[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] Problem z immobilizerem
brccrx - 05-01-2015, 09:51 Temat postu: [CJ1A 1.3] Problem z immobilizerem Witam wszystkich.
Mam problem z immobilizerem z Colta CJ1A, wszystko dzialalo jeszcze 2 tygodnie temu a wczoraj samochod nie chcial zapalic i po zwarciu pinu 1 z 4 w gniezdzie obd2 pokazuje blad 54?
Dodam ze komputer immobilizera dostaje 12v, kabel sygnalowy wysyla sygnal do ecu, inny sygnal bez kluczyka i inny po wlozeniu kluczyka do stacyjki ( sprawdzane miernikiem ) polaczenie jest do anteny. Wgralem nowy rom do ecu i nadal jest to samo
Czy kluczyk mogl sie rozkodowac lezac z innymi kluczykami z immobilizerem ( hondy i forda )???
Pozdrawiam.
robertdg - 05-01-2015, 20:58
Indukcyjnie mógł się rozkodować, ale nie z powodu obecności innego klucza
brccrx - 05-01-2015, 22:11
Dziekuje za odpowiedz. Jak sprawdzic czy kluczyk jest rozkodowany? Czy jest mozliwosc kodowania samemu?
robertdg - 05-01-2015, 22:15
Jak masz sprzęt to zakodujesz, trzeba podpiąc kompa i sprawdzić czy Immo rozpoznaje kod i odblokowuje ECU
brccrx - 05-01-2015, 22:33
Mam kabel open port 2.0 i kabelek vaga przerobiony pod mitsubishi (zakupiony od kolegi z coltmanii, nie pisze nicku bo nie wiem czy moge) da tym rade? Rozumiem ze polaczyc sie z kompem od immobilizera przez port obd2 trzeba?
robertdg - 05-01-2015, 22:34
Tymi kablami nie da rady
brccrx - 05-01-2015, 22:54
Mozesz prosze cos wiecej powiedziec o kablu jaki jest potrzebny i programie ktorym moge sprawdzic czy immobilizer rozpoznaje kluczyk?
Zmienilem ustawienia immobilizera w ecu i ide zaraz zobacze czy bedzie chcial odpalic....
robertdg - 06-01-2015, 12:34
Żeby modyfikować Immo musisz grzebac bezpośrednio w IMMO ECU, w samym ECU możesz symulować prawidlowy kod z IMMO ECU samo ECU jedynie dostaje informacje że kod został prawidłowo rozpoznany.
Nie wiem, jak nazywa sie sprzęt do robienia takich rzeczy, wiem, że z pamięci IMMO można usuwac, wprowadzać oraz blokowac klucze, całkowite usunięcie IMMO wymaga ingerencji w ECU.
brccrx - 06-01-2015, 20:02
Chyba najlepiej kupic immobilizer z kluczykiem i od tego zaczac?
Dziwna sprawa ze kupilem ecu bez immobilizera i samochod odpala ale nie chodzi dobrze, tzn chodzi jak ruski czolg i trzesie cala buda a w dodatku smierdzi nie przepalonym paliwem. Komputer z japonskiego Colta (Mirage) rowniez 1.3 12v tak jak moj tyle ze bledu immobilizera juz nie pokazuje???
robertdg - 06-01-2015, 21:22
Skoro odpala to nie jest bład immobilizera, co znaczy, że pracuje jak czołg
brccrx - 06-01-2015, 21:50
Chodzi jak by chcial z komory wyskoczyc i jak by palil na 2 gary albo jak by mial kable zaplonowe zamienione lub rozrzad zle zalozony. Wszystko bylo dobrze przedtem, kable, zaplon, rozrzad, wszystko jest dobrze!
Na komputerze na ktorym wywala blad immobilizera teraz 2 tygodnie temu chodzil jak marzenie, teraz nie odpala, check engine nie gasnie i po zwarciu 1 i 4 pinu w obd2 pokazuje blad 54 ( immobilizer prawda?)
Na komputerze bez immobilizera ktory kupilem wczoraj chodzi jak Ci wyzej opisalem, pali na dotyk, bledu immobilizera nie pokazuje pomimo ze komputer immobilizera nadal jest podlaczony!
robertdg - 06-01-2015, 22:15
A chyba że tak, Widocznie ori komputer nie dostaje prawidłowego kodu rozpoznania kluczyka, a komputer który załozyłes zamiennie może być uszkodzony
brccrx - 06-01-2015, 23:03
Kurde dziwna z tym sprawa bo komputer z samochodu na chodzie wyjety, na 100% sprawny i tez od 1.3 12v tyle ze bez immobilizera bo z japonczyka
Czy mozliwe jest ze japonskie 4g13 mialy inny czujnik hala ( tak sie chyba nazywa) czujnik polozenia walka rozrzadu. Naprzyklad obrocony o 180 lub 90° lub moinna kolejnosc zaplonu (to chyba nie bo kable zamienialem, zadnego bledu nie zglasza i to jest najgorsze!
plecho1 - 06-01-2015, 23:53
A sprawdzałeś co Ci rozłącza immobiliser przy oryginalnym ECU, czy tylko pompę paliwa czy może też zapłon lub wtryski? Jeśli tylko pompę, to można to w prosty sposób obejść.
brccrx - 07-01-2015, 00:22
Sprawdzalem kolego, sterowanie wtryskami odcina lobuz ;(
Dziekuje za sugestie!
Pogrzebalem troche w ASA Europejskim I Japonskim i po vinie samochodu z ktorego mam ECU bez immobilizera wyszlo ze moj silnik (ogolnie czesc Coltow na Europejski rynek miala inny aparat zaplonowy (pewnie czujnik polozenia walka w rozdzielaczu jest inny, przynajmniej na to licze!) niz japonce! Takze wiazka silnika byla inna (mowa o autach RHD caly czas) niz Andlik mial.
Kolega od ktorego kupilem ECU zaferowal sie dodac tez wiazke i caly aparat zaplonowy do tego kompa!
Sie tak latwo nie poddam
|
|
|