To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Fotografia i Grafika - [GRAFIKA] Program do obróbki zdjęć

gulgulq - 18-01-2015, 16:36
Temat postu: [GRAFIKA] Program do obróbki zdjęć
Szukam jakieś prostego (dla laika) programu do obróbki zdjęć. Jestem amatorem i dotychczas praktycznie wcale nie bawiłem się w obróbkę - dla mnie zdjęcie to zdjęcie ;) . Na początek coś do prostych rzeczy: kadrowanie (również do popularnych formatów wydruku zdjęć), jakaś obróbka podstawowa itp..

Na co dzień posługuje się irfanview - głównie przeglądarka i szybka zmiana rozdzielczości.

krzychu - 19-01-2015, 07:04

Ja proponuję FastStone. Ma kilka ciekawych rzeczy, które się przydają przy podstawowej obróbce zdjęć:
- dopasowanie poziomu (to coś mi brakowało z PS, a w końcu to dodali)
- klonowanie i łatanie zdjęcia (do usuwania drobnych niedoskonałości zdjęcia - działa prawie jak PS)

Oczywiście kadrowanie (z zachowaniem wybranych formatów), buforowanie następnego zdjęcia, sporo formatów itd itp. Na początek trzeba chyba dodać ręcznie kojarzenie plików: Ustawienia->Sojarzenia->wybierz formaty jakie chcesz.

Oraz trzeba zdecydować czy pracujemy w oknie czy full screen, ale to wszystko dość prosto do ustawienia w opcjach.

Ma też możliwość hurtowej zmiany zdjęć (zmian rozdzielczości, proporcji, formatu, jakości)

gulgulq - 19-01-2015, 07:45

Wczoraj ściągnąłem Gimpa i go testuje - jest za darmo a to ważne.

kadrowania się już trochę nauczyłem :)

krzychu - 19-01-2015, 07:54

gulgulq - Gimp jest tak nieprzyjazny użytkownikowi że mnie odrzuca. Do tego to program do grafiki, a nie zdjęć.

FastStone też oczywiście jest darmowy, a co ważniejsze przyjemny. Powiedz jeszcze co chcesz z tymi zdjęcia robić?

gulgulq - 19-01-2015, 08:10