Outlander I GEN Techniczne - Układ paliwowy 2,4 mivec
regwit - 03-01-2015, 10:59 Temat postu: Układ paliwowy 2,4 mivec Potrzebuję pomocy w rozkminieniu układu paliwowego w 2,4 MIVEC .Wersja USA Przerdzewiał zbiornik . Nie ma zamiennika, ani używki. Założyliśmy mały zbiornik (po jednej stronie wału napędowego) do tego pompa zewnętrzna. Ni i d..pa. pompa się grzeje, układ się zapowietrza. Wychodzi na to , że tam nie ma powrotu paliwa. Zatem pytanie w jaki sposób sterowana jest pompa? Jak ten cholerny samochód reguluje sobie ciśnienie paliwa?
Co wiem: Pompy sa dwie (dwie w jednej) jedna przepompowuje paliwo z drugiej komory zbiornika, a jedna pompuje paliwo do wtryskiwaczy. Zasilanie pompy to tylko dwa przewody, czyli zasilanie i masa. Pozostaje cała masa czujników (dwa poziomu paliwa, jeden rezerwy, i jeden tajemniczy z 3 przewodami, zainstalowany w pompie paliwa). Może to czujnik ciśnienia? Tylko jak steruje pompą?
Auto jest zagazowane, ale instalacja jest z dotryskiem paliwa, zatem układ paliwowy musi działać jak należy...
pozdrawiam Witas
nytsug - 03-01-2015, 12:41
Moim zdaniem chodzi o czujnik w pompie paliwowej, jeżeli nie ma odpowiedniego położenia odcina dopływ paliwa. Zobacz sobie MANUALA dział 13C - masz tam rozrysowane po kolei części pompy i zbiornika, dodatkowo masz instrukcję sprawdzania elementów. Zobacz jak ominąć czujnik i wtedy możesz kombinować z innym pojemnikiem.
Używek nie ma? Na Allegro jest do 2.0 - podzwoń i popytaj jeżeli ktoś wystawiał 2.4 na części to pewnie ma bo on bardzo rzadko się dziurawi. Nie da się go pospawać w tych newralgicznych miejscach? Lepiej mieć oryginalny bo i tak wcześniej czy później się zaczną dziać cuda z benzyną w dorabianym zbiorniczku.
regwit - 03-01-2015, 13:19
Przegladałem manuala juz wczesniej. Ja mam jakiś czujnik zamontowany (jakby na pompie) nie ma go w manualu . Tak ten zbiornik od 2,0 teoretycznie by pasował gabarytem ale i tak trzeba go przerabiać. Co do spawania - no..... generalnie nie ma do czego spawać.Rdzawe, sito, rzeszoto - to dobre okreslenie. To już chyba łatwiej byłoby wyspawac cos w podobie od zera. Czy ten samochód ma powrót paliwa? jak to jest rozwiązane?
A ważne, a ja nie dodałem, że założona jest zewnętrzna pompa paliwa, pompa fabryczna jest za duza i tak w zasadzie są one dwie, a tu wystarczy jedna.
elektryk - 04-01-2015, 20:12
W 2.0 jest powrót paliwa z listwy przy wtryskiwaczu, w 2.4 nie ma czegoś takiego. Katalogowo sama pompa jest identyczna w 2.0 i 2.4 więc skoro nie ma dodatkowej rurki powrotnej musi być jakiś mechanizm w okolicy dekla, może coś jakby bypass w filtrze oleju.
regwit - 07-01-2015, 15:27
No własnie mam wrazenie, że niczego takiego nie ma iza diabła nie wiem co dalej. Może ktoś z was przerabiał temat zbiornika. Chetnie kupie lub podpowiedzcie chociaż gdzie szukać.
W
elektryk - 08-01-2015, 10:21
Nie mam dostępu w tej chwili do żadnych serwisówek, ale czy nie da orzenić zbiornika 2.0 z pompą i deklem od 2.4?
CrazyJapanese - 09-01-2015, 21:45
Witam. Mam identyczny problem. Auto z USA. silnik 2.4. Zbiornik przecieka z powodu rdzy. Tragedia jest. Nie ma zamiennika ani uzywki. Co do tego ostatniego czujnika to jest to na 99 % czujnik temperatury paliwa. Tak wyskoczyło na kompie. W wersji europejskiej tego nie było a jest w wersji amerykanskiej. Gdyby któs miał namiar na kogoś ze zbiornikiem to bardzo prosze dac znąć. A może ktoś ma inne rozwiązanie?
|
|
|