To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Witam. Problem z rdiem

bugaj102 - 12-12-2014, 21:18
Temat postu: Witam. Problem z rdiem
Posłuchałem was i kupiłem Pioneer radio i mam teraz problem z tym, że zapomina ustawienia po zgaszeniu silnika. Podejrzewam, że to problem z zamianą kabli ale nie wiem jak i nie mam schematu. Proszę o pomoc
robertdg - 12-12-2014, 21:29

Zólty kabelek do zóltego, czerwony do czerwonego ;-)
bugaj102 - 12-12-2014, 21:50

I to wsio?
robertdg - 12-12-2014, 22:02

Tak jezeli jest prawidłowo podłaczone przez adapter mitsubishi -> iso
bugaj102 - 12-12-2014, 23:58

Dzięki jutro sprawdze:)

[ Dodano: 13-12-2014, 15:27 ]
Więc tak czerwony do czerwonego żółty do żółtego i dalej nic nie działa jest tam jeszcze pomarańczowy przewód który stykając z żółtym lub czerwonym podświetlał deskę rozdzielczą. Więc jak to powinno być bo przy nowo kupionym radiu mam kostkę iso w którą nie wchodzi przewód pomarańczowy nie ma on odpowiednika. Sprawdzałem podpinając razem czerwony z czerwonym i pomarańczowy i nic dalej żółty z żółtym i pomarańczowy i nic i nawet dla sprawdzenia czarny z czarnym i pomarańczowy dalej nic jest tam jeszcze niebieski ale on jest do zasilania anteny.

Bismarck - 13-12-2014, 20:08

Podłączamy zasilanie. W większości obecnie produkowanych radioodtwarzaczy (a także tych starszych) do zasilania radia przeznaczone są 3 kable:

masa zasilania - przeważnie przewód czarny
+12 V podtrzymanie (+12 V battery, permament itp.) - najczęściej żółty przewód, czasem czerwony
+ 12 V zasilanie (+12 V power, ACC- accesory) - zazwyczaj czerwony przewód ale to nie jest reguła

Patrz na opis na samym radiu tam jest napisane co gdzie podpiac

bugaj102 - 13-12-2014, 22:30

Bismarck, właśnie bo mnie zastanawia ten pomarańczowy
robertdg - 14-12-2014, 09:27

Zrtób zdjęcie wiązki od radia do kostki w aucie, jak to jest podłaczone, powinien byc po drodze jeszcze czarny kabel z oczkiem który się przykreca do karoserii auta.
bugaj102 - 14-12-2014, 17:07

Ale czarny wchodzi w czarny w kostkę
plecho1 - 15-12-2014, 08:25

Ale ten pomarańczowy wychodzi z instalacji auta czy od strony radia? Jeśli z instalacji auta, to jest on od sterowania stopniami podświetlenia radia jeśli radio daje taką możliwość. Działa to tak, że jak włączysz na światła to w tym pomarańczowym przewodzie pojawia się napięcie które steruje radiem aby przyciemniło podświetlenie. Dlatego jak podłączysz go do plusa to zasilisz jednocześnie podświetlenie deski i pewnie część pozycyjnych. Z instalacji auta powinny wychodzić dwa przewody plusowe które trzeba podłączyć do radia, w jednym napięcie powinno być cały czas (podtrzymanie) a w drugim napięcie powinno się pojawiać dopiero po przekręceniu kluczyka w stacyjce na pierwszą pozycję. Aby sprawdzić czy na tych przewodach napięcie jest tak jak powinno być wystarczy jakaś mała żarówka samochodowa z dwoma kabelkami. Jeden kabelek wychodzący z żarówki podłączasz gdzieś do masy auta a drugim dotykasz, najpierw przy wyjętym kluczyku ze stacyjki, do przewodów idących do radia. Jeśli żarówka się zaświeci, to znalazłeś podtrzymanie. Następnego poszukiwania dokonuj w taki sam sposób ale dodatkowo po przekręceniu kluczyka w stacyjce na pierwszą pozycję, tak znajdziesz oczywiście główne zasilenie.
bugaj102 - 17-12-2014, 12:43

plecho1 napisał/a:
Ale ten pomarańczowy wychodzi z instalacji auta czy od strony radia? Jeśli z instalacji auta, to jest on od sterowania stopniami podświetlenia radia jeśli radio daje taką możliwość. Działa to tak, że jak włączysz na światła to w tym pomarańczowym przewodzie pojawia się napięcie które steruje radiem aby przyciemniło podświetlenie. Dlatego jak podłączysz go do plusa to zasilisz jednocześnie podświetlenie deski i pewnie część pozycyjnych. Z instalacji auta powinny wychodzić dwa przewody plusowe które trzeba podłączyć do radia, w jednym napięcie powinno być cały czas (podtrzymanie) a w drugim napięcie powinno się pojawiać dopiero po przekręceniu kluczyka w stacyjce na pierwszą pozycję. Aby sprawdzić czy na tych przewodach napięcie jest tak jak powinno być wystarczy jakaś mała żarówka samochodowa z dwoma kabelkami. Jeden kabelek wychodzący z żarówki podłączasz gdzieś do masy auta a drugim dotykasz, najpierw przy wyjętym kluczyku ze stacyjki, do przewodów idących do radia. Jeśli żarówka się zaświeci, to znalazłeś podtrzymanie. Następnego poszukiwania dokonuj w taki sam sposób ale dodatkowo po przekręceniu kluczyka w stacyjce na pierwszą pozycję, tak znajdziesz oczywiście główne zasilenie.


Pomogłeś dzięki :)

[ Dodano: 17-12-2014, 12:44 ]
Temat można zamknąć

plecho1 - 17-12-2014, 13:16

Nie ma za co :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group