Pajero II - [2.8 TD] Dwa problemy
Lax2 - 06-01-2015, 15:25 Temat postu: [2.8 TD] Dwa problemy Witam szanowne grono MitsuManiaków. Od niedawna jestem posiadaczem , aczkolwiek nie do końca jeszcze szczęśliwym , Pajero II z 98r 2.8TD. Mam dwa problemy , a mianowicie: pierwszy i chyba ważniejszy to taki , że ubywa wody w chłodnicy która jest wypychana do zbiorniczka wyrównawczego. Gdy zbiorniczek jest napełniony do max podczas jazdy i na wolnych obrotach wypełnia sie do pełna małym ciurkiem , natomiast nie zauważyłem aby woda wracała do chłodnicy, chyba ze po krótkiej jeździe i małe ilości wyplutego płynu ten wraca. W układzie został wymieniony termostat a następnie korek chłodnicy. Dodam jeszcze ze gdy odpalę auto to na wolnych obrotach po odkręceniu korka chłodnicy wypluwa płyn ,a na rozgrzanym jeżeli odkręcę tylko korek z zbiornika wyrównawczego to po przyłożeniu palca czuje lekkie cienienie. Po zgaszeniu silnika słychać bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym a po jakieś chwili jak ustanie węże z chłodnicy są miękkie Ciekawe jest natomiast to ze auto trzyma temperaturę nawet po dłuższej jeździe (200km) , ogrzewanie funkcjonuje a płyn ma normalny kolor. Czy usterka jest ewidentna ? Czy możne jest jeszcze coś co powinienem zrobić czy sprawdzić?
Druga sprawa moze bardziej denerwująca niz niepokojąca, to gdy odpalę silnik to ma straszne wibracje a gdy sie zagrzeje to ustają ale nie całkowicie obroty około 800. Poduszki całe . Co może być przyczyna? Co mogę sam sprawdzić dla przybliżenia problemu? Dziekuje
jawaldek - 06-01-2015, 18:33
Witaj na forum A olej w silniku jaki ma kolor ?? czy aby nie zrobiła się śmietana ?? Jaki kolor spalin z rury wydechowej ??
Lax2 - 06-01-2015, 18:46
Olej jak to w dizlu po wymianie czarny. Sera na korku niema. Raczej normalne i nie widoczne jeżeli chodzi o to czy są białe to nie są.
Jeszcze jedna sprawa. Odkąd kupiłem Pajero świeci kontrolka niskiego stanu wody w chłodnicy. Raz zdarzyło sie ze zgasła ale po kolejnym odpaleniu świeci dalej i nigdy nie gaśnie mimo wlania wody do odpowiedniego stanu. Moze coś być zapowietrzone ? Tylko czy to możliwe za az tak mocno ze wywala wodę z chłodnicy ?
milo - 07-01-2015, 15:26
Lax2 napisał/a: | ubywa wody w chłodnicy która jest wypychana do zbiorniczka wyrównawczego. |
Lax2 napisał/a: | na rozgrzanym jeżeli odkręcę tylko korek z zbiornika wyrównawczego to po przyłożeniu palca czuje lekkie cienienie |
Najlepiej sprawdzić pod katem zawartości spalin w układzie chłodzenia
Lax2 napisał/a: | gdy odpalę silnik to ma straszne wibracje a gdy sie zagrzeje to ustają ale nie całkowicie obroty około 800. |
W tym czasie grzeją świece żarowe jest duży pobór prądu i obciążenie obroty powinny być 750 +- 100
Dobrze masz ustawiony kąt wtrysku ?
Jaka pompa wtryskowa ?
jawaldek - 08-01-2015, 10:40
Lax2 napisał/a: | Gdy zbiorniczek jest napełniony do max | dobrze rozumiem że do lini "max" nie pod korek ?? Lax2 napisał/a: | Dodam jeszcze ze gdy odpalę auto to na wolnych obrotach po odkręceniu korka chłodnicy wypluwa płyn ,a na rozgrzanym jeżeli odkręcę tylko korek z zbiornika wyrównawczego to po przyłożeniu palca czuje lekkie cienienie | to może być tak że jest gdzieś delikatne pękniecie które jak silnik zimny daje ciśnienie do układu chłodzenia, po rozgrzaniu się silnika czytaj rozszerzeniu metalu to pęknięcie się zmniejsza ale jednak jest
Chyba jednak uszczelka pod głowicą do wymiany
Lax2 - 10-02-2015, 15:42
No niestety głowica do wymiany , ma ktoś może do sprzedania.Moze byc taka do roboty , byle szczelna Niepotrafie wejsc na "kupie" pisze ze niemam dostepu. Co mam zrobić w tym wypadku
jawaldek - 10-02-2015, 20:07
Lax2 napisał/a: | No niestety głowica do wymiany , ma ktoś może do sprzedania | Allegro i masz dwie opcje: 1) używana bez gwarancji 2) regenerowana ->> oddajesz swoją odliczają parę zł. Tylko nie za bardzo wierzę w bezpieczną wysyłkę ->> kurierzy różnie traktują przesyłki. A w Twojej okolicy nikt nie regeneruje głowic->> nie wierzę, no chyba że obecna głowica to totalny strudel
Dokup tylko odpowiednią uszczelkę pod głowicę tzn na uszczelkach są z boku wycinane ząbki oznaczające grubość głowicy.
|
|
|