Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Za małe obroty na biegu jałowym (GAZ)
misiek964 - 08-01-2015, 17:59 Temat postu: [Cari 1.6] Za małe obroty na biegu jałowym (GAZ) Witam
Jestem świeżym i młodym kierowcą i mam problem z moją Carismą 1.6 16V 1998r. Otóż na gazie na biegu jałowym czasami są OK obroty a czasami 200,300,400 a czasami 100 i szarpie i gaśnie.
Zaznaczam że w czasie jazdy jest OK, nie szarpie nie dławi się
Byłem u gazownika na regulacji wyregulował gaz (zaznacze że koleś z polecenia zna sie na rzeczy)
Wymieniłem dzisiaj uszczelki pokrywy zaworów i świece więc to też odpada.
Płyn chłodzący jest OK
Ja już sie załamuje zrobiłem już 1000 km w ciągu miesiąca i non stop to samo.
jakies porady dla Laika? Proszę o wyrozumiałość
plecho1 - 08-01-2015, 18:55
A regulowałeś może zawory w głowicy bo w Twoim aucie są regulowane manualnie za pomocą śrubek a problemy jakie masz mogą być związane z podpartymi czyli niedomykającymi się zaworami.
misiek964 - 08-01-2015, 19:05
a jeżeli na benzynie jeździ ok?
robertdg - 08-01-2015, 19:07
misiek964 napisał/a: | Otóż na gazie na biegu jałowym czasami są OK obroty a czasami 200,300,400 a czasami 100 i szarpie i gaśnie. | Błednie odczytujesz obroty, silnik nie utrzymał by pracy na takim poziomie.
Wrzuć zdjęcie licznika wskazującego obroty.
Przy zmianie uszczelki pokrywy zaworów było zrobić regulacje zaworów.
Odnośnie samego gazu to nalezałoby nadmienić konkretniej co to za instalacja i na jakich komponentach, zwłaszcza jeżeli problem wystepuje tylko na gazie (Było sprawdzane zachowanie na benzynie )
misiek964 - 08-01-2015, 19:19
Więc tak jeżeli chodzi o instalacje to
Reduktor, zawór gazowy, wielozawór to jest fimy TOMASETTO a ukad elektronicynz to STAG 2L
Nie znam się kompletnie na tym. a co do regulacji zaworów to sam to zrobie czy lepiej oddać do mechanika?
Jeżeli zle wyczytuje obroty to "Jak mamy 0 to nad zerem w carismie jest taka krótka cienka kreseczka czasami sie na niej trzyma i szarpie a czasami ciut wyżej
MichciuGT - 08-01-2015, 19:22
ta cienka kreska to 500rpm
misiek964 - 08-01-2015, 19:24
MichciuGT napisał/a: | ta cienka kreska to 500rpm |
prawde mówiąc nie wiedziałem ale strasznie szarpie. Przepraszam ale to pierwszy samochód
plecho1 - 08-01-2015, 19:37
Czasem niedomagania nieodczuwalne na benzynie są bardzo odczuwalne na LPG np. problem z układem wysokiego napięcia czyli cewki przewody i fajki.
Napisz też ile ta instalacja ma przejechane bo być może kończy się reduktor lub wtryski.
robertdg - 08-01-2015, 19:43
Jezeli problem jest związany tylko z pracą na gazie to gaz do regulacji, zawory wyregulujesz sam jezeli orientujesz sie w temacie - wypadałoby to zrobić
misiek964 - 08-01-2015, 19:52
gaz był 2 razy regulowany więc to nie wina regulacji gazu, co do instalacji gazowej jest ona od 2004 roku bo butla była w 2014r roku wymieniana.
to czyżby regulacja zaworów przyniesie skutki?
plecho1 - 08-01-2015, 19:57
Aby coś więcej powiedzieć trzeba by instalację podłączyć pod komputer oraz sprawdzić parametry pracy silnika. Swoją drogą ten gazownik jeśli ma pojęcie to powinien spokojnie to ogarnąć mając samochód na miejscu.
Jeśli tylko regulował nie próbując dojść co się dzieje to też raczej ta regulacja nie jest zbyt wiele warta. Czy gaz był regulowany z podpiętym komputerem podczas jazdy autem? Jeśli nie to taka regulacja nie ma sensu.
Zawory tak czy siak warto wyregulować bo powinny być regulowane co około 100 tys km przy pracy na benzynie a na gazie przynajmniej sprawdzane dwa razy częściej.
misiek964 - 08-01-2015, 20:01
regulacja wygladala wsadzenie rurki jakkiejs w rure wydechowa i krecenie srubki w silniku i kazanie mi wciskania gazu do 2,5 tys obrotow
plecho1 - 08-01-2015, 20:16
A więc masz II generację, nie strzelał Ci ostatnio gaz, masz szczelny dolot od filtra do przepustnicy?
misiek964 - 08-01-2015, 21:20
Daje Filmik który przedstawia obroty
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
MichciuGT - 08-01-2015, 21:33
Dolej sobie płynu do spryskiwaczy
|
|
|