[XX-92]Colt C50 i starsze - [C5X 88-92] nie chce odpalić
Anonymous - 13-02-2007, 12:22 Temat postu: [C5X 88-92] nie chce odpalić Witam,
mam Colta 1,5 90r. (4G15), którego od kilku dni w żaden sposób nie można odpalić. Rozrusznik kręci, iskra jest, paliwo podaje. Z miłą chęcią podłączyłabym się do ECU ale nie wiem gdzie w tym modelu znajduje się złącze. Będę wdzięczna za jakiekolwiek podpowiedzi odnośnie tej przypadłości. Pozdrawiam.
Tomasz82 - 13-02-2007, 12:30
wtyczka jest po lewj stronie obok puszki z bezpiecznikami,a podlaczenie jest na stronie krzyzaka.
Krzyzak - 13-02-2007, 12:52
wszystko o ECU masz na mojej stronie WWW - tak samo jak Galanta z silnikiem 1.8 4G37 dotyczy to Colta z silnikiem 1.5 4G15
wstepnie - albo ECU albo cewka (mimo, ze jest iskra) albo czujnik temp. silnika (fotka na mojej WWW)
jak rozumiem paliwa w baku jest jakies min. 10 litrow?
Anonymous - 13-02-2007, 13:59
Oglądałam strone Krzyżaka, mam nawet wydrukowane te zdjęcia, ale niestety to nie jest ten silnik. Ja nie mam wtyczki obok puszki z bezpiecznikami, tylko od razu zamontowany jest filtr powietrza, serwo mam po lewej stronie silnika, a nie po prawej tak jak na zdjęciu. Zapomianłam dodać, że jest to wersja amerykańska Colta w automacie z klimą. Aha, jeszcze jedno. Jeśli wezmę psikne samostartu to za każdym razem pali, a normalnie nie chce.
[ Dodano: 13-02-2007, 14:01 ]
Jeszcze jedno. Cały czas pali się CHECK ENGINE
Tomasz82 - 13-02-2007, 14:01
czysczenie przepustnicy zalecam.
Krzyzak - 13-02-2007, 15:38
no to brakuje paliwa - 99% problem z czujnikiem temp. silnika (zwany czujnikiem ssania) - przy diagnozie bledow masz fotke tego czujnika oraz pokazane gdzie jest
co do tego co pisalem - silniki oczywiscie sa inne, ale polozenie zlacz, regulacja wolnych obrotow, odczyt bledow ECU itp. robi sie w ten sam sposob - skrot myslowy, ale to wlasnie mialem na mysli
a kondensatory tez powinny byc wymienione
Anonymous - 13-02-2007, 17:17
Dzięki za pomoc. Mam nadzieje, że po wymianie tego czujnika będzie wszystko ok. Pozdrawiam
josie - 13-02-2007, 19:14
Skrzydło77 napisał/a: | Ja nie mam wtyczki obok puszki z bezpiecznikami, tylko od razu zamontowany jest filtr powietrza |
Złącze jest koło puszki z bezpiecznikami, ale w kabinie, nad nogami kierowcy.
Anonymous - 21-02-2007, 13:36
No i kiszka. Kondensatory w ECU wymienione, czujnik temperatuwy silnika też, a i tak nie odpala bez samostartu. Są jeszcze jakieś inne opcje bo mnie już ręcę opadły.
wojmi1 - 21-02-2007, 13:45
ustaw sobie aparat zaplonowy bo wszystko na to wskazuje:
1 sciagnij oslone rozrzadu ustaw na punkty
2 zwroc uwage w aparacie zeby palec byl na 1 cylinder
3 sprawdz kable czy sa poprawnie zalozone
........ i odpalaj
Krzyzak - 21-02-2007, 13:46
rozumiem, ze ECU na pewno sprawne? - bo sama wymiana kondziorow to nie wszystko
proponuje Ci podlozyc ECU z jezdzacego auta lub to reanimowane do innego Colta i sprawdzic czy jest OK
jesli bedzie, to pozostala pompa paliwa
Anonymous - 21-02-2007, 13:55
Aparat zapłonowy jest ustawiony prawidłowo, pompa paliwa też już wymieniona. Jedyne co nie działa w ECU to scalak M5269L od silnika krokowego. Czy to może być przyczyna?
wojmi1 - 21-02-2007, 14:09
Mimo uszkodzenia powinien odpalic
Czy to jest sterownik /scalak/ czy silnik, kto to stwierdzil a moze sama przepustnica jest zblokowana
Anonymous - 21-02-2007, 14:18
Jest to scalak, a stwierdził to elektronik. Przepustnica była czyszczona.
wojmi1 - 21-02-2007, 14:36
Skrzydło77, jezeli jest iskra i jest w odpowiednim momencie to silnik powinien gadac tzn bedzie prychal kichal ale odpali , i nalezy to sprawdzic . Mam nadzieje ze elektronik sie myli... . Poprostu go odpal i sprawdz jakie ECU podaje bledy.
[ Dodano: 21-02-2007, 14:44 ]
Skrzydło77, alap kontakt z Bartkiem on naprawia ECU i moze miec jakiegos padaka ewentualnie Ci przetestuje ECU
|
|
|