To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma 1.6 ] Pytania o 3 rzeczy

yoji - 09-01-2015, 08:16
Temat postu: [Carisma 1.6 ] Pytania o 3 rzeczy
Dzień Dobry.
Na wstępie witam po długiej przerwie bez mitsu. Nabyłem niedawno Carisme 1.6 2002r.
Mam 3 pytania :
1) Zauważyłem dziś ze licznik faluje - raz działa po chwili wskazówka na 0 a później znów działa. Wyczytałem dwie przyczyny - chciałbym potwierdzić : czy warto wymontować licznik i przeczyścić kostki, styki ? czy od razu szukać przyczyny w czujniku skrzyni biegów.
2) Obrotomierz w ogóle nie działał. Gdzie szukać ewentualnie modułu MD 374437. lub innej przyczyny?
3)Radio, mam kaseciaka a chciałbym fabryczne na CD jednak nie wiem czy wszystkie radia mają kody czy nie ? Ewentualnie na nieoryginalnym nie będę miał komputerka ale spalanie średnie będzie wyświetlane ?

w Colcie nie miałem takich problemów, większym była rdza wiec proszę o wyrozumiałość :)
Dziękuje za wszelkie wskazówki.

plecho1 - 09-01-2015, 08:24

3) Bez oryginalnego radia nie będziesz miał tylko RDS-u a wszystkie wskazania komputera będą się wyświetlały tylko samo przełączanie po między funkcjami będzie troszkę utrudnione. Tu masz wszystko opisane http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3194
Ja też u siebie wywaliłem oryginalne radio na CD bo nie warte było tych funkcji jakie oferuje w stosunku do tego co oferują obecne radyjka.

yoji - 09-01-2015, 08:42

Serdeczne dzięki , radio na cd w drugiej carismie którą od czasu do czasu ujeżdżam bardzo mnie denerwowało wiec kupie radio na cd ;)
Co do obrotomierza jeszcze będę musiał sprawdzić masę na alternatorze.

robertdg - 09-01-2015, 08:54

yoji napisał/a:
1) Zauważyłem dziś ze licznik faluje - raz działa po chwili wskazówka na 0 a później znów działa. Wyczytałem dwie przyczyny - chciałbym potwierdzić : czy warto wymontować licznik i przeczyścić kostki, styki ? czy od razu szukać przyczyny w czujniku skrzyni biegów.
2) Obrotomierz w ogóle nie działał. Gdzie szukać ewentualnie modułu MD 374437. lub innej przyczyny?
Punkt pierwszy tyczy się predkościomierza :?: Jezeli tak to najprościej sprawdzić połaczenia na liczniku, nastepnym podejrzanym może być czujnik VSS na skrzyni.
IFS (Ignition Failure Sensor) występuje w silnikach typu DOHC, u Ciebie jest SOHC, może obrotomierz ma związek z tym samym co prędkościomierz, do sprawdzenia wiązka, licznik.
Dorze byloby podpiąć pod kompter i sprawdzić jak ECU widzi parametr predkosci i obrotów, jezeli tak smao jak na liczniku to trzeba szukać w wiazce i czujnikach, jezeli ECU widzi prawidłowo parametry to wina polaczen do licznika lub samego licznika

yoji - 09-01-2015, 09:20

robertdg napisał/a:
yoji napisał/a:
1) Zauważyłem dziś ze licznik faluje - raz działa po chwili wskazówka na 0 a później znów działa. Wyczytałem dwie przyczyny - chciałbym potwierdzić : czy warto wymontować licznik i przeczyścić kostki, styki ? czy od razu szukać przyczyny w czujniku skrzyni biegów.
2) Obrotomierz w ogóle nie działał. Gdzie szukać ewentualnie modułu MD 374437. lub innej przyczyny?
Punkt pierwszy tyczy się predkościomierza :?: Jezeli tak to najprościej sprawdzić połaczenia na liczniku, nastepnym podejrzanym może być czujnik VSS na skrzyni.
IFS (Ignition Failure Sensor) występuje w silnikach typu DOHC, u Ciebie jest SOHC, może obrotomierz ma związek z tym samym co prędkościomierz, do sprawdzenia wiązka, licznik.
Dorze byloby podpiąć pod kompter i sprawdzić jak ECU widzi parametr predkosci i obrotów, jezeli tak smao jak na liczniku to trzeba szukać w wiazce i czujnikach, jezeli ECU widzi prawidłowo parametry to wina polaczen do licznika lub samego licznika


Czy na samym początku zacząć od wymontowania licznika i sprawdzenia kostek. Dzięki. Druga sprawa wtyczka do podłączenia jest pod kolumną kierowniczą, i tu nasuwa sie pytanie, mam tam mase kabli, z tego co pamietam w Colcie nie było ich a była tylko skrzynka bezpieczników + przekaźniki, tu skrzynka bezpieczników jest taka sama jak w colcie ale dodatkowo wisi mase kabli podejrzewam połączone są z jakimś modułem alarmu bądź centralnego, czy w carismach idzie jakaś wiązka kabli przed skrzynką bezpieczników ( wzdłuż platikowej osłony tam gdzie jest schowek i maskownica głosnika) ?

plecho1 - 09-01-2015, 10:05

U mnie takiej wiązki tam nie widziałem więc pewnie to wytwór poprzedniego właściciela.
Jeśli chciałbyś podłączyć autko pod komputer to z tym autem będzie działał ELM 327 z darmowymi programami pod niego dedykowanymi jak np. Torque na telefony z androidem jak również kabel VAG KKL z programem Evoscan http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568

yoji - 09-01-2015, 10:54

Ok. Dzięki jakiś zarys juz mam. Jutro zabiorę się na samym początku za licznik a poźniej będę się martwił dalej.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group