[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Colt 1.3 12V ,1993r problem z silnikiem
Anonymous - 12-02-2007, 20:44 Temat postu: [CA1A 1.3] Colt 1.3 12V ,1993r problem z silnikiem Witam
Moje autko ma następujący problem : jezeli jest zimne , odpala w miare normalnie , jednak po dodaniu gazu , dusi sie , nie pali na wszystkie tłoki strzela w kolektor. Na wolnych obrotach chodzi ok - bez dodawania gazu , do momentu kiedy sie rozgrzeje. Rozgrzane potrafi nawet nie trzymać wolnych obrotow a od razu gasnąć. Proby odpalenia na gorącym silniku konczą sie z reguły niepowodzeniem , lub pracą 1-2 tłoków przez pare sekund.
Ostatnio auto chodziło nawet ładnie , reagowało normalnie na gaz nawet na gorącym silniku. Jednak do momentu jak miał paliwo , gdy ono sie skonczyło , po wlaniu paliwa do zbiornika , objawy takie jak < patrz wyzej>
Albo miał też tak : chodził ładnie pięknie jak sie rozgrzał , na wolnych obrotach , gdy pochodził z 20 minut na luzie , wtedy reagował pieknie na gaz etc.
Albo i tak : chodził pieknie przez cały dzien , a na następny już nie chciał , i zaczał mieć fochy takie jak < patrz wyżej >
Zmieniałem po kolei : świece , kable , kopułke , palec rozdzielacza , komputer , odłaczałem sondy lambda i inne kable , jednak nie pomogło nic.
Czy to autko posiada może jakiś czujnik temperatury przy silniku , ktory po rozgrzaniu moze podawać jakiś zły implus na komputer i dlatego działa tak jak działa?
Wydawało mi sie ze moze nie dostawać paliwa... Jednak gdy odkreciłem ten wężyk , ktory wchodzi z lewej strony silnika , mocowany na 2 śrubki , paliwo wystrzeliło , wiec to chyba raczej nie brak paliwa?
Jezeli coś mi sie przypomni , jakieś inne objawy to dopisze , poki co prosze o jakieś wskazówki dotyczące naprawy autka
Hugo - 12-02-2007, 23:03
demano napisał/a: | Ostatnio auto chodziło nawet ładnie , reagowało normalnie na gaz nawet na gorącym silniku. Jednak do momentu jak miał paliwo , gdy ono sie skonczyło , po wlaniu paliwa do zbiornika , objawy takie jak < patrz wyzej> |
Przypadek? demano napisał/a: | Zmieniałem po kolei : |
demano napisał/a: | komputer | A wiesz, że sprawny? Wymień w swoim kondensatory. Ogólnie czyściłeś przepustnicę i regulowałeś wolne obroty?
Anonymous - 12-02-2007, 23:18
mam 2giego takiego 1,3 12V z niego wymontowywałem po kolei czesci
josie - 12-02-2007, 23:24
Mi to wygląda na problem z paliwem -> pompa pada i daje za małe ciśnienie
Albo z nieszczelnością dolotu powietrza
Ile paliwa masz teraz w baku?
Albo świruje aparat zapłonowy - bardzo lubi w tych modelach
P.S.
W profilu masz wpisane CJ10 a auto masz z '93 więc CA0
Anonymous - 12-02-2007, 23:37
Paliwa są teraz z 4 litry. Nieszczelność dolotu powietrza hmm... a jak to sprawdzić? aparat zapłonowy.. boje sie odkrecić zeby nie przestawić zapłonu w tym drugim colcie .. Z obrotami nic nie grzebałem jeszcze , tak samo jak i z przepustnicą , ale co tam wyczyscić dokładnie? A co do ciśnienia , to jak odkrecilem ten wąż to ciśnienie było , jak na moje oko dość duże , mocno sikneło dość dużą iloscią paliwa
Anonymous - 13-02-2007, 08:39
demano napisał/a: | Paliwa są teraz z 4 litry. Nieszczelność dolotu powietrza hmm... a jak to sprawdzić? aparat zapłonowy.. boje sie odkrecić zeby nie przestawić zapłonu w tym drugim colcie .. Z obrotami nic nie grzebałem jeszcze , tak samo jak i z przepustnicą , ale co tam wyczyscić dokładnie? A co do ciśnienia , to jak odkrecilem ten wąż to ciśnienie było , jak na moje oko dość duże , mocno sikneło dość dużą iloscią paliwa |
Cztery litry paliwa w zbiorniku to zdecydowanie za mało. Może być tak, że paliwo znajduje się nie w tej przegrodzie, gdzie pompa, stąd pompa nie ma co zasysać. Dwukrotnie zdarzyło mi się "naprawiać" auto, dolewając benzyny do zbiornika. Informacje o czyszczeniu przepustnicy i czynnościach regulacyjnych znajdziesz tu i tu.
Anonymous - 13-02-2007, 12:14
No ale jakby nie y\było paliwa too.. chyba wogole by nie odpalił? ile litrów ma rezerwa w colcie?
Anonymous - 13-02-2007, 13:04
Rezerwa ma ok. 8 litrów. A co odpalania na prawie pustym baku - może odpalić i zaraz gasnąć.
kamilek - 13-02-2007, 19:57
Na początek dolej paliwa. Zeby w tym zbiorniku było chociaż z 10 litrów.
Lecz myślę, że nie to jest przyczyną Twoich problemów. Piszesz, że kiedyś też tak się działo. Ja obstawiam nieszczelności w dolocie.
Na odpalonym silniku sprawdź, czy między filtrem powietrza a przepustnicą oraz na tych cieniutkich wężykach od podciśnień nie jest zasysane "lewe" powietrze. Jeżeli ręką nic nie wyczujesz, to na podejrzane miejsca polej trochę benzyny. Jak obroty wzrosną, to właśnie znalazłeś nieszczelne miejsce.
Co do pompy paliwa, to Ty nie odkręcaj tego węża z lewej, tylko zdejmij ten z prawej strony. Tam jest regulator ciśnienia paliwa, a do niego jest przykręcony wąż odpływowy. Jak go ściągniesz, to paliwo powinno tamtędy lecieć. Choćby w niewielkich ilościach...ale ma lecieć!
A jak to nie pomoże, to zajmij się kondensatorami w ECU. Chociaż prędzej czy później i tak będziesz musiał...
PS. Zepsuty czujnik temperatury z reguły nie ma wpływu na pracę ciepłego silnika.
PS2. Czym prędzej dolej paliwa. Odpalanie auta z tak małą jego ilością grozi zatarciem pompy paliwa!
Anonymous - 13-02-2007, 20:37
Ok , dziekuje za porady dzis ucze sie na egzamin , ale mysle jutro sie zająć tym wszystkim z uwzględnieniem Waszych porad. Oczywiscie poinformuje o wynikach
[ Dodano: 16-02-2007, 23:28 ]
Problem rozwiązany.
Usterka była następująca : zapchany filtr paliwa , zaśniedziały palec przerywacza oraz styki od wewnetrznej strony kopułki zapłonowej.
Dziekuje wszystkim za pomoc
|
|
|