Pajero Pinin - Sonda Lambda
19 - 21-01-2015, 17:12 Temat postu: Sonda Lambda Muszę zakupić sondę lambda ale mam pewne pytania:
1. Czy sondy w silnikach MPI, 1.8 GDI oraz 2.0 GDI różnią się od siebie ?
2. Padła mi sonda za katalizatorem, chociaż nie widziałem jej na oczy bo sprawdzał to mechanik. Sonda ma być zakończona wtykiem (macie może jakieś zdjęcie tej sondy) ?
plecho1 - 21-01-2015, 18:18
Chyba Denso DOX-0337 lub Denso DOX-0109 a chyba bo nie znam rocznika więc najlepiej poszukaj tu sam http://denso.elcome.co.uk...ww.denso-am.eu/
Ja za podobną nową na Alledrogo dałem około 170zł.
dareqq - 21-01-2015, 19:59
ta za katalizatorem niczego nie wnosi. kup sobie emulator sondy lambda i po kłopocie. Jeśli nie to można też kupic uniwersalną 4tero żyłową
19 - 21-01-2015, 20:41
Wychodzi na to że to jest chyba ta sonda (dox-0313), bo jako jedyna jest z wtyczką ?
Mam rocznik 2001.
dareqq - 21-01-2015, 22:22
Ale zeby przeplacac za wtyczke ?
plecho1 - 21-01-2015, 23:44
Też polecam wersję uniwersalną czyli DOX-0109 oraz przełożenie wtyczki od starej.
19 - 22-01-2015, 15:40
Z tego co wyczytałem to właśnie druga sonda jest diagnostyczna więc teoretycznie auto nie powinno mi mniej palić nawet po wymianie tej sondy ? Dobrze myślę bo już zupełnie zgłupiałem Teraz średnio pali 11-12L na mieście bo w trasy tym autem nie jeżdżę...
Czy ktoś w ogóle wkładał ten emulator sondy w swoim aucie ? Czy wszystkie są jednakowe itp ? Jak rozumiem zapewne zakłamuje on odczyt składu mieszanki i zapewne komputer myśli, że jest wszystko ok ?
dareqq - 22-01-2015, 16:47
Pierwsza sonda koryguje skład mieszanki a druga jest diagnostyczna , czyli pokazuje złą zawartosc tlenu w spalinach za katalizatorem. Czesto uszkodzenie lub wyCiecie kata powoduje jej blad. Generalnie jest zbędna. Ta przed katem reguluje sklad mieszanki
plecho1 - 22-01-2015, 16:56
W komplecie z sondą będą odpowiednie złączki i instrukcja połączenia więc moim zdaniem za taką kasę nie ma co kombinować z emulatorami bo tak do końca to nie wiadomo czy taki emulator z tą sondą zadziała poprawnie bo bada ona spaliny dopalone przez katalizator.
dareqq - 22-01-2015, 17:11
Podejrzewam ze autko kolegi 10letnie co najmniej, wiec katalizator juz nie działa jak powinien. Moze wyskakuje ci kod bledu sondy lambda z powodu ze kat jest do wywalenia
19 - 22-01-2015, 17:26
Też mam takie podejrzenie, że katalizator może być do wyrzucenia. Nie mam pojęcia czy poprzedni posiadacze auta wymieniali go bo auto ma już powyżej 250 tyś. więc jakby nie patrzeć to od nowości jeśli takiej zmiany nie było to kat. jest całkowitym trupem...
Z ciekawości się spytam... wycinane są oba katalizatory i co wtedy z sondami lambda ? Auto nie będzie "głupieć" ?
dareqq - 22-01-2015, 17:58
A to gdi ma 2 katy ? Hmm. Generalnie to emulator sondy lambda stosuje sie do sondy za katem by nie wyskakiwał jej błąd przy pomiarze za katem którego niema. Oczywiscie niekoniecznie ten błąd musi wyskoczyc. U mnie w mpi byla sonda tylko przed katem. P.s emulator to tulej gwintowana ktora sie wkreca w miejsce sondy a w tulejke sonde. Tulejka jest przyslepiona z jednej strony wiec nie dopuszcza zbyt duzej ilosci spalin do analizy
19 - 22-01-2015, 20:52
Tak są dwa z tym, że ten drugi jest mało ważny (jeszcze dokładniej oczyszcza spaliny)... Jeśli dobrze pamiętam to w którymś z tematów pisałeś, że wyciąłeś katalizator... Jak teraz zachowuje się auto, tzn. spalanie i reakcja sondy lambda ?
dareqq - 22-01-2015, 22:32
Spalanie 0.5 l mniej . silnik pracuje stabilniej bez falowania obrotami
19 - 10-02-2015, 20:55
Sonda nie została kupiona... Niby sprawdzona, że uszkodzona, ale po wyjęciu i wkręceniu ponownie auto nie wykrywa już błędu (trochę km przejechałem więc kontrolka CE powinna się dawno zaświecić)... Być może jak w przypadku innych czujników wystarczyło przeczyszczenie...
|
|
|