To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Kilka problemów z nowym nabytkiem

bugaj102 - 11-10-2014, 17:37
Temat postu: Carisma 1.8 GDI 125km muli się i cięzko pali na zimnym
Witam jestem nowym posiadaczem carismy i nowy na tym forum. Chciałbym się dowiedzieć jaka jest przyczyna lub może przyczyny tego, że gaśnie jak jest zimny przez jakieś dwie minuty po odpaleniu ale później chodzi ładnie i się zbiera. Gdy się już nagrzeje to nie gaśnie i czasem falują obroty i jakby brakuje mu mocy czuć to przez jazde nie wiem co się dzieje gdyż już wyczyściłem przepustniece i silniczek krokowy wymieniełem filtrpowietrza i filtr oleju oraz olej. Nie wiem czy to wina fltra paliwa, że może być brudny czy przepływomierza lub czujnika temperatury nie znam się zabardzo trochę technicznie coś porobie ale musze wiedzieć gdzie co się znajduje. Może być to wina cewki zapłonowej lub świec lub filtra paliwa?
dexter1992 - 11-10-2014, 18:04

Jedź na Evoscan jeśli masz możliwość.
eve1988 - 11-10-2014, 18:30

Dobrze kombinujesz :)
Co do odpalania, sprawdz swiece.
Co do zamulania tez sprawdz swiece, a do tego jeszcze filtr paliwa glowny i filterki w pompie wc.

bugaj102 - 13-10-2014, 20:54

Mam jeszcze dwa pytania.
1. Czy mogę przekręcić trochę ten filtr paliwa na poziomo by łatwiej go wykręcić bo mam zapieczone śruby i nie mogę sobie z tym poradzić.
2. Jaki jest przewód elektryczny przy lewym nadkolu chyba do skrzyni wchodzi?

MichciuGT - 16-10-2014, 21:32

2 błędy wymrugane:

15. sensor kontroli obrotów biegu jałowego silnika
23. Crankshaft position (CKP) sensor/ camshaft position (CMP) sensor

http://www.fotosik.pl/pok...c68820d1c6.html

log zrobiony zaraz po wymianie filtra paliwa który jest przy lewym nadkolu

można zobaczyć z evoscana:

WC - w normie na biegu jałowym - bez dużego obciążenia

Octane level na dosyć niskim poziomie 35%

Fuel Trim Low - 9,3% - poprawki paliwowe krótko terminowe na dosyć wysokim poziomie
Fuel Trim Mid - 5,6%
Fuel Trim High - 0,1 %

bugaj102 - 13-12-2014, 15:22
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Kilka problemów z nowym nabytkiem
Witam. Zakładałem już kilka tematów, ale nikt nie dał mi odpowiedzi w 100 procentach. Kupiłem swoją Carismę za grosze jest z 99 roku ma silnik 1.8 GDI 125km klimatyzacja itd. wymieniłem olej na 10w40 filtr powietrza i filtr paliwa z którym się trochę namęczyłem. Mam kilka problemów mianowicie pierwszy z nich to:
1. Stukot silnika na dole i cieknący wał korbowy
2. Jak puszczę sprzęgło strasznie coś puka jak je wcisnę jest już normalnie i cicho
3. Strasznie irytujący problem gdyż na 4 i 5 biegu jak jadę pewną prędkością to dławi się jakby tracił moc lub paliwo nie docierało a po chwili jest git i tak się powtarza
4. Falujące obroty i czasem potrafi zgasnąć, moja diagnoza jest taka, że jak na luzie skręcam kierownicą wzrastają obroty a jak wcisnę sprzęgło powiedzmy podjeżdżając pod dom przygasają światła, i piszczy pasek ale nie wiem czy od alternatora czy od wspomagania.

Jest to temat grzecznościowy i proszę o wyrozumiałość jestem młody a to mój pierwszy samochód gdy mam prawo jazdy. Bardzo proszę o pomoc!!!

Hubeeert - 13-12-2014, 16:35

bugaj102 napisał/a:
1. Stukot silnika na dole i cieknący wał korbowy

Cieknie spod osłony rozrządu?
bugaj102 napisał/a:
2. Jak puszczę sprzęgło strasznie coś puka jak je wcisnę jest już normalnie i cicho
Skrzynia biegów?

Nikt nie da Ci odpowiedzi w 100 % przez Forum.

robertdg - 13-12-2014, 19:07

bugaj102 napisał/a:
3. Strasznie irytujący problem gdyż na 4 i 5 biegu jak jadę pewną prędkością to dławi się jakby tracił moc lub paliwo nie docierało a po chwili jest git i tak się powtarza
Kontrola parametrów rzeczywistych pracy silnika
bugaj102 napisał/a:
4. Falujące obroty i czasem potrafi zgasnąć, moja diagnoza jest taka, że jak na luzie skręcam kierownicą wzrastają obroty a jak wcisnę sprzęgło powiedzmy podjeżdżając pod dom przygasają światła, i piszczy pasek ale nie wiem czy od alternatora czy od wspomagania.
Do sprawdzenia przepustnica, ewentualne czyszczenie i regulacja
bugaj102 - 13-12-2014, 22:34

Hubeeert cieknie pomiędzy sprzęgłem a skrzynią jak dobrze mi się kojarzy czy też między rozrządem a sprzęgłem coś takiego :)

robertdg hmm przepustnica była czyszczona i nic to nie dało był podłączony pod Evoscan i wykazało 2 błędy 25 i 3 jeden jest od czujnika położenia wałka rozrządu lub wałka korbowego a drugi od krokowca a i jeszcze mówisz kontrola pracy rzeczywistych parametrów silnika czy za to odpowiada jakiś czujnik czy coś takiego? I czy jest gdzieś w Warszawie dobry lecz nie zbyt drogi mechanik co by mógł mi pomóc bo nie jestem bogaty a pracuje w biedronce ale się zaprałem na Carismę i choćby mi wybuchła chcę ją naprawić a dlatego potrzebuje waszej pomocy bo nie stać mnie na niepotrzebne wydatki.


A i jeszcze pytanko czy jest w pompie WC jakiś filtr paliwa? Bo jak tak to może on jest przytkany i dlatego traci moc lub się dławi jest to oczywiście Carisma przed liftem

plecho1 - 14-12-2014, 07:56

Jeśli nie chcesz dużo wydać na naprawy to szczerze mówiąc nie trafiony zakup dodatkowo kupiłeś auto nieźle zajeżdżone chyba z wszystkimi typowymi problemami trapiącymi takie auto z tym "wspaniałym" silnikiem. Nie chodzi o to, żeby Cię dołować, ale trafiłeś na niezła minę.
1. Ten stukot to pewnie zatarte lub brudne hydrauliczne popychacze i raczej tylko wymiana Cię ratuje. Koszt to około 30 - 40 zł za sztukę razy 16 plus robocizna. Jeśli cieknie z wału to oczywiście uszczelniacze do wymiany, jeśli ten od skrzyni, to trzeba demontować skrzynię a jeśli od rozrządu, to trzeba demontować rozrząd.
2. Skrzynia do remontu, jeśli już puka to pewnie coś poważnego i pewnie naprawa z robocizną około 1000zł lub więcej.
3. Pewnie problemy z pompą wysokiego ciśnienia ale jak zauważono wyżej, sprawdzenie parametrów pracy silnika po podłączeniu do komputera powinno to wyjaśnić.
4. Też za to może być odpowiedzialny układ paliwowy czyli to co w punkcie 3 lub silniczek krokowy na który wskazuje błąd. Jeśli chodzi o czujnik położenia wałka rozrządu, to być może da się go naprawić jak w przypadku takiego czujnika w Galancie. Tego w galancie wystarczy rozebrać i polutować na nowo (zimne luty) połączenie czujnika z kostką które z powodu temperatury i drgań rozpada się.

Hubeeert - 14-12-2014, 11:08

bugaj102 napisał/a:
Hubeeert cieknie pomiędzy sprzęgłem a skrzynią jak dobrze mi się kojarzy czy też między rozrządem a sprzęgłem coś takiego

Za chwilę wymienisz sprzęgło bo prawdopodobnie cieknie uszczelniacz na wale za kołem zamachowym. Tak czy inaczej skrzynia do zdjęcia.
bugaj102 napisał/a:
był podłączony pod Evoscan i wykazało 2 błędy 25 i 3 jeden jest od czujnika położenia wałka rozrządu lub wałka korbowego a drugi od krokowca

Do wymiany czujnik (na 99%) skoro sieje błędami to długo nie pociągnie. Krokowiec do diagnozy, ale też możesz zacząć szukać.
plecho1 napisał/a:
pewnie naprawa z robocizną około 1000zł lub więcej.
Za 350-450 zł można kupić skrzynię więc po cholerę remontować tą?
plecho1 napisał/a:
3. Pewnie problemy z pompą wysokiego ciśnienia
Tego nie wiadomo. Evoscan powinien pokazać ciśnienie paliwa na listwie.
benton66 - 14-12-2014, 11:41

bugaj102 napisał/a:
I czy jest gdzieś w Warszawie dobry lecz nie zbyt drogi mechanik co by mógł mi pomóc bo nie jestem bogaty a pracuje w biedronce ale się zaprałem na Carismę i choćby mi wybuchła chcę ją naprawić a dlatego potrzebuje waszej pomocy bo nie stać mnie na niepotrzebne wydatki.


Serwis Mitsumaniaków w Warszawie na ul. Oliwskiej na Bródnie. Słyszałem że są niedrodzy i znają markę na wylot

MichciuGT - 14-12-2014, 11:52

osoby które nie czytały wcześniej polecam:

http://forum.mitsumaniaki...hlight=#1342673

Hubeeert - 14-12-2014, 12:33

Scaliłem dwa tematy bo dotyczą tego samego.
bugaj102 - 14-12-2014, 16:18

plecho1, Twierdzisz, że trafiłem na minę, ale człowiek nie powinien się poddawać tylko walczyć więc spróbuje coś z tym zrobić. Czujnik położenia wałka to jest koszt 120 zł, skrzynia chodzi delikatnie ale może coś w środku się już wyrobiło i trzeba wymienić a cieknie między skrzynia i rozrządem z obydwu stron rozrząd kompletny kosztował mnie 315 zł i wymiana 300 tylko, że dopiero po nowym roku i przy tym wymienia mi ten uszczelniacz ze strony rozrządu po nowym roku planuje zrobić sprzęgło to też uszczelniacz można wymienić. Hmm co jeszcze warsztat w którym chcę to zrobić to EURO WARSZTAT na Lubiczowie koło osiedla górczewskiej na jelonkach w stronę Leszna może ktoś tam był i da opinie na jego temat. Powiedzcie więc ile mniej więcej w warsztacie Mitsumaniaków by kosztowały te naprawy? i czy może lepiej, taniej i łatwiej będzie przełożyć silnik? Może ktoś na forum ma takowy po rozbitej Cari i sprzeda za nie duże pieniądze odwdzięczę się:D mam zniżki do KTD na Prymasa tysiąclecia. Sorki to już mój 5 samochód ale 1 tak skomplikowany jakim jest sam silnik GDI z bezpośrednim wtryskiem jest bardzo elastyczny ale i trzeba o niego dbać a jak ktoś tego nie umie to później sprzedaje buble a co najgorsze kupiłem go od znajomego :(


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group