To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Carisma 1.6 16v 98 r. 90 KM - problem ze ssaniem

adrian1991 - 22-01-2015, 13:26
Temat postu: [Cari 1.6] Carisma 1.6 16v 98 r. 90 KM - problem ze ssaniem
Witam wszystkich użytkowników forum!
Na wstępie dodam, iż przeglądałem tematy podobne do mojego problemu, ale niestety nadal pozostaje on nierozwiązany :/ Postaram się dokładnie przedstawić problem.
Jestem szczęśliwym posiadaczem Cari 1.6 16v z 1998 r. (90 KM). Nabyłem je w lipcu 2013 r. nieświadom usterki – brak ssania, falujące obroty na zimnym silniku. Po odpaleniu auto gaśnie, muszę je „trzymać na gazie” ok. 4 minut. Powiem tak – w pewnym sensie się do tego przyzwyczaiłem, bo po tym czasie auto hula, śmiga a nawet szybuje. Minął rok, zeszłego lata próbowałem to zrobić, bo irytowało mnie, że nie wszystko działa jak należy. Mechanik potraktował go chyba jak Poloneza (bez urazy do posiadaczy FSO), ale trzymał go prawie miesiąc w małych odstępach czasu, kiedy brałem auto na weekend. Twierdził, że posiłkował się forum (może tym?), sprawdzał element po elemencie i NIC. Podmieniał przepustnicę z innego samochodu, wymienił czujnik temperatury, sprawdzał sondę lambda. Komputer nie wykazał żadnych błędów. Odpuściłem temat, teraz znowu mam trochę kasy i chciałbym wrócić do problemu. Problem polega na tym, że Malbork to małe miasto. Wykonałem telefony do kilku elektromechaników – żaden z nich nic nie wie. Próbowałem w Tczewie – bez rezultatu. Znalazłem serwis aut japońskich w Elblągu, chłopak zaproponował, że spróbuje zdobyć sterownik komputera (MD357922), na razie czekam na info.. Może być problem, bo jest on połączony z Immobilaser’em. Nie wiem, czy coś wskóramy, zaczynam zastanawiać się, czy uderzyć z tym do serwisu Mitsubishi, ale na pewno mnie tam skasują. Czy to ostatnia deska ratunku?
Możecie mnie jakoś nakierować, bo ja jestem kompletnie zielony w temacie motoryzacji i powtarzam tylko słowa mechaników. Jeśli powielam niepotrzebnie temat, z góry bardzo za to przepraszam.
Pozdrawiam

Dudi84 - 22-01-2015, 13:59

Wymień ten sterownik i autko będzie śmigać :D Z tego co kojarzę tam jest jakiś element odpowiedzialny za sterowanie krokowcem i dlatego gaśnie na zimnym. A sterownik chyba nie jest połączony z immo. Ja w GDI 98 wymieniałem i nie było problemu :)
adrian1991 - 22-01-2015, 14:31

No właśnie dzwoniłem do mechanika i powiedział mi, że sterownik może być połączony z immobilaserem :/ trzeba będzie pewnie to jakoś obejść
robertdg - 22-01-2015, 18:46

Pobierz sobie manuala http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
W pliku 13.pdf jest dokładnie opisana procedura diagnostyczna, ogólnie najprościej zaczac od sprawdzania czujnikwo związanych ze ssaniem, pozniej elementów wykonawczych, wiazki elektrycznej i samego ECU czy prawidłowo wysterowuje, z reguły za brak ssania odpowiada uszkodzony krokowy albo ECU, inne przypadki sa przewaznie zwiazane albo z czyjąś ingerencją (gryzoń albo niefachowa ówczesna naprawa)

adaśko - 22-01-2015, 19:30

a ja bym zaczął od sprawdzenia lub ewentualnej podmiany silniczka krokowego a nie sterownika
i9i - 22-01-2015, 19:39

adaśko podmieniali całe przepustnice i bez efektów, ja bym się podłączył evoscanem i sprawdził temperatury na zimnym czy aby ECU nie dostaje z miejsca info, że jest rozgrzany (zwarcie/przerwa na czujniku temperatury).
adrian1991 - 23-01-2015, 08:25

Słuchajcie, sprawdzenie komputerem w serwisie Mitsubishi kosztuje 150 zł. Decydować się?
Obawiam się, że komputer serwisowy nie znajdzie błędu i będzie sprawdzać element po elemencie..i wiadomo jak to jest, co rusz nowa usterka.
Cholerka Panowie - jakie jest Wasze zdanie na temat diagnostyki w ASO, warto?

plecho1 - 23-01-2015, 08:58

Zorganizuj sobie Evoscan z interfejsem Vag KKL i sam sobie sprawdzaj jak radzi i9i. Tu masz temat o interfejsie i programie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
adrian1991 - 23-01-2015, 09:14

Jak już wspominałem, na mechanice się nie znam. Motoryzacja i ja to dwie sprzeczne sprawy :) Dlatego pytam o zdanie, czy warto wydać te 150 zł na sprawdzenie komputerem? Podobno w starszych autach nie wykazują one błędów poprawnie :/
Dudi84 - 23-01-2015, 12:16

Błędy możesz sobie sprawdzić metodą" na spinacz".
Sterownik znajduje się w kabinie pod schowkiem po stronie pasażera, przy jego prawej nodze pod osłonami. Zajrzyj tam sprawdź numer sterownika (MD.....) a potem skombinuj jakiś na podmianę i zobacz czy jest ssanie. Oczywiście podmiana na zimnym silniku oraz odłączyć akumulator przed wymianą. To zajmie Ci maks 15 min. Tak będzie najtaniej.

i9i - 23-01-2015, 18:01

O zworce powiedz mechanikowi jak nie zna tej metody. Komputer w aso wykaże te same błędy co kontrolka. Także nie opłaca się podłączać tego komputera.
MmzTattoo - 26-01-2015, 23:24

Kolego najpierw wg manuala sprawdź krokowiec nawet jak zmieniał całą przepustnicę jak ja szukałem kroków w okazało się ze na 10 które znalazłem na szrotach 10 było upalonych :lol:
Ecu z puchą immo i transponderem mam musiałbym poszukać jak będziesz miał problem ze sprawdzeniem krokowego pisz na pw to Ci jakoś pomogę albo mechanik niech się na maila odzywa jak nie wie jak to zrobić.
Jak sprawdzał na palec to nawet upalony silniczek będzie wyglądał jak sprawny. (sprawdzone osobiście) w silniczku masz cztery cewki jak w jedna jest przypalona to juz kaplica.

A co do ecu jesli znajdziesz dokładnie te same numery będzie pasować bez immo jeśli inne to musisz zmieniać razem z puszką.

GutFenix - 30-01-2015, 19:04

to niestety przekleństwo tego modelu. ja od 3 lat się z tym param.
wymieniłem zeszłym latem ecu o tych samych numerach i cud działa(ło) przez 2 dni...
później się dowiedziałem, że to na krokowym za duże napięcie i każde ecu rozwali. jeśli to zła diagnoza to proszę o poprawkę. teraz się przyierzam do wymiany ecu i krokowego naraz (a może z przepustnica)
krokowego na ale.pl nie znalazłem ale jest przepustnica. tylko pytanie czy z krokowym?

wrzuce może kilka przykładowych linków i jak by ktoś mógł objasnić, które to krokowy a które przepustnica bo szukając fot w wyszukiwarce wychodzi to samo...

http://allegro.pl/mitsubi...5019759940.html
http://allegro.pl/carisma...4996491587.html
http://allegro.pl/przepus...4961802081.html
http://allegro.pl/mitsubi...4988314403.html

Pozdrawiam :D

Dudi84 - 31-01-2015, 22:13

Ja miałem to samo, przez krokowca spaliłem ECU w GDI i też nie było ssania. Najlepszym rozwiązaniem będzie tak jak piszesz wymienia równocześnie ECU i przepustnicy z krokowcem. Ale wiadomo musisz mieć pewność ze kupisz obie rzeczy sprawne, a nie uszkodzone, a z tym wiadomo bywa różnie na allegro... Krokowiec to ten czarny element którego nie ma przy przepustnicy w pierwszym linku, a jest w drugim. Porównaj zdjęcia to się domyślisz.
GutFenix - 02-02-2015, 10:51

dziękuję za pomoc :)
a ewentualnie sam krokowiec starczy? czy musi być z przepustnicą?

[ Dodano: 02-02-2015, 12:45 ]
części kupione :)
teraz by działało :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group