To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Ogólne - Zablokowana dzwignia reduktora

a.telecki - 21-12-2014, 15:49
Temat postu: Zablokowana dzwignia reduktora
Witam.
po dołączeniu przodu (4H) dzwignia reduktora się zablokowała, tzn. nie mogę jej cofnąć na 2H ani zablokować mechanizmu różnicowego.
Miał ktoś taki przypadek?
Od czego zacząć poszukiwania przyczyny?

satyricon - 21-12-2014, 21:08

Witaj,czy skrzynia ss czy es?W czasie jazdy czy na postoju,samochod jedzie z ta zblokowana dzwignia czy nie,jakies dżwieki przy tym byly?Moze trzeba najpierw na luz,a potem dzwignia ruszyc.Moze jakis kabelek lub czyjnik zawinil?Poszukaj jakiejs instrukcji skrzyni moze znajdziesz odpowiedz.Sprzegielka raczej wykluczam.Powodzenia.
n_bart - 21-12-2014, 22:40

Cześć. Tak jak kolega wyżej napisal, dodam tylko że jeśli masz w automacie to spróbuj wbić P i wtedy ruszyć dźwignią na 2h. Może jakaś poluzowana osłona blokuje dźwignie.
a.telecki - 22-12-2014, 09:45

SS, na postoju, manual. Jezdzi normalnie, żadnych dodatkowych obiadów. Jutro rozbiorę od góry i dam znać co ustaliłem.

[ Dodano: 24-12-2014, 00:52 ]
Znalazłem przyczynę.
Dzwignia w miejscu wejścia w obudowę reduktora jest w plastikowej tulei. Fragment tego plastiku ukruszy się i zablokował "zapadki" mechanizmu.
Odblokowałem, choć nie wyjąłem brakującego fragmentu plastikowej tulei.
Jego miejscem spoczynku pozostanie już puszka reduktora, chyba, że wyleci z olejem.
zdjęcia:




Nie wiem, czy umiem prawidłowo dodać zdjęcia.
Pzdr

n_bart - 30-12-2014, 20:50

Cholera, lubię mieć rację :D .(no dobrą, może nie osłoną a tunezja osłonowa.)
Pozdrawiam.

Heilsberg - 30-12-2014, 21:48

Tę tulejkę kupisz w ASO za 5 PLN albo 10 PLN. To co wpadło ulegnie zmieleniu i nie przejmuj się tym. Sprawdzone empirycznie.
zbyszekm2 - 30-12-2014, 23:23

8 zł.
a.telecki - 31-12-2014, 17:12

Lubelski dealer zaproponował mi wajchę reduktora razem z tą tulejką za niespełna 2100 pln. Po wyjątkowo krótkim wahaniu ;) zrezygnowałem z zakupu...
Heilsberg - 31-12-2014, 18:09

Powiedz dilerowi, że jest gupi i możesz mu sprzedać samą tulejkę za 500 PLN.
a.telecki - 31-12-2014, 18:12

Zamówię sobie gdzie indziej. Dzięki za info.pomyślności w 2015
zbyszekm2 - 01-01-2015, 14:21

Pisałem, że u nas 8 zł.
a.telecki - 01-01-2015, 14:24

U Was tzn gdzie? Chętnie się zrewanżuje flaszką rudej :) za tą tulejkę.
Tenogr - 29-09-2015, 19:32

Zdarzyło mi się to samo co koledze a.telecki. wajchę reduktora zamurowało w pozycji 4H.
W ASO usłyszałem podobną wycenę.
Ja również bardzo chętnie nabędę ten plasticzek.
Pozdrawiam.

a.telecki - 29-09-2015, 20:23

Ta tuleja to nie od tego, ja sobie dotoczylem z teflonu samodzielnie...

[ Dodano: 29-09-2015, 21:12 ]
A moze bys wyslal mi zdjecie swojej tulei? Ciekawi mnie czy to samo co u mnie? Moge podpowoedzec jak wyjac;)

robinson-r6 - 07-04-2018, 12:14

Witam!!!
Odgrzewam temat zablokowanej dźwigni reduktora- otwarty, aczkolwiek chyba niedokończony :oops:
Czy któryś z Uzytkowników l200 poradził sobie z tym problemem bez wymiany całego lewarka- dość jednak drogiego- uzywka 600 nowy 1600 :evil:
wiem, że technologicznie trudno wykonać funkcjonalną opaskę- tulejkę- jak to zwał, żeby ten teflon okalający "jabłko" na lewarku pracował tak jak fabryka przewidziała i nie blokował...
Czy pęknięta tuleję próbować jakoś łączyć od góry??? jakąś podkładką?
Czy od dołu uwzględniając że dół pracuje w zakresie 7mm- przy przełaczaniu z wciśnięciem...

Myslę, że jak ktoś to naprawił i działa będzie wiedział o co chodzi...

Czy ktoś ma na to jakiś sprawdzony patent- rysunki z wymiaramilub zdjęcia jak to wykonać?
A może już coś takiego jest opracowane na forum tylko nie potrafię znaleźć,bo jestem "nowy" :oops:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group