Outlander II GEN Techniczne - [II 2.2 DID] sygnał czujnika korka paliwa-p408 nieciągły-co
tomek12345 - 15-12-2014, 23:44 Temat postu: [II 2.2 DID] sygnał czujnika korka paliwa-p408 nieciągły-co Witam wszystkich.Byłem wczoraj u mechanika i otrzymałem informację że w moim samochodzie nie działa czujnik korka paliwa(błąd p408).Czy bez problemu można ten czujnik kupić i wymienić.Może nie ma takiej potrzeby ale słyszałem że jeżeli ten czujnik nie działa to szybciej zapycha się filtr cząstek stałych?Może ktoś spotkał się z taką usterką w Outlanderze II.Czekam na info.Tomek
Aleksander1965 - 16-12-2014, 11:49
CZUJNIK JEST ZABUDOWANY W KORKU WLEWU PALIWA W GRĘ WCHODZI JEDYNIE WYMIANA CAŁEGO KORKA...Kiedy po zatankowaniu paliwa nie dociera info z korka o ilości zalanego paliwa wówczas nie zostanie dodany specjalny środek do wypalania FAP wówczas po kilku takich tankowaniach wypalenie w niższych temperaturach nie jest możliwe.
Bizi78 - 16-12-2014, 20:20
Aleksander1965, twoje tłumaczenie ma pewną wadę.
Skąd korek wlewu paliwa ma informację o ilości wlanego paliwa, skoro go przed tankowaniem odkręcasz .
tomek12345 napisał/a: | błąd p408 |
Manual w silniku 4HN nie przewiduje takiego nr. błędu .
Po błędzie P0406 kolejny to P0420.
Aleksander1965 - 16-12-2014, 20:52
Bizi78 napisał/a: | Aleksander1965, twoje tłumaczenie ma pewną wadę.
Skąd korek wlewu paliwa ma informację o ilości wlanego paliwa, skoro go przed tankowaniem odkręcasz .
tomek12345 napisał/a: | błąd p408 |
Manual w silniku 4HN nie przewiduje takiego nr. błędu .
Po błędzie P0406 kolejny to P0420. |
Korek daje jedynie sygnał,że wlewamy paliwo natomiast ilośc jest mierzona pływakiem
Bizi78 - 16-12-2014, 20:59
Aleksander1965 napisał/a: | Korek daje jedynie sygnał,że wlewamy paliwo |
Why .
Skoro komputer poprzez pływak wie ile jest paliwa w baku i może sobie wypalać .
Aleksander1965 - 16-12-2014, 21:33
Na tej podstawie dodaje do paliwa odpowiedniego dodatku który wypala FAP w niższych temperaturach
lukasz1 - 01-01-2015, 20:17
Tomek12345.Sluchaj bo koledzy bzdury piszą. W korku nie ma żadnego czujnika.Czujnik jest pod korkiem.Musisz odkręcić lewe nadkole i tam leci kabelek po wlewie od paliwa on jest z takim czujnikiem magnetycznym.Mialem to samo wymień i będzie ok tylko nie kupuj w mitsubishi bo cię z butów wyrwie
Aleksander1965 - 02-01-2015, 13:01
lukasz1 napisał/a: | Tomek12345.Sluchaj bo koledzy bzdury piszą. W korku nie ma żadnego czujnika.Czujnik jest pod korkiem.Musisz odkręcić lewe nadkole i tam leci kabelek po wlewie od paliwa on jest z takim czujnikiem magnetycznym.Mialem to samo wymień i będzie ok tylko nie kupuj w mitsubishi bo cię z butów wyrwie |
No nie BZDURY może złe się wyraziłem nie czujnik a magnes który właśnie daje sygnał do czujnika
lukasz1 - 02-01-2015, 14:03
Aleksander1965 napisał/a: | CZUJNIK JEST ZABUDOWANY W KORKU WLEWU PALIWA W GRĘ WCHODZI JEDYNIE WYMIANA CAŁEGO KORKA...Kiedy po zatankowaniu paliwa nie dociera info z korka o ilości zalanego paliwa wówczas nie zostanie dodany specjalny środek do wypalania FAP wówczas po kilku takich tankowaniach wypalenie w niższych temperaturach nie jest możliwe. |
Nie wymienia się korka tylko ten czujnik z elektromagnesem z kabelkiem(bo w korku nie ma czujnika)Mechanik wymieni wszystko na zasadzie prób i błędów dlatego lepiej pytać
jase - 04-08-2015, 09:22
lukasz1 napisał/a: | Tomek12345.Sluchaj bo koledzy bzdury piszą. W korku nie ma żadnego czujnika.Czujnik jest pod korkiem.Musisz odkręcić lewe nadkole i tam leci kabelek po wlewie od paliwa on jest z takim czujnikiem magnetycznym.Mialem to samo wymień i będzie ok tylko nie kupuj w mitsubishi bo cię z butów wyrwie |
Witam, trochę odświeżę temat, gdzie i za ile kupiłeś ten czujnik bo chyba nie dam rady naprawić.... Ja najtaniej za 425 znalazłem w Citroen. Zacząłem naprawiać bo na "forach PSA" ludzie piszą, że w tym czujniku jest tylko zwykły kontaktron reagujący na magnesy w korku (rozwiera się obwód przy otwarciu) i opornik i tu zaczyna się problem z opornością, większość pisze, że 150kohm ale nie wszyscy. Po zmontowaniu układ niby działa (korek zamknięty 150kohm otwarty ok 15ohm) ale błąd albo się kasuje i powraca albo zostaje w zależności czym się podłączę.
Gdyby jednak posiadacz tego silnika akurat ściągał lewe tylne koło i miał przypadkiem pod ręką miernik to bez dodatkowych kombinacji można wyciągnąć wtyczkę od tego czujnika na dole rury wlewowej i zmierzyć oporność przy zamkniętym i otwartym korku na dwóch pinach. Ja i myślę, że nie tylko ja będę wdzięczny.
Pozdrawiam
lukasz1 - 08-08-2015, 08:22
Kolego.Ja zapłaciłem za niego około 650zl w peugeocie.W mitsubishi chcieli 1200zl w citroen ie była ta sama cena co w peugeot .Nie zastanawiaj się tylko bierz.
|
|
|