To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Problem z obrotami, brak mocy, wtryski

hawker - 12-01-2015, 13:13
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Problem z obrotami, brak mocy, wtryski
Cześć,

Problem z autem, prośba o pomoc - mechanicy nie wiedzą co jest o ile są mechanikami.

Co się dzieje? Po odpaleniu auta obroty wędrują na ok 2-3tys (przez pierwsze 3s słychać głośne klekotanie - popychacze), z tłumika pierdzi, po minucie wszystko ustaje. Dalej, podczas jazdy na 4 biegu nie mogę jechać więcej niż 80km/h, bo załącza się kontrolka silnika, paski wtedy wyraźnie piszczą, auto drży, pedał wciśnięty na maxa i ani km/h więcej, przełączam na 5, daję gazu i przy 120km/h idealnie ta sama sytuacja. Ogólnie auto jest przymulone.

Co zrobiłem? Podłączyłem pod ELM - nie jest w stanie wykryć auta - pewnie dlatego że auto z 2000 roku, więc wybłyskałem kody - wtryski..... Już nic z tego nie rozumiem... I dlaczego paski świszczą ciągle? Auto miało wymieniane paski + rozrząd pół roku temu. Naciąg prawidłowy...

Co mogę zrobić... Z góry dzięki za pomoc.

plecho1 - 12-01-2015, 13:37

Podłączyć autko pod Ewoscan poprzez przewód VAG KKL aby sprawdzić rzeczywiste parametry silnika. Warto też sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej bo w tym silniku czasem są problemy z pompą wysokiego ciśnienia lub z regulatorem ciśnienia. Zapoznaj się z tymi tematami http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568 http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
Jeśli chodzi o ślizgające się paski, to może masz zużyte któreś z kół napędowych osprzętu. Najmniejsze jest na alternatorze i tyn samym najszybciej się zużywa więc może jest do wymiany. Sprawdź jeszcze może napięcie ładowania na akumulatorze, powinno być w granicach 13,9 - 14,4V

robertdg - 12-01-2015, 18:42

Koło pasowe też lubi sie rozwulkanizowac, spręzarka klimatyzacji też może szwankować, pompa wspomagania, itd., kwestia czy slizganie pasków wystepuje zawsze przy pewnej predkosci obrotowej silnika, bo z predkoscia pojazdu to raczej nie ma związku
hawker - 13-01-2015, 11:37

dzięki za rady. Ślizganie=piszczenie występuje zawsze w przybliżonych obrotach. Nie znam się super na mechanice, powiedzcie mi czy ślizganie się któregoś z paska konkretnie w tym silniku może powodować że wtryski nie działają prawidłowo? Jeśli tak to które? sorry za banalne pytania
plecho1 - 13-01-2015, 12:13

Raczej jedno na drugie nie ma wpływu.
Bismarck - 13-01-2015, 18:22
Temat postu: Re: Problem z obrotami, brak mocy, wtryski
hawker napisał/a:


Auto miało wymieniane paski + rozrząd pół roku temu. Naciąg prawidłowy....



to wlasnie mnie martwi czy podczas wymiany hydronapinacz zostal zablokowany i puszczony po zmianie rozadu oraz czy podczas wymiany nic nie zmienilo swojego ustawienia( walki rozzadu wal glowny) i znaki sie pokrywaja? wystarczy ze jeden z walkow przeskoczy i zabek i bedzie ........... co do paskow to sprawdz czy nie sa odwrotnie podzakladane bo kazdy pasek ma kierunek obrotow ( napisy lub strzalka)

hawker - 14-01-2015, 13:54

dzięki za uwagę... pamiętam że zaczęło się właśnie jakoś w tamtym czasie robić niedobrze, jakoś tydzien, może 2 tygodnie.... z mechanikiem straciłem kontakt - podziękowałem za jego fuszerę z innym autem.

[ Dodano: 01-03-2015, 11:27 ]
Problem w 100%rozwiązany. Mechanicy 3 tygodnie siedzieli i kicha.
Auto wróciło i posprawdzałem wszystko od A do Z.

W czym był problem>

Uwalony czujnik przepustnicy...............

Auto teraz śmiga jak diabeł!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group