Galant/Legnum VR4 EC5A/W 97-02 - Pilot z dwoma przyciskami do VR-4.
piotrkor1 - 13-01-2015, 17:19 Temat postu: Pilot z dwoma przyciskami do VR-4. Kupiłem ostatnio nowy pilot do mojego VR-4. Jak wiadomo po lifcie wychodziły piloty z dwoma przyciskami. Myślałem,że sam go zaprogramuję ale sprawa nie jest taka prosta. Procedura przedstawiona na forum nie wchodzi,czyli po 3- krotnym przekręcaniu kluczyka w stacyjce
nie ma potwierdzenia zamknięciem drzwi. Próbowałem różnych opcji, bez rezultatu.
W końcu zrezygnowałem i umówiłem się na wizytę w serwisie, który też mi nie potrafił pomóc.
Stwierdzili,po podłączeniu komputera, że jest brak komunikacji z modułem ETACS i nie można ustawić zamykania auta z kluczyka W związku z powyższym mam pytanie czy potrzebny jest inny MUT i czy istnieje jeszcze inna procedura kodowania do legnum?
Czy za brak połączenia może być odpowiedzialny ETACS? Instalacji jestem pewien. Podłączyłem wszystkie przewody, poza tym centralny chodzi. Sam kluczyk od strony kierowcy zamyka wszystkie drzwi i zamykanie od środka wszystkich furtek działa.
Jak macie jakieś pomysły ,to proszę odpiszcie.
Juiceman - 15-01-2015, 19:22
Poczytaj temat programowania pilota w Carismie - tam już chyba wszystkie kombinacje są podane U mnie w Carismie i Galancie spisywała się metoda z wyciągnięciem baterii
plecho1 - 15-01-2015, 20:02
A tu temacik http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=27075
piotrkor1 - 06-02-2015, 20:50
Procedura kodowania kluczyka według japońskiego manuala wygląda następująco:
Może jakiś elektronik potrafi to rozpracować bo u mnie z językiem japońskim słabo.
Właśnie przed paroma chwilami wróciłem do domu i jestem nieusatysfakcjonowany.
Procedura kodowania nie wchodzi.Robiłem wszystko według stopera i nic.Problem musi tkwić
gdzie indziej.Kasowanie błędów ABS w VR-4 też nie jest zgodne z procedurą podaną na forum.
Wiszą u mnie po połączeniu pinu 1 z 4 w OBDII takie 2 błędy czujników przednich i po przejściu procedury ich kasowania nic się nie zmienia a ABS działa normalnie?
Przeczytałem wszystkie posty na angielskim forum VR-4 na temat kodowania kluczyka
i też nie wiele z tego wynika.Jednym wchodzi ta procedura innym nie.
Wnioskuję zatem,że istnieje jeszcze inna procedura kodowanie aut na rynek japoński
albo winna jest ta część MR438843 RECEIVER,KEYLESS ENTRY i nie odbiera sygnałów z kluczyka?
Juiceman - 08-02-2015, 21:19
Jak masz komórkę z androidem to zainstaluj tłumacza google bardzo dobrze sczytuje tekst z zdjęć i nawet fajnie japoński tłumaczy.
kisian - 09-02-2015, 10:55
Juiceman napisał/a: | szczytuje |
Czyli co? Orgazmy ma?
Juiceman - 10-02-2015, 06:06
No jak nie jak tak jedna literka a tak zmienia heh
piotrkor1 - 10-02-2015, 13:35
Juiceman, Mógłbyś dla mnie przetłumaczyć te 3 strony i wrzucić na forum?
Niestety ja mam Nokie i Windowsa nie zainstaluję tego programu
Juiceman - 10-02-2015, 18:50
zmień komórkę w takim razie
Poniżej tłumaczenie - jednak nie jest idealny ale to może przez japońskie krzaczki i moją delirkę xD żeby jeden krzaczek miał tyle słów heh. Pewnie lepiej by było jakby zrobił to ktoś komu się łapy nie trzęsą xD
"Opis
1.Nadajnik
Nadajnika kluczowego był jeden typ, który jest wbudowany w w klucz główny (master key), przełącznik wysyła po przez dwa przyciski unikalny kod szyfrowania jako sygnał fal radiowych.
2.Odbiornik
Odbiornik jest dołączony do wewnętrznej dolnej częsci deski rozdzielczej porównuje zapisany sygnał kodu i odbiornik przechwytuje sygnał z nadajnika przez antene wew. i wysyła sygnał multipleksowany jeśli tylko w ETACS-ECU jest ten sam kod. Ponadto można zarejestrować kod szyfrowania w kodzie do dwóch nadajników przez podłączenie MUT-II w złączu diagnostycznym.
3.2
Funkcja blokady. W ciągu 30 sekund poodblokowywać drzwi przez keyless do któregokolwiek z otwarciem lub zamknięciem drzwi. to ETAC-ECU automatycznie jęśli nie ma otwartych drzwi wyśle hasło ostrzegawcze do zamka aby zapobiec przypadkowemu zablokowaniu drzwi.
3.3
W przypadku warunków zakazu wykonywania następujących czyności praca systemu jest wyłączona. Jeśli pustymi rękami 256 razy przełącznik wysyła jest zabronione działanie, a dopiero potem dwa razy stan w którym jest włożony kluczyk w stacyke - jeden z dzwi są otwarte."
piotrkor1 - 10-02-2015, 20:22
Juiceman, Bardzo dziękuję za tłumaczenie ale wychodzi na to,że jest tu wyjaśniona zasada działania kluczyka a nie samo kodowanie.
Juiceman - 10-02-2015, 21:09
Ano, a nie patrzyłeś do manuala od gala
piotrkor1 - 10-02-2015, 21:09
Sprawdziłem w głównym japońskim workshopie legnum z 96r,że procedura kodowania kluczyka jest taka sama jak przedstawiona na forum chyba,że coś pozmieniali po lifcie?
[ Dodano: 10-02-2015, 21:11 ]
Juiceman, wyprzedziłeś mnie
Wszystko robię tak jak tam napisali i nic zero odzewu ze strony centralnego.
Dodam jeszcze,że kluczyk nie działał przed przekładką.
Juiceman - 11-02-2015, 05:51
Albo masz do Duszy pilot albo centralka odbierająca sygnał. Podjedź do ASO niech Ci podłączą pod muta - najwyżej zapłacisz 100zł xD albo na przysłowiowe "piwo" mechanikowi dasz
plecho1 - 11-02-2015, 09:43
A nie lepiej było kupić nowy sterownik z pilotami, za około 100zł można kupić dobry taki sprzęt a za trochę więcej też alarm.
piotrkor1 - 11-02-2015, 12:48
Pilot jest o.k bo nowy oryginał.Centralka to nie wiem bo jeszcze się do niej nie dobrałem.
plecho1, ten kluczyk oprócz zamykania i otwierania ma funkcję podnoszenia wszystkich szyb(jeżeli są otwarte) przy zamknięciu, a jeżeli przy zamkniętych szybach przytrzyma się dłużej przycisk otwarcia to przednie szyby idą w dół.
Znawcy tematu niech się wypowiedzą.
[ Dodano: 11-02-2015, 13:17 ]
Wrzucam też skany procedury kodowania po japońsku i przyczyny niedomagania tej metody.
W wolnej chwili może ktoś przetłumaczy
|
|
|