Nasze Miśki - Carisma GDI
piwomojepaliwo - 08-01-2015, 17:45 Temat postu: Carisma GDI 1. MODEL: Carisma DA2A
2. WERSJA: LS
3. ROCZNIK: 1998r.
4. SILNIK: 1,8GDI
5. OPIS AUTA: Kupiona przez przypadek, podkupiona od mojego rodzinnego mechanika. Widoczne mi były wady i zalety. Auto jest bezwypadkowe, lakier oryginalny, auto z dość dużym przebiegiem, ale ogólnie dobrze utrzymane i dość zadbane. Jak na auto z tego segmentu z tego roku dość dobrze wyposażone (klimatyzacja, komputer pokazujący spalanie, 4 szyby elektryczne), ale jak na taki pojazd wkurzające pewnymi japońskimi pomysłami. Z technicznych rzeczy jest szybkie zużycie synchronizatorów biegu 1 i 2, a z użytkowych to jest dość duże koło kierownicy wykonane z kiepskiego materiału, zapadający się fotel oraz słabe obicie na boczkach drzwi. Skok lewarka skrzyni biegów mógłby być ciut lepszy. A i rozwiązania audio są średnie w tym aucie - lokalizacja głośników z przodu.
6. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: wypolerowanie karoserii, efekt jest piorunujący!
b. mechaniczne: podstawowe rzeczy przy zakupie oraz regularne wymiany wynikające z użytkowania
c. audio: zmienione radio na jakiegoś używanego blaupunkta
d. inne: dokupienie kompletu felg stalowych z oponami na zimę.
7. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: ambitne. Naklejka na bok auta, odnowienie felg aluminiowych ze zmianą koloru na biały.
b. mechaniczne: może tą skrzynie ogarnąć - synchronizatory. Nic poza tym nie wymaga ingerencji w tej chwili.
c. audio: brak.
d. inne: kołpaki
Średnie spalanie na 100km:
Zdjęcie 2 dni po zakupie:
Zdjęcie po polerowaniu:
MManiak - 03-04-2015, 21:41
Ładna Cari Szkoda tylko, że ma czerwony lakier, osobiście mi się nie podoba, ale to tylko moja opinia. Rozglądam się za taką, jako pierwsze auto, tylko że z silnikiem 1.6 90KM. Co do tych mankamentów, o których napisałeś, to prawda. Bardzo nurtujące jest latające na wszystkie strony obicie boczków, ale powinno dać radę to naprawić za pomocą kleju tapicerskiego w sprayu. Życzę szerokości
piwomojepaliwo - 17-08-2015, 09:34
A tu efekty po ostatnich próbach (oczywiście tam, gdzie to jest legalene):
MManiak - 17-08-2015, 10:31
Rekord naszym to 220km/h na autostradzie w Niemczech. Ponoć był jeszcze luz w podłodze. Jednak baliśmy się tak długo jechać, bo hamulce nie wyczynowe i trochę to niebezpieczne. Wtedy pamiętam, że urwało nam się prawe nadkole, bo mechanikom nie chciało się pozakładać wszystkich spinek przy naprawie. Z kolei lewa strona, która nigdy nie była ruszana wyszła z tego bez szwanku.
A jak ogólnie autko się sprawuje? Robisz coś przy nim, czy nie ma potrzeby?
piwomojepaliwo - 24-08-2015, 10:31
Ogólnie to przy aucie nic nie robię poza standardowymi wymianami i konserwacją.
Hamulce, olej, filtry, klima i tak śmigam.
Trochę łyka oleju, ale to już pierścienie będą zużyte, prawie 300 tys. najechane.
MManiak - 24-08-2015, 10:38
Łe 300 tys. to już ma prawo brać. Ale wydaje mi się, że naprawa starych silników jest opłacalna, tym bardziej, że obecne silniki TSI, TFSI i tym podobne nie wytrzymują nawet 100 tys. Niektóre egzemplarze poddają się później, ale wytrzymałościowo nie dorównają tym starym.
piwomojepaliwo - 03-01-2017, 15:20
W skrócie to wymieniłem połamany przez żonę zderzak (kosztował całe 100 zł) oraz założyłem sobie do auta hak (kosztował mnie 120 zł + 30zł dodatkowo na przeglądzie).
A tak to auto ładnie jeździ, od wymiany oleju do kolejnej wymiany. Ponieważ ruch ostatnio jest zdecydowanie większy u mnie w mieście ze względu na dużą ilość remontów drogowych, to spalanie oscyluje w granicach 9-11 L / 100 km.
|
|
|