To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Komputer ECU Colt 1,5 12V 4g1 1991r Jak sprawdzić ???

hegemonez - 04-01-2015, 09:33
Temat postu: Komputer ECU Colt 1,5 12V 4g1 1991r Jak sprawdzić ???
Witam

Brak sterowania silnikiem krokowym, szarpie silnikiem, nie odpala na zimnym. Były wylane kondensatory, wymienione, ścieżki i przelotki sprawdzone, prąd przechodzi z jednej na drugą strone płyty. Podejrzewam że elektrolit zwarł nóżki w procku odpowiadającym za sterowanie systemem zaplonowym, pytanie jak to sprawdzić, ktoś ma jakiś pomysł lub doświadczenie?
Może schemat ECU lub instrukcję gdzie jakie piny pomierzyć ?

Komputer wywala i wywalał błędy:
13 - Zbyt niskie lub zbyt wysokie napięcie na czujniku temperatury powietrza
14 - Czujnik położenia przepustnicy z przełącznikem biegu jałowego
15 - Czujnik położenia regulacji prędkości na biegu jałowym
21 - Czujnik temperatury chlodziwa
25 - Czujnik ciśnienia bezwzględnego

Może ktoś ma pożyczyć ECU na sprawdzenie na 5 min jak zachechła to odkupię

KsiadzRobak - 05-01-2015, 08:13

Schemat nie znajdziesz - próbowałem wiele razy, ale nawet w serwisie nam go nie przysłali (ECU figuruje jako całość).
To co widać, to błędy stabilizatora 5V - na tym napięciu chodzi procesor (skoro wyrzuca błędy, to jego stabilizator wydaje się OK i wygląda, że działa) oraz zasilanie czujników - szukałbym problemu w tranzystorze i okolicy (ten zielony na radiatorze - przy jednym z kondensatorów 47uF, zaraz obok przekaźników wtryskiwaczy). Sprawdziłeś zenerkę? - robiłem to lata temu i nie pamiętam, chyba D2 to była i chyba na 7,2V.

hegemonez - 05-01-2015, 09:46

Widze kolega w temacie. Wyjme jeszcze raz ecu i za pare dni dam znac. Po wymianie wyjałem go jeszcze raz i dopatrzylem się wypalonych ścieżek przy tym układzie. Niestety zero poprawy. Sprawdzę to co mòwiłeś i resztę jak sie uda.
KsiadzRobak - 05-01-2015, 13:14

Niestety kompa od C5x ostatni raz widziałem w okolicach roku 2005 i dlatego już nie pamiętam dokładnie. Często też paliły się rezystory wejściowe (jak były) - chyba R17/18 o oporności kilkunastu omów mocy chyba 2W. Ale te akurat doskonale widać. Natomiast dioda zenera to był SMD i spalona nie daje takich wizualnych podstaw.
Jak padnie zasilanie czujników to potem są te błędy. ECU sprawdza napięcie i jeśli nie mieści się w normie, to wyrzuca błąd. Masz powiedzmy zasilanie 5V, opornik i na nim spadek 2V to ECU widzi 3V i jest OK. A jak masz 12V (brak stabilizacji) to po spadku 5V i ECU widzi 7V co nie mieści się w normie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group