To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] spadek mocy

mała_26 - 08-01-2015, 14:20
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] spadek mocy
Witam i bardzo proszę o pomoc bo mechanicy są bezradni :(
Jestem posiadaczką Mitsubishi Carisma 1,8 GDI z 1999 roku i mam problem sama do końca nie wiem jaki a mianowicie wygląda to tak: podczas jazdy moje auto traci moc i zapala się kontrolka awarii silnika.Auto jedzie maksymalnie 120 km/h a pod górkę się toczy a pedał gazu jest wciśnięty na maksa . Po wyłączenie silnika i poczekaniu aż komputer się zresetuje auto przez chwilę jedzie normalnie lecz trwa to tylko chwilę. Mam ten samochód już 3 lata i nikt nie był w stanie mi go naprawić. Bardzo proszę o pomoc ponieważ zaczynam bać się nim jeździć.Z góry bardzo dziękuję.

MichciuGT - 08-01-2015, 14:55

Cześć

na początku polecam sprawdzić jakie są błędy, można to zrobić przez zwarcie pinu 1 z 4 np. spinaczem
temat na którym jest opisane co i jak:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981

120 km/h to i tak nieźle jak na jazdę podczas gdy świeci się lampka... ;)

plecho1 - 08-01-2015, 15:34

Na początek sprawdzenia błędów jak radzi MichciuGT, a poza tym zapoznaj się z tymi tematami http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
Raczej musisz sam to ogarnąć bo niewielu mechaników zna ten silnik i często mogą więcej popsuć niż naprawić naciągając dodatkowo na spore koszty.

mała_26 - 08-01-2015, 18:01

Z chęcią bym to zrobiła sama ale niestety jestem kobietą i za wiele sama nie umiem :( podobno jeden mechanik jest u mnie który potrafi to zrobić ale wolałam najpierw waszych opinii posłuchać żeby mnie nie naciągnął na duże koszty a tak na prawdę nic nie zrobił. może jakieś sugestie w waszej strony??
Bartek - 08-01-2015, 18:16

Niestety odczytanie błędów to postawa - masz '99 rocznik, więc jedynym narzędziem do tego potrzebnym jest metalowy spinacz biurowy, który wkładasz (odpowiednio uformwany ;) - tak, żeby końce weszły w odpowiednie dziurki ) w 1 i 4 pin złącza diagnostycznego (przy prawym kolanie kierowcy lub przy lewej stopie pasażera w zależności od miesiąca produkcji) i włączenie zapłonu
mała_26 - 08-01-2015, 18:23

Wyczytałam, że może to być filtr paliwa, który w tym modelu znajduję się w baku lub jakiś czujnik ciśnienia paliwa? co wy na to ?
MichciuGT - 08-01-2015, 18:36

powodów może być wiele, a odnajdywanie problemów można robić na wiele sposobów:
1. można wymieniać po kolei różne elementy silnika, filtry, czujniki... (duże koszta)
2. można sprawdzić błędy, a w razie potrzeby parametry pracy silnika
3. można mieć doświadczenie i wiedzieć co często się psuje w danym modelu i mieć 90% pewności że się trafi

jak nie będziesz wiedziała jak odczytać mruganie kontrolki silnika, to nagraj filmik i daj link :)

mała_26 - 08-01-2015, 18:41

Dziękuje za pomoc. Zobaczę co ten mechanik jest wart może akurat uda mu się trafić. Wspominał coś o wtryskach oszacował koszt naprawy na około 600 zł
i9i - 08-01-2015, 19:06

mała_26 napisał/a:
Zobaczę co ten mechanik jest wart może akurat uda mu się trafić. Wspominał coś o wtryskach
Na 99% nie trafił. Niech nie dobiera się do niczego, póki ECU nie powie co go boli. Zacznie od demontażu wtrysków, które praktycznie się nie psują i komplet używanych można kupić już za 50 złociszy na alledrogo. Później weźmie się za przepustnicę i pozamiatane. Na dobry początek wymrugaj te błędy. W razie problemów pomożemy na ile będziemy w stanie.
mała_26 - 08-01-2015, 19:15

Najpierw odczytam te błędy mój były narzeczony jest mechanikiem i mi w tym pomoże ale z wielkim bólem bo ma już dosyć tego samochodu :) w sumie wcale mu się nie dziwie bo ja powoli też :( jeszcze niestety czeka mnie 1200 km do domu bo niestety jestem tym autem w Niemczech
Bartek - 08-01-2015, 19:15

MichciuGT,

ad. 3 wydaje mi się, że mam trochę doświadczenia, ale są co najmniej 3 typowe usterki tych silników dające takie objawy jak opisane - bez odczytu błędów na 99,9% mogę powiedzieć, że to kłopot z ciśnieniem paliwa (tu przyczyn typowych są ze 3), siłownikiem przepustnicy lub czujnikiem położenia przepustnicy i myślę, że każda z 5 wymienionych teraz usterek jest podobnie prawdopodobna, więc prawdopodobieństwo trafienia oceniam na max 20%

i9i - 08-01-2015, 19:17

mała_26 napisał/a:
bo ma już dosyć tego samochodu

Jakby od pozcątku na forum zaglądał i pytał o kwestie nie zrozumiane, miałby go obcykanego. :mrgreen:

mała_26 - 08-01-2015, 19:32

Może i miałby go obcykanego ale niestety to straszny fanatyk Hondy i to dla niej poświecą najwięcej czasu. Zobaczymy co wymyśli mechanik w Polsce jak nic nie da się zrobić to niestety będzie trzeba się z autkiem pożegnać :(
Bartek - 08-01-2015, 19:36

Dlaczego ma się nie dać? Odczyt błędów (obstawiam nr 56, 91 lub 92) 300-400 zł to najdroższa opcja i będzie jeździł.....
mała_26 - 08-01-2015, 19:55

Na pewno to wszystko sprawdzę nie poddam się tak szybko bo bardzo lubię moje autko oby tylko dojechało do Polski


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group