To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.2 DID] sygnał czujnika korka paliwa-p408 nieciągły-co

tomek12345 - 15-12-2014, 23:44
Temat postu: [II 2.2 DID] sygnał czujnika korka paliwa-p408 nieciągły-co
Witam wszystkich.Byłem wczoraj u mechanika i otrzymałem informację że w moim samochodzie nie działa czujnik korka paliwa(błąd p408).Czy bez problemu można ten czujnik kupić i wymienić.Może nie ma takiej potrzeby ale słyszałem że jeżeli ten czujnik nie działa to szybciej zapycha się filtr cząstek stałych?Może ktoś spotkał się z taką usterką w Outlanderze II.Czekam na info.Tomek
Aleksander1965 - 16-12-2014, 11:49

CZUJNIK JEST ZABUDOWANY W KORKU WLEWU PALIWA W GRĘ WCHODZI JEDYNIE WYMIANA CAŁEGO KORKA...Kiedy po zatankowaniu paliwa nie dociera info z korka o ilości zalanego paliwa wówczas nie zostanie dodany specjalny środek do wypalania FAP wówczas po kilku takich tankowaniach wypalenie w niższych temperaturach nie jest możliwe.
Bizi78 - 16-12-2014, 20:20

Aleksander1965, twoje tłumaczenie ma pewną wadę.
Skąd korek wlewu paliwa ma informację o ilości wlanego paliwa, skoro go przed tankowaniem odkręcasz :wink: .

tomek12345 napisał/a:
błąd p408

Manual w silniku 4HN nie przewiduje takiego nr. błędu :shock: .
Po błędzie P0406 kolejny to P0420.

Aleksander1965 - 16-12-2014, 20:52

Bizi78 napisał/a:
Aleksander1965, twoje tłumaczenie ma pewną wadę.
Skąd korek wlewu paliwa ma informację o ilości wlanego paliwa, skoro go przed tankowaniem odkręcasz :wink: .

tomek12345 napisał/a:
błąd p408

Manual w silniku 4HN nie przewiduje takiego nr. błędu :shock: .
Po błędzie P0406 kolejny to P0420.

Korek daje jedynie sygnał,że wlewamy paliwo natomiast ilośc jest mierzona pływakiem

Bizi78 - 16-12-2014, 20:59

Aleksander1965 napisał/a:
Korek daje jedynie sygnał,że wlewamy paliwo

Why :mrgreen: .

Skoro komputer poprzez pływak wie ile jest paliwa w baku i może sobie wypalać :wink: .

Aleksander1965 - 16-12-2014, 21:33

Na tej podstawie dodaje do paliwa odpowiedniego dodatku który wypala FAP w niższych temperaturach
lukasz1 - 01-01-2015, 20:17

Tomek12345.Sluchaj bo koledzy bzdury piszą. W korku nie ma żadnego czujnika.Czujnik jest pod korkiem.Musisz odkręcić lewe nadkole i tam leci kabelek po wlewie od paliwa on jest z takim czujnikiem magnetycznym.Mialem to samo wymień i będzie ok tylko nie kupuj w mitsubishi bo cię z butów wyrwie
Aleksander1965 - 02-01-2015, 13:01

lukasz1 napisał/a:
Tomek12345.Sluchaj bo koledzy bzdury piszą. W korku nie ma żadnego czujnika.Czujnik jest pod korkiem.Musisz odkręcić lewe nadkole i tam leci kabelek po wlewie od paliwa on jest z takim czujnikiem magnetycznym.Mialem to samo wymień i będzie ok tylko nie kupuj w mitsubishi bo cię z butów wyrwie


No nie BZDURY może złe się wyraziłem nie czujnik a magnes który właśnie daje sygnał do czujnika

lukasz1 - 02-01-2015, 14:03

Aleksander1965 napisał/a:
CZUJNIK JEST ZABUDOWANY W KORKU WLEWU PALIWA W GRĘ WCHODZI JEDYNIE WYMIANA CAŁEGO KORKA...Kiedy po zatankowaniu paliwa nie dociera info z korka o ilości zalanego paliwa wówczas nie zostanie dodany specjalny środek do wypalania FAP wówczas po kilku takich tankowaniach wypalenie w niższych temperaturach nie jest możliwe.

Nie wymienia się korka tylko ten czujnik z elektromagnesem z kabelkiem(bo w korku nie ma czujnika)Mechanik wymieni wszystko na zasadzie prób i błędów dlatego lepiej pytać

jase - 04-08-2015, 09:22

lukasz1 napisał/a:
Tomek12345.Sluchaj bo koledzy bzdury piszą. W korku nie ma żadnego czujnika.Czujnik jest pod korkiem.Musisz odkręcić lewe nadkole i tam leci kabelek po wlewie od paliwa on jest z takim czujnikiem magnetycznym.Mialem to samo wymień i będzie ok tylko nie kupuj w mitsubishi bo cię z butów wyrwie

Witam, trochę odświeżę temat, gdzie i za ile kupiłeś ten czujnik bo chyba nie dam rady naprawić.... Ja najtaniej za 425 znalazłem w Citroen. Zacząłem naprawiać bo na "forach PSA" ludzie piszą, że w tym czujniku jest tylko zwykły kontaktron reagujący na magnesy w korku (rozwiera się obwód przy otwarciu) i opornik i tu zaczyna się problem z opornością, większość pisze, że 150kohm ale nie wszyscy. Po zmontowaniu układ niby działa (korek zamknięty 150kohm otwarty ok 15ohm) ale błąd albo się kasuje i powraca albo zostaje w zależności czym się podłączę.
Gdyby jednak posiadacz tego silnika akurat ściągał lewe tylne koło i miał przypadkiem pod ręką miernik to bez dodatkowych kombinacji można wyciągnąć wtyczkę od tego czujnika na dole rury wlewowej i zmierzyć oporność przy zamkniętym i otwartym korku na dwóch pinach. Ja i myślę, że nie tylko ja będę wdzięczny.
Pozdrawiam

lukasz1 - 08-08-2015, 08:22

Kolego.Ja zapłaciłem za niego około 650zl w peugeocie.W mitsubishi chcieli 1200zl w citroen ie była ta sama cena co w peugeot .Nie zastanawiaj się tylko bierz.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group