Pajero II - nie grzje w samochodzie
rokers77 - 03-01-2015, 22:16 Temat postu: nie grzje w samochodzie mam problem z ogrzewaniem nagrzewnica jest ciepła,więc sądzę że niema termostatu i tu mam pierwsze pytanie gdzie się znajduje termostat , a drugie pytanie gdzie jest z tyłu nagrzewnica z wiatrakiem
n_bart - 03-01-2015, 23:08
Sprawdź czy nie masz za mało płynu w chłodnicy. Co do drugiego pytania to wiatrak powinieneś mieć pod siedzeniem pasażera z tyłu po prawej stronie. (U mnie w roczniku '97 tam jest)
rokers77 - 04-01-2015, 15:15
płynu mam stan dlatego sądzę że nie mam termostatu, bo zakryłem całą chłodnicę i wskazówka temperatury dalej stoi na środku, u mnie nie ma pod siedzeniem ,a na tyle jest panel sterowania
plecho1 - 04-01-2015, 19:58
Jakbyś nie miał termostatu, to wskazówka od wskaźnika temperatury by pływała w jedną i w drugą stronę i dodatkowo razem z silnikiem rozgrzewała by się chłodnica.
n_bart - 04-01-2015, 21:04
A jak przychodzisz rano do zimnego samochodu (czytaj silnik) to wskazówka też stoi na środku? Czy z upływem czasu podnosi się z zera i zostaje na środku? Bo jeśli tak to sprawdził bym najpierw czy pokrętło od termostatu w samochodzie wogóle czymś steruje (zimne powietrze-> ciepłe) bo może pokrętło jest tylko zerwane. Powinno pracować z wyczuwalnym oporem i powinno być słychać przestawiające się łopatki.
Heilsberg - 04-01-2015, 22:33
Tylna nagrzewnica jest pod prawą stroną kanapy pasażera na pewno.Od góry widać tylko kratkę a od podwozia jest tam taka duża misa.
A co do termostatu to jest on na wyjściu dolnego węża chłodnicy w bloku silnika. Raczej musisz go mieć bo się tego nie da złożyć bez niego, ewentualnie może być zacięty w pozycji otwartej ale wtedy wraz z głowicą nagrzewać się będzie dolny wąż i chodnica. Zacięty w pozycji zamkniętej powodowałby gotowanie silnika ale ogrzewanie by było. Grzanie bardzo często znika przy niskim poziomie płynu lub zapowietrzonej nagrzewnicy a ta się trudno odpowietrza bez ustawienia auta pod górkę ostro przodem. Napisałeś, że nagrzewnica ciepła, jak to sprawdziłeś? Rozbierałeś deskę?
rokers77 - 06-01-2015, 19:32
Tak rozebrałem deskę i odpaliłem miśka nagrzewnica zrobiła się letnia,a powiedz dokładnie jak odpowietrzyć można , i jak dobrać się do nagrzewnicy z tyłu
Heilsberg - 06-01-2015, 21:34
Podnieś siedzisko tylnej kanapy, po prawej powinieneś zobaczyć kratkę z wywiewami, odrobinę wystającą z powierzchni. Nie wiem czy się to da wyjąć do wnętrza. Pod autem w tym samym miejscu jest miska z blachy, ją da się odkręcić od podwozia i wyjąć do dołu. Idą do niej metalowe przewody, które mogą być zagniecione i wtedy nie będzie grzała. Mam taką nagrzewnicę razem z tą miską, mogę zrobić zdjęcie ale nie wcześniej jak w czwartek.
rokers77 - 07-01-2015, 15:05
A powiedz jak odpowietrzyć nagrzewnicę ,wystarczy stanąć pod stromy najazd na kanał i to wszystko, a za zdjęcia z góry dziękuję i czekam.
maxx10 - 08-01-2015, 20:02
Przy okazji i ja sie podlacze do tematu, w moim misku krótkim nie leci cieple powietrze ze srodkowych nawiewow. Boczne grzeja natomiast ze srodkowych leci chlodne powietrze. Myslalem ze moze to jest wina tego pokretla doprwadzajacego powietrze z zewnatrz, ale przy otwartym doplywie z zewn. Mam lodowate powietrze a po zamknieciu jest lepiej ale to i tak chlodne powietrze. No chyaba ze cos lest z klapka nie tak i nie domyka do konca.
moze ktos mial podobny problem i cos podpowie.
rokers77 - 09-01-2015, 19:14
Teraz i mi że środkowych leci zimne a z bocznych letnie , znów stanę pod stromą górkę i go do końca spróbuję odpowietrzyć
Marcus65 - 11-01-2015, 19:52
maxx10 napisał/a: | Przy okazji i ja sie podlacze do tematu, w moim misku krótkim nie leci cieple powietrze ze srodkowych nawiewow. Boczne grzeja natomiast ze srodkowych leci chlodne powietrze. Myslalem ze moze to jest wina tego pokretla doprwadzajacego powietrze z zewnatrz, ale przy otwartym doplywie z zewn. Mam lodowate powietrze a po zamknieciu jest lepiej ale to i tak chlodne powietrze. No chyaba ze cos lest z klapka nie tak i nie domyka do konca.
moze ktos mial podobny problem i cos podpowie. |
A przestawienie tej wajchy pod samym zegarkiem nic nie zmienia?
Pozdro
Marcus
maxx10 - 20-01-2015, 18:26
Tak jak pisalem zmienia, jak otworzę doplyw z zewn wieje zimnym, jak zamkne wieje ze srodkowych kratek lekko cieplym zwlaszcza z lewej kratki, natomiast z ktatek po bokach leci gorace powietrze.
Zastanawiam sie czy to nie uszczelka pod glowica. Ostatnio zauwazylem ze mam za malo plynu w chodnicy po dolaniu i przy pustym zbiorniczku wyrownawczyn wywalilo mi troche plynu do zbiorniczka (napenigo go dokladnie pod znak maximum). Temperature natomiast silnik trzyma ladnie, caly czas na 90 stopni.nawet probowalem przegonic go po trasie tak na ponad 3 tys obrotów i nic temperatura jest całym czas w polowie. Przejechalem juz tak chyba z 500 km i nic.
Marcus65 - 22-01-2015, 01:22
Nie wiem, czy mówimy o tym samym... Z Twojego opisu wynika, iż odnosisz się do wajchy przełączającej pomiędzy pobieraniem powietrza z zewnątrz a obiegiem wewnętrznym. Dobrze rozumiem?
Dla pełnej jasności... Ja mówię o tym, co zaznaczone na obrazku.
Pozdro
Marcus
maxx10 - 22-01-2015, 17:20
Tak dokladnie o tym samym mowimy, moze nieco źle sie wyrazilem
|
|
|