Pajero Pinin - Zawór EGR
dareqq - 20-01-2015, 08:56 Temat postu: Zawór EGR Czy w mpi takowy występuje ?
plecho1 - 20-01-2015, 09:07
A jakie masz problemy, że o to pytasz?
dareqq - 20-01-2015, 10:40
Doprowadzam go do idealnego porządku , więc jeśli jest to po 170 tyś trza go wyczyscic jak i wszystko inne ( przepustnica, przeplywomierz). To jest czy go niema ?
plecho1 - 20-01-2015, 10:56
Jest i to coś takiego http://allegro.pl/pinin-1...4943703377.html
romek atomek - 20-01-2015, 11:27
dobrze masz bo masz wierzchem .. w GDI jest masakra ..
https://www.dropbox.com/s...090215.jpg?dl=0
żeby go wymontować trzeba drzeć pompę wysokiego ciśnienia - inaczej brak dojścia ..
https://www.dropbox.com/s...093748.jpg?dl=0
sorki za śmiecenie wątku - ale może się komuś przyda ..
dareqq - 20-01-2015, 13:24
Wiec bedziemy go czyscic . .. A jakby go tak zaślepić ?
plecho1 - 20-01-2015, 13:35
Ja u siebie próbuję jak działa zaślepiony i nie odczuwam żadnej różnicy. Pewnie tylko przepustnica nie będzie się syfiła.
romek atomek - 20-01-2015, 13:37
studiowałem GDI - i tam jest tak, ze przepustnica i EGR to 2 serwomechanizmy sterowane przez ECU .. i jeżeli np wciskam 50% gazu .. ECU oblicza że powietrza ma mi dać np. 80% a 20% z EGR ... i jeżeli zaślepię EGR = dam mu złą mieszankę stąd się nie zaleca tego robić w GDI. EGR w GDI jest również chłodzony wodą.. i ta niska temperatura chroni zawory przed przegrzaniem - kiedy wchodzi z mieszanki bogatej na ubogą ... ale w MPI - HGW
dareqq - 20-01-2015, 15:18
zaslepianie njema sensu , ale chyba czyszczenie sens ma ?
plecho1 - 20-01-2015, 15:50
Wyczyścić warto aby był szczelny kiedy trzeba np. na wolnych obrotach. Ktoś niedawno przerabiał na forum temat z nierównymi wolnymi obrotami i właśnie winny temu był zanieczyszczony EGR przez co silnik na wolnych ciągnął przez EGR lewiznę.
dareqq - 21-01-2015, 14:33
No i dobra. Będziemy czyścić.
spider_st - 27-01-2015, 15:15
Chciałem się podzielić informacją z wczorajszej nocy: otóż da się wyjąć RGR-a bez demontażu pompy wysokiego ciśnienia w 2,0 GDI. Co prawda ręce podrapane jakbym z kotem wojował ale się dało. Czas całej operacji 2,5 h. Suma strat to zgubiona jedna śruba od osłony pompy wc (gdzieś wpadła i tyle ją widziałem) ale co się jej oberwało?????
plecho1 - 27-01-2015, 15:17
W jakim był stanie, dużo sadzy?
mike-s - 27-01-2015, 15:33
Ja ostatnio też się przestraszyłem że mam EGR do czyszczenia naszczeście przepaliła się żarówka
spider_st - 27-01-2015, 15:38
Dobra garść nagaru została w pudełku + dwie szczypty w nosie. Wyczyściłem od razu rurę dolotową więc było tego całkiem sporo. Ale na pierwszy rzut oka (przejechałem się jeszcze w nocy) to obroty na niskich przestały falować. Chciałem jeszcze wyczyścić kanaliki w dolocie ale nie wiem gdzie są. Będę ich szukał chyba że ktoś podpowie.
[ Dodano: 27-01-2015, 15:39 ]
mike-s napisał/a: | Ja ostatnio też się przestraszyłem że mam EGR do czyszczenia naszczeście przepaliła się żarówka |
Też mam przepaloną od pozycji ale halogeny mam duże to sobie odpuszczam wymianę
|
|
|