To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.2 DID] EGR naprawa, wymiana ?

michalsiak - 14-12-2014, 19:23
Temat postu: [II 2.2 DID] EGR naprawa, wymiana ?
Cześć

Dopadł mnie problem z egr. Tak przynajmniej twierdzi komputer.
Objawy są takie, że przy ok 2000 obr. samochód szarpie szczególnie przy jednostajnej jeździe. Czasem też wlatuje check wtedy auto oczywiście nie jedzie - kilkunastominutowy postój kasuje błąd i samochód odzyskuje moc.

Czy ktoś z Was ćwiczył problem? Nowy w ASO kosztuje 2100 zł ! Może od francuza pasuje ? Pewnie będzie trochę tańszy.

Czy pchać się w używki za kilka stów? Mechanik spróbuje wyczyścić ale nie wiem na ile to pomoże.

ozon80 - 14-12-2014, 22:35

Cześć
Miałem podobnie - też mi szarpało. Najpierw miałem P0490 wskazujący na EGR - wymieniłem na Pierburga, szarpanie nie ustało i doszedł błąd P2111 - wskazujący na przepustnicę (szarpało również silnikiem przy gaszeniu - przepustnica która działa również jako klapa gasząca nie zamykała się). Przepustnicę też wymieniłem i ..... spokój :D Szarpania już nie ma - ani w trakcie jazdy ani podczas gaszenia silnika.
P.S. Oczywiście EGR i przepustnica po wymianie muszą zostać zaadaptowane

michalsiak - 14-12-2014, 23:33

Cytat:
Przepustnicę też wymieniłem i


czyli egr niepotrzebnie ruszałeś ?


Cytat:
wymieniłem na Pierburga


cóż to takiego ? :-) jakiś producent, zamiennik? jakie koszty?

u mnie przy gaszeniu nic niepokojącego nie zaobserwowałem.

ozon80 - 15-12-2014, 06:48

EGR też wywalał błąd.
Pierburg to nazwa producenta - często robią na pierwszy montaż - według mnie to dobra firma.
Koszty: EGR - jak dobrze pamiętam coś ok 600 PLN, przepustnica jakieś 420 PLN
Pozdrawiam

mitsu00 - 15-12-2014, 12:26

A przeplywomierze u was hulaja bezproblemowo od nowosci? U mnie podziekowal za wspolprace przy przebiegu 95 tys km. Wymienili na gwarancji. Wg ASO to normalne w 2.2 HDI przy tych przebiegach. Tez wywalalo blad przepustnicy m.in.
ozon80 - 15-12-2014, 14:52

Póki co przepływka jest OK (odpukać). - 132 000 km
mitsu00 - 15-12-2014, 16:48

ozon80 napisał/a:
Póki co przepływka jest OK (odpukać). - 132 000 km
Tyle ze ja mialem wirusa 195KM I 440NM :twisted: Pewnie dlatego przeplywka nie wytrzymala dluzej....
michalsiak - 15-12-2014, 17:13

a te od fracuzów pasują ? nie wiem gdzie szkukać tych zaworów Pierburg - macie jakiś namiar na sklep?

http://allegro.pl/c5-c6-c...4847624566.html
http://allegro.pl/zawor-e...4866513597.html

ozon80 - 15-12-2014, 17:42

Spróbuj tutaj kolego
http://www.arwit.pl/TDZam...1&towkod=&tab=1

lexus - 15-12-2014, 18:05

U MNIE PRZY 110tyś padła przepustnica a też myslałem że EGR.nie zamykała się ale auto jeżdziło bez problemu.jedyny znak to po zgaszeniu auto cały czas pisczało delikatnie ,aż musiałem odłączyć od niej kostkę ale auto dalej jeżdziło dobrze.wymieniłem na przepustnice Pierburga bo taka była orginalna w 2.0 DID
michalsiak - 15-12-2014, 22:00

dzięki za namiar na sklep.
Na razie mechanior wyczyści egr i zobaczymy co się będzie działo.
Komputer wskazuje na błąd zaworu egr - na razie przepustnicy nie ruszamt.

Ale szwankuje mi też tempomat. Raz działa a raz nie. Czasem jak zaskoczy potrafi się samoczynnie wyłączyć. Błędów w kompie nie ma. Czy to może mieć związek z egr ew. przepustnicą ?

michalsiak

Aleksander1965 - 16-12-2014, 20:53

michalsiak napisał/a:
dzięki za namiar na sklep.
Na razie mechanior wyczyści egr i zobaczymy co się będzie działo.
Komputer wskazuje na błąd zaworu egr - na razie przepustnicy nie ruszamt.

Ale szwankuje mi też tempomat. Raz działa a raz nie. Czasem jak zaskoczy potrafi się samoczynnie wyłączyć. Błędów w kompie nie ma. Czy to może mieć związek z egr ew. przepustnicą ?

michalsiak


Podpinam sie pod Tempomat, mam to samo raz działa a raz nie zwłaszcza jak przyśpieszam przyciskiem szarpnie i się wyłączy zwłaszcza pod wzniesienia na prostej daje rade

mitsu00 - 17-12-2014, 11:46

Aleksander1965 napisał/a:
michalsiak napisał/a:
dzięki za namiar na sklep.
Na razie mechanior wyczyści egr i zobaczymy co się będzie działo.
Komputer wskazuje na błąd zaworu egr - na razie przepustnicy nie ruszamt.

Ale szwankuje mi też tempomat. Raz działa a raz nie. Czasem jak zaskoczy potrafi się samoczynnie wyłączyć. Błędów w kompie nie ma. Czy to może mieć związek z egr ew. przepustnicą ?

michalsiak


Podpinam sie pod Tempomat, mam to samo raz działa a raz nie zwłaszcza jak przyśpieszam przyciskiem szarpnie i się wyłączy zwłaszcza pod wzniesienia na prostej daje rade
To niestety Preludium do konczacego sie sprzegla. Typowy objaw kiedy sprzeglo zaczyna sie slizgac w trakcie wiekszych obciazen. Zaczyna sie od wylaczajacego sie tempomatu, potem od wyzszych biegow i schodzi sukcesywnie nizej jak stan sprzegla sie pogarsza. Przerabialem to sam tez niestety.... :twisted: W 2.2 to niestety b czesta przypadlosc. Wine ponosi wadliwy wysprzeglik hydrauliczny. Wymieniano sprzegla na gwarancji. Ja bylem 1 z tych co skorzystali.
michalsiak - 17-12-2014, 13:25

Cytat:
To niestety Preludium do konczacego sie sprzegla.


nawet nie żartuj w ten sposób :mrgreen: mam 140 tys. przebiegu a na razie żadnych objawów uślizgu nie zauważyłem.
Mam nadzieję, że to nie to

rezon - 17-12-2014, 14:36

michalsiak, niestety popieram zdanie mitsu00. jak będziesz mocno obciążony depnij na 6 pod górkę i posłuchaj. Recepta jest prosta - dobry warsztat, 3,5kzł na części i masz spokój kolejne 140kkm ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group