[02-06]Lancer CS0 - Lancer 2.0 rzęzi tylko przy 2-2.500 obrotów
bacyk - 05-01-2015, 15:47 Temat postu: Lancer 2.0 rzęzi tylko przy 2-2.500 obrotów Drodzy Koledzy,
Sprowadza mnie palący i obawiam się, że poważny problem z silnikiem 2.0, 135km, 4G63.
Przy wchodzeniu i schodzeniu z obrotów w przedziale 2.000- 2.500 słychać wyraźny, metaliczny dźwięk od strony silnika. Usterka pojawiła się nagle w trasie, na rozgrzanym silniku.
Auto stoi w warsztacie, został zdjęty pasek osprzętu ale nic nie widać i mechanik sugeruje dalszą jazdę by objawy się nasiliły. Komputer nie wyrzuca błędów, auto wkręca się na obroty i brzmi normalnie, nie traci mocy. Objawy są nasilone gdy silnik jest zimny, gdy się rozgrzeje dźwięk lekko ustępuje.
Co dziwne, po dojechaniu do mechanika w piątek objawy ustały i pojawiły się dopiero dziś.
Rozrząd kompletny zmieniony 25 tyś km temu, olej- Motul 5W40 8100 XCESS 2 tyś km temu i jest max poziom.
Ma ktoś z Was pomysł co to może być?
Z góry dziękuję za pomoc.
Bartek
cefaloid - 06-01-2015, 14:25
A może to np nie silnik tylko jakiś osprzęt, np alternator przy pewnych obrotach się odzywa? Albo np kompresor klimatyzacji. A co jeśli np włączyłbyś klimatyzację? Dalej rzęzi?
Bartek - 06-01-2015, 19:10
Pękł pasek napędzający wałek balansowy?
i9i - 06-01-2015, 19:34
Bartek napisał/a: | Pękł pasek napędzający wałek balansowy? | Jeśli tak, to bacyk napisał/a: | mechanik sugeruje dalszą jazdę by objawy się nasiliły | nie słuchaj takich głupot, bo możesz już do niego nie dojechać. Nawet jak osprzęt tłucze to mechanik powinien do tego dojść na miejscu. A to, że mu się nie chce to już inna bajka.
bacyk - 07-01-2015, 14:45
Panowie,
Dziękuję za odpowiedzi, auto zostało finalnie w warsztacie i dzis jest rozbierane. Poinformuje Forumowiczow o postepach / diagnozie. Podobno im silnik cieplejszy tym dzwiek byl mniej słyszalny. Rozrzad jak wspomniałem jest świeży i kompletowany na dobrych podzespołach więc byłoby zaskakującym gdyby to on byl powodem awarii...
Pozdrawiam
Bartek
krzychu - 07-01-2015, 14:47
bacyk - jesteś 100% przekonany, że nie masz tego efektu od wymiany i po prostu nie zauważyłeś? Czy mechanik wie o istnieniu drugiego (ukrytego) wałka balansującego? Wie jak go zablokować podczas montażu rozrządu?
bacyk - 07-01-2015, 15:28
Krzychu,
Dziękuję za zainteresowanie moim problemem.
Problem pojawił się znikąd i na tyle wyraźnie, że od razu wyłapałem inny dźwięk pracy silnika.
Mechanik ogarnia temat 2 pasków i oba były na 100% wymieniane. Nie jest powiedziane, że coś nie przeskoczyło w rozrządzie.
Najbardziej zastanawia mnie fakt występowania tego metalicznego rzężenia przy 2-2,5 tyś obrotów, zarówno podczas przyśpieszania, zwalniania jak i na luzie. Dźwięk daje poczucie, że zaraz pół silnika spadnie na asfalt.
Dodam, że oryginalny przebieg auta to 163.000 km.
Dziękuję i pozdrawiam
Bartek
[ Dodano: 08-01-2015, 21:01 ]
Mały update:
Gora silnika zostala zdemontowana i jest OK, natomiast jest problem z odkreceniem koła pasowego (jest zapieczone), na które wskazuje mój mechanik, jako winowajce zaistnienia dziwnego dźwięku. Podobno jest dość luźno spasowane i może dawać taki efekt dźwiękowy. Jutro napiszę czy to faktycznie to.
Pozdrawiam
Bartek
[ Dodano: 10-01-2015, 12:37 ]
Ku mej uciesze problem rozwiązany ! Padł napinacz olejowy przy rozrządzie lekko rzygnal olejem na pompę wody nawet- 250 PLN w japaneze i jak ręką odjąć.
Dziękuję za wszelkie podpowiedzi i pozdrawiam
Bartek
kucharzleon - 13-05-2015, 09:17 Temat postu: głośna praca Witam serdecznie jestem nowy i mam pytanie moje autko głośno pracuje w zakresie między 3000 a 3500 obrotów a potem cichnie czy to normalne mam auto od 3 miesięcy
plecho1 - 13-05-2015, 09:39
Ale jaki to dźwięk, może nagraj i link zamieść tutaj. Jeśli dzieje się to w tym zakresie obrotów, to przychodzi mi jedynie na myśl rezonujący jakiś element metalowy, jakaś obudowa np. układu wydechowego lub jeśli masz LPG to czasem może tak hałasować reduktor, jeśli jest przykręcony do ściany grodziowej to jeszcze bardziej będzie go słychać.
Uwex - 13-05-2015, 15:23
kucharzleon- zmień może nazwę swojego bolidu, bo ten który jest wpisany, to raczej baaaardzo niszowy model
robertdg - 13-05-2015, 18:22
Jeżeli pojemność silnika tak jak w opisie profilu to najprawdopodobniej masz błednie ustawiony rozrząd, skoro kupiłes auto należałoby teraz wymienić rozrząd i prawidłowo go ustawić - ewentualnie skontaktowac się ze sprzedającym w celu weryfikacji problemu. Często do tych objawów dochodzą nieprzyjemne drgania w kabinie
kucharzleon - 14-05-2015, 20:09
witam rozrząd wymieniony a mechanik wypatrzył coś przy wydechu może to to,ale mam jeszcze jeden problem pilot centralnego zamka otwiera i zamyka wszystkie drzwi oprócz kierowcy co może być
cefaloid - 14-05-2015, 20:26
kucharzleon napisał/a: | witam rozrząd wymieniony a mechanik wypatrzył |
A nie jest tak, że własnie od wymiany rozrządu pracuje głośno? Może mechanik "standardowo" źle ustawił wałek balansu?
Hornet - 14-05-2015, 21:12
kucharzleon napisał/a: | ale mam jeszcze jeden problem pilot centralnego zamka otwiera i zamyka wszystkie drzwi oprócz kierowcy co może być |
A przy odpalaniu samochodu zamykają Ci się wszystkie drzwi ?
robertdg - 14-05-2015, 22:47
kucharzleon napisał/a: | witam rozrząd wymieniony | Przez Ciebie czy poprzedniego własciciela Jak wspomniano wcześniej trzeba wiedziec jak ustawić rozrząd w dwulitrowce bo ustawianie na same znaki nie zawsze jest własciwe.
kucharzleon napisał/a: | mechanik wypatrzył coś przy wydechu może to to | Koniecznie trzeba to sprawdzić
kucharzleon napisał/a: | ilot centralnego zamka otwiera i zamyka wszystkie drzwi oprócz kierowcy co może być | Błednie podłaczona centralka, awaria instalacji elektrycznej w drzwiach kierowcy, awaria siłownika drzwi kierowcy - trzeba zweryfikować.
|
|
|