To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - 1.8GDI Pb95 czy Pb98?

RafalGDI - 23-12-2014, 15:54
Temat postu: 1.8GDI Pb95 czy Pb98?
Witam. Poczytałem trochę o tym jakie paliwo lepiej lać do GDI (Pb 95 czy Pb98) i większość tematów to nicniewnoszące gdybania, przypuszczenia forumowiczów.

Obecnie od 3 lat leję FuelSave95 z Shell'a i jestem zadowolony. Autko chodzi równiutko i pali 5,5/6,5/7,5. (trasa/mieszany/miasto).

Zastanawiam się czy nie lepiej do tych silników lać Pb98?
Założyłem ten temat aby wypowiedzieli się ci, którzy porównali lub mają doświadczenie jakie paliwo lepiej lać do GDI.

robertdg - 23-12-2014, 18:04

Instrukcja mówi, stosowac paliwo o liczbie oktanowej 95 lub więcej, nie stosować dodatków do paliw, elektronika silnika przystosowana jest do automatycznej regulacji liczby oktanowej paliwa i w wyjątkowych sytuacjach mozna poruszać się na paliwie 91oktan. Silnik jest przystosowany do benzyny bezpołowiowej o wartości oktan 95.

Rózne są odczucia w zalezności od stcji benzynowych i jakości paliwa, najpewniejsze byłyby pomiary auta w celu stwierdzenia czy np paliwo o liczbie oktanowej 98 daje na tyle oszczędności aby generowac korzyści, ważam jednak że dobra 95-tka jest w zupełności wystarczająca

MichciuGT - 23-12-2014, 18:30

Polecam sprawdzić jak masz możliwość parametr octane level - on mówi o tym czy komputer ma złe spalanie (np. stukowe) i przez to zmienia parę parametrów np. kąt wyprzedzenia zapłonu przez co silnik jest mniej narażony na udary, ale ma mniejszą moc

http://www.fotosik.pl/pok...7d7b49737a.html

o ile bierze się paliwo z sprawdzonego źródła i jest świeże to 95 jest równie dobra co 98 dla Cari

ross - 23-12-2014, 22:15

robertdg, Ja stosuję co 20tyś dodatek do czyszczenia wtrysków i mam pytanie czy może zaszkodzić? http://www.autokosmetyki....yny_250ml_b.jpg Ten dodatek jest dedykowany do GDI,TSI- .Gdy zakupiłem Miśka miał 150 tyś a obecnie 250tyś zawsze tankuję na markowych stacjach przeważnie 95 i narazie bez problemu. Wesołch , spokojnych Świąt Bożego Narodzenia życzę wszyskim Mitsumaniakom.
robertdg - 24-12-2014, 07:26

Nigdy nie masz pewności czy zaszkodzi czy nie, jezeli dobrze rozumieć instrukcje to ona chyba bardziej podkresla dodatki uszlachetniające/wzbogacajace
RafalGDI - 24-12-2014, 10:45

Robertdg. Czyli mówisz, ze instrukcja nie zaleca jakichś dodatkowych środków uszlachetniającyh?

MichciuGT- czyli 98 nie powinna zaszkodzić silnikowi? Może przynieść jakieś pozytywne skutki? Czy lepiej się nie bawić w lepsze paliwo skoro dobrze chodzi na 95?

ross - 24-12-2014, 10:59

RafalGDI napisał/a:
Robertdg. Czyli mówisz, ze instrukcja nie zaleca jakichś dodatkowych środków uszlachetniającyh?

MichciuGT- czyli 98 nie powinna zaszkodzić silnikowi? Może przynieść jakieś pozytywne skutki? Czy lepiej się nie bawić w lepsze paliwo skoro dobrze chodzi na 95?
Ja nie widzę różnicy na 98 ,ale podobno elektronika musi się dostosować tak jak ustawienie wolnych obrotów i zmianę paliwa -ewentualny reset i nowe ustawienia na lepszym paliwie może da efekt.
MichciuGT - 24-12-2014, 11:47

Wikipedia ładnie to opisuje pod hasłem Liczba oktanowa

"Użycie w silniku o niskim stopniu sprężania paliwa wyżej-oktanowego niż wymaga tego producent nie powoduje wzrostu jego mocy, natomiast użycie paliwa o zbyt małej liczbie oktanowej dla danego silnika powoduje jego wyraźny spadek sprawności i może prowadzić też do jego uszkodzenia."

Zacznę od tego że ECU jest tak zaprogramowane że przy 95 silnik ma uzyskiwać ok. 122-125 km i wtedy ma octane level 100%
jeżeli damy gorsze paliwo to może wystąpić spalanie stukowe i ECU ustawi inaczej parametry pracy silnika aby chronić silnik przed stukami, zmieni się (płynnie) octane level na np. 70% i będzie czuć że ma mniej siły, przy okazji będzie więcej palił, później po zalaniu lepszego paliwa jeżeli nie występuje spalanie stukowe to ECU zmienia parametry pracy silnika (też płynnie) aby miał większą moc i mniejsze spalanie

jeżeli mamy silnik w gorszym stanie to octane level też może spaść na niższą wartość i w takim przypadku 98 może pomóc, ale nie musi

streszczając:
-mając silnik w dobrym stanie to 95 powinna dać nam standardowe osiągi - octane level ok. 100%
-mając silnik w dobrym stanie to 98 też powinna dać standardowe osiągi - octane level ok. 100%
-mając silnik w kiepskim stanie 98 może poprawić trochę osiągi ale nadal nie dając nam standardowych

i przypomnę że w tym silniku duży wpływ na osiągi ma sadza która zbiera się na dolocie silnika i zwęża jego średnicę

apg2312 - 24-12-2014, 11:58

RafalGDI napisał/a:
czyli 98 nie powinna zaszkodzić silnikowi? Może przynieść jakieś pozytywne skutki? Czy lepiej się nie bawić w lepsze paliwo skoro dobrze chodzi na 95?

Zaszkodzić na pewno nie zaszkodzi. Ale też żadnego pozytywnego efektu nie przyniesie.

robertdg - 24-12-2014, 13:57

RafalGDI napisał/a:
Czyli mówisz, ze instrukcja nie zaleca jakichś dodatkowych środków uszlachetniającyh?
Tak, najwidoczniej chodzi o to że pompa wysokiego ciśnienia i wtryskiwacze paliwa sa układami precyzyjnymi
Recive - 24-12-2014, 19:14

Ja się wypowiem odnośnie dodatku do silnika a dokładnie preparatu do czyszczenia wtryskiwaczy. Swego czasu miałem kontakt z mechanikiem z ASO Mitsu i sprawdzał kompem wydajność wtryskiwaczy. Wskania komputera były na poziomie 63 %.

Mechanik zasugerował, żeby zalać np STP do wtryskiwaczy ale nie częściej niż co 5tyś km. Po dwóch zalaniach preparatu, po podpięciu do kompa wydajność wzrosła do 8X %.

Zatem w moim przypadku preparat zdał swój egzamin.

lukaszporay - 21-01-2015, 11:15

Witam

Wracajac do tego co napisałeś o spalaniu. " Autko chodzi równiutko i pali 5,5/6,5/7,5. (trasa/mieszany/miasto).
Kupiłem nie dawno Carisme 1,8 GDI i jak na razie pali mi około 12 litrów na 100km.
Więc jestem strasznie zdziwiony, że twoja pali tak mało. Jak to robisz ? Zaznaczam ze nie "pałuje" silnika tylko zmieniam biegi w okolicy 3 tys obrotów.

Pozdrawiam

plecho1 - 21-01-2015, 11:30

lukaszporay, pewnie jedną z przyczyn jest zapchany lub też zaślepiony układ EGR. Możliwe też, ze cały dolot wraz z głowicą jest zalepiony sadzą co bardzo często ma miejsce w tych silnikach mających spory przebieg.
lukaszporay - 21-01-2015, 12:43

jest taka możliwość przy przebiegu 171500 ??
plecho1 - 21-01-2015, 13:22

Moje GDI miało podobny przebieg i w kolektorze było z 0,5cm nagaru. Atto w mieście spalało około 12l.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group