To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Kto wie jak się wkręcić w wyścigi?

Anonymous - 26-10-2005, 21:48
Temat postu: Kto wie jak się wkręcić w wyścigi?
Witajcie

Słuchajcie mam taki problem. Mam nadzieje że ktoś z was oświeci mnie wiedzą.

Co musiał bym zrobić żeby wkręcić się w branże wyścigową jako kierowca. Przy czym nie mam na myśli wyścigów na maluchach. Nie chodzi mi też o rajdy tylko o (sam nie jestem pewien) wyścigi w klasie GT. Wiem że tam nie wskoczy się tak odrazu ale to jest chyba to co chciałbym robić :wink: .Znajomi mi mówią że nie mam co zaczynać bo tam trzeba mieć kase żeby się pokazać i coś tam, coś tam. Wkur*ia mnie takie podejście do sprawy i dlatego chce Was zapytać jak wyglądało by wkręcanie się w świat wyścigów :?:

Karwoś - 26-10-2005, 21:59

trzeba zaczynać od najniższych klas - gokarty po tem wyżej i wyżej i może ktoś cie zechce sponsorować - bez tego kase trzeba mieć bo jak przejedziesz jakiś odcinek w klasie gt to kto zapłaci ci za zużyte części - które nie kosztują mało :) Ale to tylko to co słyszałem kiedyś jak ogladałem program właśnie o wkręcaniu się w coś takiego :)
Powodzenia.

Anonymous - 26-10-2005, 22:34

papiery na kierownika - licencja sportowa :twisted:

a potem jakieś 80 tysi i jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaazda :mrgreen:

Anonymous - 26-10-2005, 22:47

A zaczynając od gokartów to fundusze jakiego rzędu powinienem szykować?
I czy musze kupić gokarta czy można wypożyczyć. A i jeszcze jedno czy trzeba mieć jakiś papier który by mi pozwolił jeździć na gokartach czy nie potrzebuje?

Bartek - 27-10-2005, 08:20

Niestety z kasa to prawda.

Majac duuuze osiagniecia w mniej prestizowych zawodach nie miej wielkich nadzieji na znalezienie sponsora na bardziej prestizowe. Moj przyjaciel sie o tym bardzo bolesnie przekonal...... W KJSach lał wszystkich Transporterem (!!!!), od poczatku byly komentarze stylu - "chlopak wie co robi", potem krotka przygoda z rallycrossem - niedoinwestowany sprzet, obity po kazdej rundzie, nic spektakularnego na wyjezdzil, potem 3 sezony (z czego 2 pelne) w wyscigach gorskich - 2 tytuly MP w klasie H-1600, i wysoko w generalce i........ kask na gwozdziu - wszyscy znajomi pomagali jak mogli, ale w tej dyscyplinie decyduje kasa, kasa, kasa i jeszcze raz kasa.....

PS. Cos dla poczatkujacych: klik - budzet na sezon mysle, ze spokojnie mozna zamknac kwota 60-70 tysi, co jest naprawde malym budzetem (mysle, ze jeden start w GT jest sporo drozszy)

Anonymous - 27-10-2005, 12:29

Żal dupe ściksa, szkoda chłopaka. :cry:

A żeby wystartować w rallycrosie nie mając sponsora to jaką kase mam szykować?

Bartek - 27-10-2005, 12:45

W klasie maluchow ok. 50 000-70 000 zl/sezon MP - ofkors, coby polatac w finalach A (pod warunkiem, ze umiesz jezdzic i trzymasz cisnienie), nie grzac tyly jak np. Bartek Obuchowicz
Anonymous - 27-10-2005, 15:57

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Jezu, jak tak niska klasa może pochłaniać taką kase?!
Gdzie to siano idzie, bo chyba nie w auto? :wink:

Bartek - 27-10-2005, 16:49

Policz sobie prosto:
29 / 30 kwietnia - I Runda MPRC - TKM, Toruń
27 / 28 maja - II Runda MPRC - Rzemieślnik, Słomczyn
1 / 2 lipca - III Runda MPRC - Rzemieślnik, Słomczyn
15 / 16 / 17 lipca - IV Runda MPRC - ZG PZM, Litwa
6 / 7 / 8 sierpnia - V Runda MPRC - ZG PZM, Litwa
26 / 27 sierpnia - VI Runda MPRC - Rzemieślnik, Słomczyn
9 / 10 / 11 wrzesnia - VII Runda MPRC - TKM, Toruń
15 / 16 /17 października - VIII Runda MPRC - ZG PZM, Sosnowa

8 imprez = 8 silnikow (zalkadajac 3 i rotacyjnie wymieniac newralgiczne czesci) + 8 skrzyn biegow (minimum 4+4 remonty) - nie zapominaj, ze zeby sie liczyc w klasie malanow, musisz miec ok. 100 km (z 652 ccm pojemnosci) - silniki przy takiej mocy dlugo nie jezdza......+ geometria + opony + paliwko (30 zl/litr ok. 30 l/impreze) + poszycia (nie mozesz zakladac ze uciekniesz wszystkim i Cie nie obija) Koszt sprzetu na jedna impreze - minimum 5-6 tysi.
+
Dojazdy
+
serwisanci
+
wpisowe na imprezy
+
noclegi
+
Zarcie dla Ciebie i serwisantow
+
Namiot swerwisowy z wyposazeniem
+
....
+......+.......+.......+...............= 50 000 to wieeeeeelki optymizm

TNT - 27-10-2005, 16:54

Oj idzie kasa idzie w auto bo kazdej rozgryweczce troche mechaniki sie sypie a nie idzie tam seria a na pewno nie tanie zamienniki, no i blachy plastiki, oponki, olejei koszty zwiazane z transportem auta. No i oczywiscie paliwko. Jeden z dilerow startowal w realycrossie i zrezygnowal bo kasy za duzo szlo a nie mial sponsorow mimo ze niezle mu szlo ma pare tytulow. Koszt auto to prawie 100 000
Anonymous - 27-10-2005, 18:12

Czyli jak mnie nie stać to moge zapomnieć o wyścigach.

A żeby zdobyć sponsora to musiałbym najpierw wyłożyć i conajmniej raz się ścignąć żeby mnie zauważyli.

A sponsorzy nie chodzą na wyścigi gokartów :?: :lol: :?: myśle że na to było by mnie stać :D

Bartek - 27-10-2005, 18:32

Memphis napisał/a:
Czyli jak mnie nie stać to moge zapomnieć o wyścigach.



Niestety brutalna prawda...... a nawet patrzac na wielu zawodnikow z RSPM (vide np. Gabryś, Bembenki) to nawet przy obiecujacych wynikach o powaznego sponsora trudno - tu licza sie kontakty, nie wyniki...... Lub trzeba urodzic sie w rodzinie z tradycjami (vide Kosciuszko), ale tez glownie za wlasne jezdza......

Karwoś - 27-10-2005, 19:40

Kasa np na 1 wyścig Paryż - Dakar - jak masz 1000 000 $ to może ci sie uda tam wkręcić - ale to tylko na początek - z milionem dolców raczej do końća nie dojedziesz :)
JCH - 27-10-2005, 21:26

Karwoś napisał/a:
Kasa np na 1 wyścig Paryż - Dakar - jak masz 1000 000 $ to może ci sie uda tam wkręcić - ale to tylko na początek - z milionem dolców raczej do końća nie dojedziesz :)

Sądzisz że na Martynę ktoś wyłożył dużą bańkę $$ :?:

TNT - 27-10-2005, 21:31

Na 100% telewizja polska i tvn, Czarnecki i ci co mieli loga na samochodzie ona kase ma za twarz bo to dobra reklama.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group