To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - [EAx 97-04] Mitsubishi Galant

Wazoniasty - 14-01-2015, 11:33
Temat postu: [EAx 97-04] Mitsubishi Galant
Witam!

Parę lat temu zakochałem się w tych samochodach i jest to moje marzenie.
Znalazłem dość ciekawy egzemplarz po który mam zamiar się wybrać lecz przed tym chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy, a mianowicie.

-Co sądzicie o silniku 2.4gdi?
-Jak wyglądałaby zmiana silnika z 2.4 gdi na 2.5 v6, czy jest to opłacalne?
-Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie? (Dodam, że nadkola są do zrobienia, z tego co się orientuje to jest to normalne)
-Orientacyjna cena zrobienia nadkoli?
-Jak wygląda mniej-więcej spalanie tych dwóch silników?
-Jak z dostępnością części na rynku oraz kosztem utrzymania?

Jako, że jest to auto moich marzeń, a w tym egzemplarzu co znalazłem się po prostu zakochałem to jestem gotów spędzać mnóstwo czasu na dopieszczaniu go.

Dodam, że jest to 1998 rok, 2.4 GDI z automatyczną skrzynią biegów.

Czytałem wiele tematów i opini, lecz wolę sam zadać kilka pytań i dostać odpowiedź od maniaków i specjalistów tych samochodów:)

Pozdrawiam wszystkich !



Hugo - 14-01-2015, 12:35

Wazoniasty napisał/a:
-Co sądzicie o silniku 2.4gdi?
Obok silnika 2,0TD najgorszy wybór. Awaryjny, upierdliwy w eksploatacji, pada osprzęt (przepustnica powietrza, pompa wysokiego ciśnienia itd.).
Wazoniasty napisał/a:
-Jak wyglądałaby zmiana silnika z 2.4 gdi na 2.5 v6, czy jest to opłacalne?
Lepiej kupić od razu V6, odejdą mozliwe przyszłe problemy po przekładce (fachowość naszych "mechaników" pozostawia sporo do życzenia) i problem w odsprzedaży.
Wazoniasty napisał/a:
Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie? (Dodam, że nadkola są do zrobienia, z tego co się orientuje to jest to normalne)
Korozja tylnych podłużnic w okolicach mocowania wózka zawieszenia tylnego, dolne ranty drzwi korodują, jak rocznik 1998 to sprawdź czy nie jest zgnity wózek przedniego zawieszenia w okolicach mocowania wahaczy do niego. Sprawdź czy wykładzina podłogowa nie jest mokra, bo w podłodze też lubią wyskakiwać dziury.
Wazoniasty napisał/a:
-Orientacyjna cena zrobienia nadkoli?
1500 zł w górę za obie strony.
Wazoniasty napisał/a:
-Jak wygląda mniej-więcej spalanie tych dwóch silników?
Podobnie, V6 często spala mniej, a dźwięk silnika i przyśpieszenie są świetne.
Wazoniasty napisał/a:
-Jak z dostępnością części na rynku oraz kosztem utrzymania?
Części używane i nowe są wciąż ogólnodostępne.
eremita - 14-01-2015, 12:37

Przeczytaj to http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=38803
Ja płaciłem za naprawę błotników
130 reperaturka
150 wspawanie
200 lakierowanie z konserwacją (ale tu normalna cena to od 300zł trzeba liczyć samo lakierowanie)
Oczywiście to x 2 jak będziesz robił dwie strony.

Z dostępnością części nie ma problemu, koszty jak dla mnie też nie duże,
Przy v6 rozrząd tylko drogo wychodzi
Spalanie V6 trasa ze średnią prędkością po między 120 a 140 mi wychodzi 8,2l w mieście od 10l :twisted:

Hugo - 14-01-2015, 12:38

Wazoniasty napisał/a:
Dodam, że jest to 1998 rok, 2.4 GDI
Mozna wiedzieć za jakie pieniadze? Takie Gale kosztują 2000-3000 zł maksymalnie. Lepiej poczekać i odłożyć na V6.

[ Dodano: 14-01-2015, 12:39 ]
eremita napisał/a:
Przy v6 rozrząd tylko drogo wychodzi
Hmm, drogo , nie drogo... Do GDI jest droższy, bo są 2 paski rozrządu i więcej rolek.
Wazoniasty - 14-01-2015, 13:00

Cytat:
Wazoniasty napisał/a:
Dodam, że jest to 1998 rok, 2.4 GDI
Mozna wiedzieć za jakie pieniadze? Takie Gale kosztują 2000-3000 zł maksymalnie. Lepiej poczekać i odłożyć na V6.


No właśnie cena taka jak piszesz. Problem też w tym, że potrzebuje auta a akurat znalazłem takiego w gdi. No a za v6 trochę trzeba dać a pieniędzy nie ma jak na razie dlatego chciałem powoli robić.

Znajomy ma też v6 na sprzedaż tyle, że kombi co nie bardzo mnie ciągnie i ja myślałem właśnie nad zmianą silnika.

eremita - 14-01-2015, 13:14

Hugo napisał/a:
Wazoniasty napisał/a:
Dodam, że jest to 1998 rok, 2.4 GDI
Mozna wiedzieć za jakie pieniadze? Takie Gale kosztują 2000-3000 zł maksymalnie. Lepiej poczekać i odłożyć na V6.

[ Dodano: 14-01-2015, 12:39 ]
eremita napisał/a:
Przy v6 rozrząd tylko drogo wychodzi
Hmm, drogo , nie drogo... Do GDI jest droższy, bo są 2 paski rozrządu i więcej rolek.


No to fakt, ja porównałem z tymi co robiłem czyli w zeszłym roku scenic 1,6 i trzy lata temu Citroen C5.

robertdg - 14-01-2015, 20:57

Wazoniasty napisał/a:
-Co sądzicie o silniku 2.4gdi?
-Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie? (Dodam, że nadkola są do zrobienia, z tego co się orientuje to jest to normalne)
-Jak wygląda mniej-więcej spalanie tych dwóch silników?
-Jak z dostępnością części na rynku oraz kosztem utrzymania?

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=38803

Wazoniasty napisał/a:
Jak wyglądałaby zmiana silnika z 2.4 gdi na 2.5 v6, czy jest to opłacalne?
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33464
W ramach własnej robocizny mozliwe że opłacalne

Wazoniasty napisał/a:
Dodam, że jest to 1998 rok, 2.4 GDI z automatyczną skrzynią biegów.
GDI wychodziło od 99roku, jak masz VIN można to zweryfikowac
KsiadzRobak - 15-01-2015, 08:35

robertdg napisał/a:
GDI wychodziło od 99roku
Robercie, GDI wychodziło wcześniej - bodajże od 1996 roku i pierwszy raz zastosowano ten silnik właśnie w Galancie
ale możliwe, że nie był oferowany na rynku polskim - zresztą oficjalnie Galant w PL był sprzedawany tylko na zamówienie - w cenniku był, ale w salonach wówczas go nie widziałem

sampler - 15-01-2015, 08:42

Nie na Europe. W PL na pewno były dopiero po lifcie czyli od 99 roku
robertdg - 15-01-2015, 08:46

Zgadza się, ale katalogowo w Galancie 2.4GDI dostepny od 99roku ;-) (najwczesniejsze produkcje z przeznaczeniem na Europe mogą sięgac 12.1998r. można zweryfikowac po VIN)
Hugo - 16-01-2015, 20:13

http://olx.pl/oferta/gala...html#5b1961e5bd
Ajajaj, ale Ci handlarze się sprężają. Auto już po SWAP-ie na 2,0 (ciekawe żeby wsadzać mniejszy silnik) i "stjuningowane" do mocy jaką ma GDI. Ależ to musi wymiatać teraz, no i gaz możesz założyć :mrgreen: Jak będziesz do nich dzwonił to powiedz im, że zapomnieli odkleić znaczki GDI z przednich błotników i tylnej klapy... Uważaj, szukają jelenia!

Górol - 20-01-2015, 19:58

Witam kolegów
Ja osobiscie jeżdze galem 2.4 GDI i jakoś nie bardzo mogę się zgodzić z tym że jest to najgorszy wybór silnikowy
A gdzie znaleść te po 2000 pln to kupię odrazu 3 sztuki
pozdr



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group