To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - Zawór EGR

dareqq - 20-01-2015, 08:56
Temat postu: Zawór EGR
Czy w mpi takowy występuje ?
plecho1 - 20-01-2015, 09:07

A jakie masz problemy, że o to pytasz?
dareqq - 20-01-2015, 10:40

Doprowadzam go do idealnego porządku , więc jeśli jest to po 170 tyś trza go wyczyscic jak i wszystko inne ( przepustnica, przeplywomierz). To jest czy go niema ?
plecho1 - 20-01-2015, 10:56

Jest i to coś takiego http://allegro.pl/pinin-1...4943703377.html
romek atomek - 20-01-2015, 11:27

dobrze masz bo masz wierzchem .. w GDI jest masakra ..
https://www.dropbox.com/s...090215.jpg?dl=0

żeby go wymontować trzeba drzeć pompę wysokiego ciśnienia - inaczej brak dojścia ..
https://www.dropbox.com/s...093748.jpg?dl=0

sorki za śmiecenie wątku - ale może się komuś przyda ..

dareqq - 20-01-2015, 13:24

Wiec bedziemy go czyscic ;) . .. A jakby go tak zaślepić ?
plecho1 - 20-01-2015, 13:35

Ja u siebie próbuję jak działa zaślepiony i nie odczuwam żadnej różnicy. Pewnie tylko przepustnica nie będzie się syfiła.
romek atomek - 20-01-2015, 13:37

studiowałem GDI - i tam jest tak, ze przepustnica i EGR to 2 serwomechanizmy sterowane przez ECU .. i jeżeli np wciskam 50% gazu .. ECU oblicza że powietrza ma mi dać np. 80% a 20% z EGR ... i jeżeli zaślepię EGR = dam mu złą mieszankę stąd się nie zaleca tego robić w GDI. EGR w GDI jest również chłodzony wodą.. i ta niska temperatura chroni zawory przed przegrzaniem - kiedy wchodzi z mieszanki bogatej na ubogą ... ale w MPI - HGW :)
dareqq - 20-01-2015, 15:18

zaslepianie njema sensu , ale chyba czyszczenie sens ma ?
plecho1 - 20-01-2015, 15:50

Wyczyścić warto aby był szczelny kiedy trzeba np. na wolnych obrotach. Ktoś niedawno przerabiał na forum temat z nierównymi wolnymi obrotami i właśnie winny temu był zanieczyszczony EGR przez co silnik na wolnych ciągnął przez EGR lewiznę.
dareqq - 21-01-2015, 14:33

No i dobra. Będziemy czyścić.
spider_st - 27-01-2015, 15:15

Chciałem się podzielić informacją z wczorajszej nocy: otóż da się wyjąć RGR-a bez demontażu pompy wysokiego ciśnienia w 2,0 GDI. Co prawda ręce podrapane jakbym z kotem wojował ale się dało. Czas całej operacji 2,5 h. Suma strat to zgubiona jedna śruba od osłony pompy wc (gdzieś wpadła i tyle ją widziałem) ale co się jej oberwało?????
plecho1 - 27-01-2015, 15:17

W jakim był stanie, dużo sadzy?
mike-s - 27-01-2015, 15:33

Ja ostatnio też się przestraszyłem że mam EGR do czyszczenia naszczeście przepaliła się żarówka :D
spider_st - 27-01-2015, 15:38

Dobra garść nagaru została w pudełku + dwie szczypty w nosie. Wyczyściłem od razu rurę dolotową więc było tego całkiem sporo. Ale na pierwszy rzut oka (przejechałem się jeszcze w nocy) to obroty na niskich przestały falować. Chciałem jeszcze wyczyścić kanaliki w dolocie ale nie wiem gdzie są. Będę ich szukał chyba że ktoś podpowie.

[ Dodano: 27-01-2015, 15:39 ]
mike-s napisał/a:
Ja ostatnio też się przestraszyłem że mam EGR do czyszczenia naszczeście przepaliła się żarówka :D

Też mam przepaloną od pozycji ale halogeny mam duże to sobie odpuszczam wymianę :lol:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group