Carisma - Techniczne - [Cari 1.8] Problem z zapaleniem silnika
jokejr - 25-01-2015, 14:41 Temat postu: [Cari 1.8] Problem z zapaleniem silnika Witam serdecznie.
Jestem szczęśliwym posiadaczem autka Mitsubishi Carisma 1.8. W dniu wczorajszym pojawił się problem. Otworzyłem normalnie pilotem samochód i wszystko było ok, lecz po chwili nie mogłem go zamknąć. Dopiero po zamknięciu samochodu kluczykiem wszystkie drzwi się zamknęły łącznie z bagażnikiem. Po ponownym otwarciu drzwi kluczykiem (bo pilotem już się nie dało) nie mogę odpalić samochodu. akumulator jest ok bo wszystko działa (nawiew, radio, kontrolki, zegar, itp.) pilot też reaguję lampką na każdy przycisk na pilocie. Nie można odpalić autka a nawet nie słychać rozruchu jakby jakaś blokada była włączona. Oczywiście pilot ani nie chce drzwi otworzyć ani zamknąć.
Proszę o pomoc i podpowiedź
Pozdrawiam
plecho1 - 25-01-2015, 15:11
Napisz z którego roku masz auto oraz czy sterownik z pilotem jest oryginalny czy nie. Jeśli jest nieoryginalny, to być może ma funkcję immobilisera którą rozbraja się otwarciem pilotem.
jokejr - 25-01-2015, 15:13
Rocznik auta 1998, pilot oryginalny. Carisma 1.8 GDI
plecho1 - 25-01-2015, 15:21
A jesteś w 100% pewien, że masz oryginalny sterownik od pilotów? Mógłbyś wrzucić fotkę lub podać jakiś link do zdjęcia.
jokejr - 25-01-2015, 15:28
http://images40.fotosik.p...730bc09fgen.jpg jeśli to jest oryginalny jedyny pilot to w takim razie wracam honor i mam nieoryginalny pilot. Zmylił mnie pierwszy właściciel samochodu. Jeśli w takim razie mam nieoryginalny pilot co mogę zrobić żeby odpalić samochód?
plecho1 - 25-01-2015, 15:34
Były jeszcze takie w wersjach z alarmem https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQgERJtgQo2u88v9K3Bznt23SF3LJOx98Sd7b4ZsKELU-a-QYX7
Jeśli masz taką funkcję immobilisera, to wygląda, jakby się coś uszkodziło, bo najczęściej działa to tak, że immobiliser uzbraja się po zamknięciu pilotem i rozbraja po otwarciu też pilotem. Otwarcie kluczem nie rozbraja immobilisera ale w takiej sytuacji powinna być możliwość awaryjnego rozbrojenia. W innym swoim aucie miałem coś takiego i w razie otwarcia kluczem dało się go rozbroić poprzez kilkukrotne wciśnięcie pedału hamulca w określonym czasie.
jokejr - 25-01-2015, 15:36 Temat postu: Problem z zapaleniem silnika znalazłem wygląda tak http://t2.gstatic.com/ima...bZk4ygFyekk1xgJ więc na pewno zamiennik. Pytane teraz jest takie jak ruszyć samochód?
plecho1 - 25-01-2015, 15:43
Najlepszym wyjściem było by rozebranie osłony nad nogami kierowcy oraz osłony pod kierownicą i sprawdzenie jak jest to podłączone. Najprawdopodobniej układ blokujący łączy poprzez przekaźniki rozcięte przewody odłączanych obwodów. Można je połączyć jak było oryginalnie lub próbować dojść co stało się ze sterownikiem.
Najczęściej takie blokady wpinane są w przewody wychodzące bezpośrednio ze stacyjki.
jokejr - 25-01-2015, 15:44
Wielkie dzięki będę próbował awaryjnie rozbroić immobiliser. Tylko muszę znaleźć jak to zrobić może ktoś na tym forum już próbował więc może się ktoś udzieli mi jeszcze odpowiedzi.
Pozdrawiam
plecho1 - 25-01-2015, 15:53
Sprawdź jaki masz dokładnie sterownik, możliwe, że po danych ze sterownika uda się znaleźć jakąś instrukcję. U mnie odblokowanie awaryjne było programowane, można było ustawić do 60 wciśnięć hamulca. Możliwe też,że masz gdzieś ukryty jakiś włącznik odblokowujący. Może zadzwoń do poprzedniego właściciela, może coś doradzi.
Georg - 25-01-2015, 17:09
Piszesz, że nie słychać rozrusznika. Dostawiane immobilisery niekiedy były jedno-obwodowe. Jeżeli instalator zrobił wcinkę tylko w obwód rozrusznika - znajdź to miejsce i połącz...
robertdg - 25-01-2015, 17:25
Warto jeszcze sprawdzić baterie w pilocie może zaliczyła spory spadek napiecia, czasami przez takie zachowanie potrafi sie rozkodowac sam pilot
jokejr - 27-01-2015, 19:28 Temat postu: Problem z zapaleniem silnika Okazało się że cała wina jest w alarmie, który blokował rozruch. Spięcie w kablach odpowiadających za autoalarm powodowało całą sytuację. Po naprawie alarmu wszystko śmiga pięknie. Pozdrawiam
|
|
|