| 
				
					| Carisma - Techniczne - Wymiana rozrządu, Co wymienić przy okazji!?
 
 Kamacz - 08-01-2015, 21:40
 Temat postu: Wymiana rozrządu, Co wymienić przy okazji!?
 Siemka, Będę wymieniał kompletny rozrząd z firmy Aisin:) (Dokładniej mechanik)
 Mam pytanie do was, jakie elementy i uszczelki można wymienić przy okazji żeby później się nie bawić. Z góry Dzięki!:)
 robertdg - 08-01-2015, 22:33
 
 Simmeringi wałków i wału korbowego, pompa wody - niby nie pędzona z rozrządu ale do jej wymiany trzeba zrzucac pasek, paski alternatora i wspomagania/klimy, płyn chłodzacy.
 Kamacz - 12-01-2015, 19:39
 
 A jakie uszczelki i uszczelniacze będę potrzebował? Chcę już zakupić wszystko i oddać auto do mechanika:)
 robertdg - 12-01-2015, 19:53
 
 Uszczelniacze wałków rozrządu (numery oryginału, sztuk 2) MD153103 zamiennie MD133317, uszczelniacz wału korbowego MD168055
 Kamacz - 13-01-2015, 20:43
 
 Dzięki za wcześniejsze odpowiedzi:), ale to nie wszystko:) mam jeszcze jedno pytanie, czy dużo zabawy będzie z wymianą uszczelniaczy zaworowych?:)
 robertdg - 13-01-2015, 21:13
 
 Jest trochę roboty, jest ich 16, a jak planujesz wymieniac bez demontazu głowicy to przy okazji zrzucania rozrządu w sam raz, dodatkowo płukanie magistrali olejowej i hydropopychaczy za jednym zamachem warto zrobić
   MichciuGT - 13-01-2015, 21:29
 
 robertdg co masz na myśli pisząc o płukaniu magistrali olejowej i hydro? (na czym to polega)
 robertdg - 13-01-2015, 21:55
 
 Wypłukanie i sprawdzenie hydraulicznych popychaczy oraz kanałów olejowych
 Kamacz - 13-01-2015, 22:05
 
 Mam rozumieć że wymiana uszczelniaczy zaworowych może przebiec tylko i wyłącznie przy demontażu głowicy itp?
 MichciuGT - 13-01-2015, 22:14
 
 robertdg, w inny sposób zadam pytanie, jakiś środków użyć aby przy okazji rozrządu wypłukać kanały olejowe? i jakie czynności przy tym są potrzebne?
 
 tzn. do tego potrzebujemy, płukanki do oleju, oleju, sprężonego powietrza, benzyny ekstrakcyjnej... ? i w jaki sposób, przed rozbieraniem rozrządu wlać płukankę do silnika, przedmuchać powietrzem... ?
 
 nie wiem jak w GDI (ktoś coś pisał o dwóch częściach głowicy), ale zazwyczaj da się wymienić uszczelniacze zaworowe bez demontowania głowicy ustawiając tłok w górnym położeniu, albo zamiast świecy wkręcając przejściówkę i wtłaczając sprężone powietrze aby zawory nie wleciały do środka cylinda
 robertdg - 13-01-2015, 22:58
 
 
 Mając odpowiednie narzędzia 	  | Kamacz napisał/a: |  	  | Mam rozumieć że wymiana uszczelniaczy zaworowych może przebiec tylko i wyłącznie przy demontażu głowicy itp? | 
 zwyczajowo dzięki 	  | MichciuGT napisał/a: |  	  | da się wymienić uszczelniacze zaworowe bez demontowania głowicy | 
  	  | MichciuGT napisał/a: |  	  | zamiast świecy wkręcając przejściówkę i wtłaczając sprężone powietrze aby zawory nie wleciały do środka cylinda | 
 Nafta, spręzone powietrze, przetyczka, po całym zabiegu oczywiście nowy olej 	  | MichciuGT napisał/a: |  	  | jakiś środków użyć aby przy okazji rozrządu wypłukać kanały olejowe? i jakie czynności przy tym są potrzebne? | 
 ross - 14-01-2015, 13:55
 
 Warto sprawdzić czy olej dostaje się do otworów świecowych , bo chcąc uszczelnić trzeba odkręcić głowicę przed zamontowaniem nowego rozrządu.
 
 [ Dodano: 14-01-2015, 14:00 ]
 
 Mam pytanie czy ten mechanik  wymieniał w GDI rozrząd? 	  | Kamacz napisał/a: |  	  | Siemka, Będę wymieniał kompletny rozrząd z firmy Aisin:) (Dokładniej mechanik) Mam pytanie do was, jakie elementy i uszczelki można wymienić przy okazji żeby później się nie bawić. Z góry Dzięki!:)
 | 
 Kamacz - 19-01-2015, 18:39
 
 Szczerze mówiąc to nie wiem:) Ale chyba zna się na rzeczy:)
 A co do wymiany oleju to jaki możecie mi polecić?
 ross - 20-01-2015, 12:04
 
 
 Każdy mechanik powinien potrafić wymienić rozrząd , ale w Carismie GDI jest 	  | Kamacz napisał/a: |  	  | Szczerze mówiąc to nie wiem:) Ale chyba zna się na rzeczy:) A co do wymiany oleju to jaki możecie mi polecić?
 | 
 bardzo ważne ustawienie rolki napinającej i szczególnie [Obrócić naprężacz odwrotnie do ruchu wskazówek zegara aby wyregulować naprężenie paska rozrządu]!! -niewłaściwy kierunek po jakimś czasie spowoduje zacięcie rolki i urwanie paska.
 Kamacz - 12-02-2015, 20:33
 
 Siemka, Jestem po wymianie kompletnego rozrządu, oleju na pełen syntetyk Shell 5W40 i uszczelniaczy zaworowych. dodatkowo okazało się że miałem zapchany zawór egr i kolektor! ale dalej kopci, nie wiem czy to wina braku katalizatora!:[ który handlarz wyciął a ja nie zauważyłem:( silnik nie równo chodzi ma jakieś szarpnięcia i nie równo pracuje.. co jakiś czas jakby dodawał lekko gazu. jakieś rady? Może dobra diagnostyka by coś pokazała?
 
 |  | 
 |  |