzę jak coś mi nie działa jak powinno :p
a tak z grzeczności zapytam - jaki masz przebieg na liczniku?
rasiak1980 - 17-12-2014, 22:58

daj do regeneracji albo sciągnij sobie skrzynie z anglii tam całą carismę GDI FL kupisz za 400-500 funtów w bdb stanie skrzynie jak sie potargujesz to za 30 funtów spokojnie wychaczysz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group