To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - Cewki zapłonowe do 1.8 mpi

dareqq - 19-12-2014, 23:14
Temat postu: Cewki zapłonowe do 1.8 mpi
Witam koledzy ! Jaka jest wasza wiedza na temat cewek do 1.8 mpi ? Czy są takie same jak w gdi ? Ile ich jest ? Czy zaleznie od rocznika wkladane byly rozne cewki do naszych aut ? Mysle ze temat warty podjęcia raz jeszcze , bo jest to element ktory w naszych autkach zawodzi po pewnym przebiegu, a jak wiadomo aso jest bardzo drogie. Z tego co zdążyłem się dowiedziec to mamy te same cewki co carisma i volvo z silnikiem 4g93 .

[ Dodano: 20-12-2014, 20:41 ]
Nikt nic nie zmieniał , czy zapiernicz przed świętami ?

[ Dodano: 21-12-2014, 14:03 ]
. No cóż. Poszperałem trochę i znalazłem cewki po 111 zł sztuka. Zamierzam zakupić i wymienic ;)

[ Dodano: 21-12-2014, 14:07 ]
http://www.czesciauto24.p...cewka_zaplonowa

Piotrek4 - 22-12-2014, 08:00
Temat postu: Re: Cewki zapłonowe do 1.8 mpi
dareqq napisał/a:
Witam koledzy ! Jaka jest wasza wiedza na temat cewek do 1.8 mpi ? Czy są takie same jak w gdi ? Ile ich jest ? Czy zaleznie od rocznika wkladane byly rozne cewki do naszych aut ? Mysle ze temat warty podjęcia raz jeszcze , bo jest to element ktory w naszych autkach zawodzi po pewnym przebiegu, a jak wiadomo aso jest bardzo drogie. Z tego co zdążyłem się dowiedziec to mamy te same cewki co carisma i volvo z silnikiem 4g93 .

[ Dodano: 20-12-2014, 20:41 ]
Nikt nic nie zmieniał , czy zapiernicz przed świętami ?

[ Dodano: 21-12-2014, 14:03 ]
. No cóż. Poszperałem trochę i znalazłem cewki po 111 zł sztuka. Zamierzam zakupić i wymienic ;)

[ Dodano: 21-12-2014, 14:07 ]
http://www.czesciauto24.p...cewka_zaplonowa

Cewki wchodzą dwie. Jesteś pewien że potrzeba je wymienić? Ile masz przebiegu?
Ja kupiłem cewki do mojego z kablami a wystarczyło tylko kable wymienić, ale przynajmniej cewki kupiłem po okazyjnej cenie od kolegi z forum. Kiedyś na pewno się przydadzą.

romek atomek - 22-12-2014, 13:34

darek - dobrze że to TY pytasz ... heh ..

2 rodzaje - do MPI sa inne - mają wejście z boku na kabel wysokiego napięcia, ponadto mają krótsze fajki ..

przebieg - 150 tys km .. później obowiązkowa wymiana, objawy - spalanie wyższe niż na nowej cewce .., na nowej lepiej mi reaguje na gaz - jakby go mniej cisnąć trzeba by usyzkać ten sam efekt.. jak pomierzyć czy są dobre - znajdziesz w serwisówce.. i to jest takie zgrubne mierzenie z bateryjką 1,5V i miernikiem uniwersalnym .. co wykańcza cewki ? przede wszystkim temperatura ..

plecho1 - 22-12-2014, 13:48

Oprócz temperatury cewki uszkadzają zużyte fajki i świece. Jeśli do przeskoku iskry jest potrzebne wyższe napięcie niż normalnie, to po pewnym czasie nie wytrzymuje izolacja cewki zapłonowej i cewka dostaje przebicia na masę.
romek atomek - 22-12-2014, 17:50

plecho1 napisał/a:
Oprócz temperatury cewki uszkadzają zużyte fajki i świece. Jeśli do przeskoku iskry jest potrzebne wyższe napięcie niż normalnie, to po pewnym czasie nie wytrzymuje izolacja cewki zapłonowej i cewka dostaje przebicia na masę.


100% prawda - w pininach trzeba kontrolować gniazda świec szczególnie po zakupie - ja miałem kałużę wody w jednym gnieździe - bo woda NIE wypływa jak się umyło silnik i nie przedmuchało kanału ... następnie miałem oil leak .. w 3ciej świecy .. są 2 rodzaje jeszcze dodam fajek .. jedne mają pręt w środku niby drucik stalowy - cieniutki .. drugi rodzaj to pręt miedziany i na obu końcach sprężynki .. ten drugi lubi zaśniedzieć - pomimo że to właśnie oryginał... ale miedź jak to miedź się patynuje .. piękną zielenizną.. stare świece o wypalonych elektrodach dość że muszą dostać mocny strzał z cewki żeby w ogóle toto zadziałało - to jeszcze może się zdarzyć, że właśnie najkrótsza droga to będzie droga na masę... przez osłonę fajki .. i po popie dostanie sterowanie zapłonem .. ...

ostatnia sprawa - ale to już w GDI - jeżeli mamy różne cewki bo mamy ich nadmiar - ot - kupiliśmy używki .. zestawia się je parami .. o zbliżonych parametrach ... wg cylindrów 1,3 oraz 2,4

dareqq - 23-12-2014, 09:07

Dzieki za zainteresowanie ziomki. Otoz zainteresowalem sie tematem , bo wywala mi na zmiane 2 błędy fuel trim bank 1 i warm up catalyst (...)bank 1 . procz tego na zimnym gorzej odpala, a po odpaleniu chodzi tak jakby jeden cylinder nie płonął do końca, dopiero po przygazówce wraca do normy. Zaczne od zmiany kabli ( swiece juz zmienione) nastepnie cewki i jesli nie pomoze ta sonde nr 1. P.s. przebieg u mnie to 170 tyś
plecho1 - 23-12-2014, 10:17

Ten pierwszy błąd to może P0170? Jeśli tak, to może oznaczać jakieś uszkodzenie w układzie paliwowym lub jakąś nieszczelność w układzie dolotowym co bardziej wydaje mi się prawdopodobne. Jeśli masz jakąś nieszczelność w układzie dolotowym możliwie blisko tego niedziałającego poprawnie cylindra, to mogą być takie objawy, że na wolnych może przerywać a po dodaniu gazu zacznie pracować. Może też wtedy wywalać ten błąd kiedy nieszczelność będzie na tyle duża że skład mieszanki będzie poza zakresem możliwości regulacji przez sterownik silnika. Sprawdź szczelność na uszczelce kolektora dolotowego oraz czy wszystkie podciśnienia są szczelne i przewody podciśnieniowe siedzą na swoich miejscach. Napisz jeszcze czy masz LPG bo jeśli tak, to może być nieszczelność na przewodzie po miedzy wtryskiem a kolektorem.
dareqq - 23-12-2014, 11:06

Dzieki plecho za odp. Jako , że to nieodpalanie cylindra wystepuje tylko czasem , a błąd wywala dopiero po przejechaniu 100 km na lpg od czasu skasowania błędu i to na dosyc wysokim biegu i niskich obrotach. Zajalem sie wiec cewkami , bo uwazam iz to tez moze byc przyczyna nieodpalania bogatej mieszanki na zimnym silniku. Dopiero po dodaniu powietrza do cylindra odpala sie cylinder z powodu slabej iskry.
plecho1 - 23-12-2014, 12:37

Jeśli dzieje się to tylko na LPG to upatrywał bym problemu we wtryskach LPG a dokładniej może być problem z tym jednym wtryskiem podłączonym do cylindra który szwankuje lub jest właśnie nieszczelność. Dużo by powiedziało podłączenie pod komputer auta lub instalacji LPG. Przy zbyt ubogiej mieszance z powodu nieszczelności nieszczelność będzie widać po wartości podciśnienia kolektora która powinna być około 0,29 bara. Jeśli jest sporo więcej czyli minimum 0,4 bara to prawie na pewno mamy do czynienia z nieszczelnością. Po czasie wtrysku czy też po wartości korekt paliwowych też da się wiele poznać więc najlepiej było by podłączyć auto lub LPG podłączyć pod komputer bo wydaje mi się jednak, że wina nie leży po stronie układu wysokiego napięcia.
dareqq - 23-12-2014, 13:44

Autko odpala na benzynie na zimnym , wiec gorsze palenie raczej nie ma zwiazku z lpg, co innego moze byc z wyskakujacymi bledami. Mam kabel i kompa , podłącze na biegu jałowym i zrobie print screena z loga. P.s z tego co czytalem to producent opisuje , ze cewki wytrzymuja 150 tyś
plecho1 - 23-12-2014, 14:10

Wrzuć tutaj te obrazki jak silnik pracuje na benzynie i na gazie.
Jeszcze taka drobna uwaga, jeśli była by wina cewki to auto raczej kulało by na dwa cylindry a nie tylko na jeden.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group