Pajero Pinin - sonda lambda nr 1
dareqq - 20-12-2014, 14:23 Temat postu: sonda lambda nr 1 Witam ! Jakie wasze doswiadczenia koledzy ? Chodzi o 1.8 mpi z lpg. Zastanawiam sie co robic najpierw by wyeliminowac blad. 1 . gazownik i regulacja, 2 . wywalenie kata 3 . wymiana sondy lambda ? ( sa jakies uniwersalne w dobrych pieniadzach do kupienia ? Przed wymiana sprawdzenie szczelnosci od kolektora wydechowego do 1wszej sondy lambda w celu wyeliminowania zasysania lewego powietrza. Jakies sugestie ?
plecho1 - 20-12-2014, 15:25
Jaki dokładnie numer błędu się wyświetla i czy występuje i na benzynie i na gazie? Z którego dokładnie roku jest to auto? Jakie główne podzespoły wchodzą w skład instalacji LPG, jaki reduktor, wtryski i sterownik?
dareqq - 20-12-2014, 19:33
Dzieki za zainteresowanie. Błąd występuje po ujechaniu 50 km od skasowania błędu , więc raczej występuje na gazie. Auto z roku 2003 . podzespoły będę musiał sprawdzic , gdyz autko z drugiej ręki. Ja gazu nie zakładałem.
plecho1 - 20-12-2014, 19:46
A czy znasz numer błędu bo kontrolka silnika nie musi oznaczać uszkodzonej sondy a np. niewłaściwą dawkę paliwa z powodu albo złego strojenia albo z powodu uszkodzenia lub zanieczyszczenia się niektórych podzespołów instalacji LPG. Napisz też kiedy wymieniane były filtry (fazy ciekłej i lotnej) w instalacji LPG bo też zapchanie się filtrów może w ostateczności wywołać kontrolkę silnika.
dareqq - 20-12-2014, 19:54
fuel trim bank 1 p0170. Oto kod błędu. Ja autkiem jeżdże od 5 tyś km . jeszcze nie byłem na wymianie filterków. Nie wiadomo jak poprzedni właściel. Autko ma 170 tyś przebiegu a gaz założony od 150 tyś.
[ Dodano: 20-12-2014, 20:09 ]
Dodam ze na evoscanie obroty skaczą od 687.5 do 715 obrotów.
plecho1 - 20-12-2014, 20:21
Raczej wygląda to na nieszczelność ale nie koniecznie w kolektorze wydechowym bo równie dobrze nieszczelność może być po między przepustnicą a głowicą. Ja kiedyś miałem podobny problem jak pękł mi przewód od podciśnienia reduktora gazowego i właśnie tam silnik zaciągał lewe powietrze. Dobrze by było podejrzeć wartość podciśnienia kolektora ssącego na wolnych obrotach, powinno być około 0,29 - 0,3 bara. Jeśli było by więcej, to wskazywało by na nieszczelność.
dareqq - 20-12-2014, 20:24
Czy taką wartość mogę odczytać na evoscanie ? Jak będzie wyglądała po angielskiemu ?
plecho1 - 20-12-2014, 20:31
Szerze, to nie pamiętam bo Evoscana dawno nie używałem, ja zawsze sprawdzałem to w programie od LPG.
dareqq - 20-12-2014, 20:34
Jak się nazywa ten program ? Potrzebuje osobny kabel ? Czy wystarczy obd2?
plecho1 - 20-12-2014, 20:46
A to zależy jaki masz komputer gazowy i potrzebujesz dodatkowo kabel do komunikacji z komputerem LPG. Dobry kabel to koszt około 80zł a program powinien być dostępny za darmo na stronie producenta instalacji LPG. Ja ma taki kabelek http://www.phjacus.pl/204...-inne-p261.html pasuje do większości instalacji LPG montowanych w Polsce.
dareqq - 21-12-2014, 08:10
Heh. Mysle ze narazie nie bede inwestowal w kabelek, tylko podjade do gazownika w pierwszej kolejnosci na filterki ustawienie gazu i sprawdzenie szczelnosci instalacji. Jak wykluczymy gaz jakp prowodyra wyskakiwania błędu to trzeba bedzie szukac dalej
|
|
|