Carisma - Techniczne - Witam. Problem z rdiem
bugaj102 - 12-12-2014, 21:18 Temat postu: Witam. Problem z rdiem Posłuchałem was i kupiłem Pioneer radio i mam teraz problem z tym, że zapomina ustawienia po zgaszeniu silnika. Podejrzewam, że to problem z zamianą kabli ale nie wiem jak i nie mam schematu. Proszę o pomoc
robertdg - 12-12-2014, 21:29
Zólty kabelek do zóltego, czerwony do czerwonego
bugaj102 - 12-12-2014, 21:50
I to wsio?
robertdg - 12-12-2014, 22:02
Tak jezeli jest prawidłowo podłaczone przez adapter mitsubishi -> iso
bugaj102 - 12-12-2014, 23:58
Dzięki jutro sprawdze:)
[ Dodano: 13-12-2014, 15:27 ]
Więc tak czerwony do czerwonego żółty do żółtego i dalej nic nie działa jest tam jeszcze pomarańczowy przewód który stykając z żółtym lub czerwonym podświetlał deskę rozdzielczą. Więc jak to powinno być bo przy nowo kupionym radiu mam kostkę iso w którą nie wchodzi przewód pomarańczowy nie ma on odpowiednika. Sprawdzałem podpinając razem czerwony z czerwonym i pomarańczowy i nic dalej żółty z żółtym i pomarańczowy i nic i nawet dla sprawdzenia czarny z czarnym i pomarańczowy dalej nic jest tam jeszcze niebieski ale on jest do zasilania anteny.
Bismarck - 13-12-2014, 20:08
Podłączamy zasilanie. W większości obecnie produkowanych radioodtwarzaczy (a także tych starszych) do zasilania radia przeznaczone są 3 kable:
masa zasilania - przeważnie przewód czarny
+12 V podtrzymanie (+12 V battery, permament itp.) - najczęściej żółty przewód, czasem czerwony
+ 12 V zasilanie (+12 V power, ACC- accesory) - zazwyczaj czerwony przewód ale to nie jest reguła
Patrz na opis na samym radiu tam jest napisane co gdzie podpiac
bugaj102 - 13-12-2014, 22:30
Bismarck, właśnie bo mnie zastanawia ten pomarańczowy
robertdg - 14-12-2014, 09:27
Zrtób zdjęcie wiązki od radia do kostki w aucie, jak to jest podłaczone, powinien byc po drodze jeszcze czarny kabel z oczkiem który się przykreca do karoserii auta.
bugaj102 - 14-12-2014, 17:07
Ale czarny wchodzi w czarny w kostkę
plecho1 - 15-12-2014, 08:25
Ale ten pomarańczowy wychodzi z instalacji auta czy od strony radia? Jeśli z instalacji auta, to jest on od sterowania stopniami podświetlenia radia jeśli radio daje taką możliwość. Działa to tak, że jak włączysz na światła to w tym pomarańczowym przewodzie pojawia się napięcie które steruje radiem aby przyciemniło podświetlenie. Dlatego jak podłączysz go do plusa to zasilisz jednocześnie podświetlenie deski i pewnie część pozycyjnych. Z instalacji auta powinny wychodzić dwa przewody plusowe które trzeba podłączyć do radia, w jednym napięcie powinno być cały czas (podtrzymanie) a w drugim napięcie powinno się pojawiać dopiero po przekręceniu kluczyka w stacyjce na pierwszą pozycję. Aby sprawdzić czy na tych przewodach napięcie jest tak jak powinno być wystarczy jakaś mała żarówka samochodowa z dwoma kabelkami. Jeden kabelek wychodzący z żarówki podłączasz gdzieś do masy auta a drugim dotykasz, najpierw przy wyjętym kluczyku ze stacyjki, do przewodów idących do radia. Jeśli żarówka się zaświeci, to znalazłeś podtrzymanie. Następnego poszukiwania dokonuj w taki sam sposób ale dodatkowo po przekręceniu kluczyka w stacyjce na pierwszą pozycję, tak znajdziesz oczywiście główne zasilenie.
bugaj102 - 17-12-2014, 12:43
plecho1 napisał/a: | Ale ten pomarańczowy wychodzi z instalacji auta czy od strony radia? Jeśli z instalacji auta, to jest on od sterowania stopniami podświetlenia radia jeśli radio daje taką możliwość. Działa to tak, że jak włączysz na światła to w tym pomarańczowym przewodzie pojawia się napięcie które steruje radiem aby przyciemniło podświetlenie. Dlatego jak podłączysz go do plusa to zasilisz jednocześnie podświetlenie deski i pewnie część pozycyjnych. Z instalacji auta powinny wychodzić dwa przewody plusowe które trzeba podłączyć do radia, w jednym napięcie powinno być cały czas (podtrzymanie) a w drugim napięcie powinno się pojawiać dopiero po przekręceniu kluczyka w stacyjce na pierwszą pozycję. Aby sprawdzić czy na tych przewodach napięcie jest tak jak powinno być wystarczy jakaś mała żarówka samochodowa z dwoma kabelkami. Jeden kabelek wychodzący z żarówki podłączasz gdzieś do masy auta a drugim dotykasz, najpierw przy wyjętym kluczyku ze stacyjki, do przewodów idących do radia. Jeśli żarówka się zaświeci, to znalazłeś podtrzymanie. Następnego poszukiwania dokonuj w taki sam sposób ale dodatkowo po przekręceniu kluczyka w stacyjce na pierwszą pozycję, tak znajdziesz oczywiście główne zasilenie. |
Pomogłeś dzięki
[ Dodano: 17-12-2014, 12:44 ]
Temat można zamknąć
plecho1 - 17-12-2014, 13:16
Nie ma za co
|
|
|