To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - TURBO Ajentowóz "Byczek" Cichociemny by staszq2

staszq2 - 25-01-2015, 17:17
Temat postu: TURBO Ajentowóz "Byczek" Cichociemny by staszq2
Witam wszystkich forumowiczów :wave:

Od 23 stycznia 2015 jestem szczęśliwcem posiadającym Outlandera I TURBO Alpine Edition MY06 - "ochrzczony" imieniem Byczek.
Pomysł na zakup tego konkretnego modelu zrodził się rok temu ale zakup zakończył się na Renault Grand Scenic II - auto miało być strikte rodzinne więc przestrzenią Misiek przegrał.
W tym roku zamieniłem mojego Nismo na ten fajny model poniżej :mrgreen:
Przebieg: 313 000 km - oryginał potwierdzony, od pierwszego właściciela z salonu w Polsce.
Poniżej książka serwisowa:



















Auto zakupiłem od bardzo fajnego sprzedawcy Pana Roberta w salonie Toyoty w Krakowie, gdzie właściciel zostawił Miśka w rozliczeniu za nowe auto.




EDIT
Nowy zakup dla "Byczka":
Oleje, świece, filtry i tak żeby było na czym robić profesjonalny zestaw kluczy, klucz dynamometryczny i "szczykawa" do oleju.

Stary filtr złapał nawet pszczółkę... Maję :mrgreen:

No i tak dalej. Klucz 10, śrubokręt krzyżak i klucz do świec i do roboty








EDIT
A tutaj kilka fotek podwozia podczas wymiany oleju: Millers 5W30 poprzedzone płukanką





Klucz 17 + klucz do filtrów i dawaj :mrgreen:


EDIT
A tu fotorelacja już po "doposażeniu":










EDIT
Kilka dni temu zażegnałem problem niskich obrotów i gaśniecia silnika przy dojżdżaniu do skrzyżowania a to sprawca:

Przepustnica została potraktowana benzyną ekstrakcyjną i szmatką bawełnianą ... i problem znikł :mrgreen:

EDIT
Pare fotek z rozbiórki silnika, 3 cylinder i tłok idą na pierwszy strzał do roboty a poza konkursem trzeba się jeszcze zająć kolektorem bo pewnie on skradł trochę mocy w serii, w poniedziałek może chłopaki rozbiorą spód silnika i zrewidują przy tym stan panewek




EDIT
Miśka jeszcze nie mam ale już tuż tuż :biggrin:
Został wymieniony trzeci cylinder, zostało zrobione honowanie cylindrów, nowy tłok, pierścienie, komplet panewek ACL Race, planowanie głowicy, zrobione zawory, nowe wałki balansujące z wyważaniem, wyważony wał, zakupiony nowy kolektor, rozrząd z rolkami i pompą wody i jeszcze coś o czym pewnie zapomniałem :P . Silnik zostanie jeszcze ładnie pomalowany na czarno i w przyszłym tygodniu mam nadzieję zamontowany...
No i pare foto



EDIT
Dziś godzina 11:00

11:30


Mam nadzieję, że jutro rano odbiorę :D

EDIT
Żeby nie było, że nic się nie dzieje :mrgreen:
1 z 2 części kosmetyków podwozia



Następnie przekopywanie wydechem podwórka :D



No i sprawdzenie kąta natarcia :P



Tak więc postanowiłem zrobić Miśkowi konserwę, zrezygnowałem z kanału w garażu, wolałem posiedzieć 4 dni na świeżym powietrzu, przyczepa rolnicza się przydała



Tak było



W pierwszy dzień 3 godziny mycia myjką, w drugi dzień czyszczenie paru miejsc z rudą i położenie preparatu reagującego z rdzą, kolejny dzień to nałożenie podkładu antykorozyjnego i w czwartym dniu poszła w ruch sprężarka z "czarnymi glutami" oraz malowanie farbą żaroodporną wydechu, malowanie wałów i wahaczy... :mrgreen:




Finalnie wygląda to tak



Przy okazji odświeżyłem ICka, obudowę filtra powietrza, osłonkę na rozrządzie i łapy mocujące chłodnicę :D





Na razie styknie :P


EDIT
Dawno coś się działo w temacie :mrgreen:
Po drodze takie cyferblaty poleciały



Dopadła mnie uszkodzona chłodnica w okolicach wakacji, być może sam uszkodziłem i trzeba było 400 stówy wydać, tydzień temu do lamusa poszły wtryski gazu z Hana na Barracudy 130 - znacznie wydajniejsze i lepiej sobie radzące, dziś na odstrzał poleciały tylne heble.
Tarcze Textar, klocki Ferodo, szczęki Semko i zestaw sprężynek, podkładek itp. pierdutków.



Tak to wyglądało



Oczywiście przy wymianie wyleczyłem jarzma i odmalowałem je wraz z zaciskami :D Trochę pracy mnie to kosztowało ale efekt jest o taki :mrgreen:



Tak poza tym autko śmiga codzienie bez żadnego jąknięcia :biggrin:

EDIT
No i nadejszła wielkopomna chwila odblokowania "Dmuchawki" :mrgreen:

Do tej pory "Byczek" miał 170 HP i 250 NM - cienko ale jakoś dawał radę
Dziś po serwisie
235 HP i 376 NM na PB, 233 HP i 377 NM na LPG - jeszcze będzie strojenie i prawdopodobnie może mieć większą moc na gazie...
Wykres PB - pompa paliwa idzie do wymiany bo ma dość po ponad 300 000 km... Co widać



Wykres LPG - nie był kręcony mocno przed regulacją ale widać jak płynnie się "rozwija"


Spory moment jak do serii sprawia, że miło się odpycha od 3000 RPM :twisted:

EDIT
Ja już hamulce poprawiłem, zregenerowałem zaciski, odmalowałem i założyłem nowe klocki i tarcze Stoptecha, tył również zrobiony więc można autko popróbować jak w końcu lepiej hamuje
Misiu na podnośnikach

Klamoty po malowaniu się suszą

No i przymierzamy :mrgreen:


Narazie zrobione około 300 km na tarczach, bicia oczywiście brak zobaczymy jak dalej ale fakt że heble łapią już od samej góry

EDIT
A tak co do zmian w aucie to wleciała w poniedziałek nowa instalacja LPG - KME Twin zamiast KME GOLD, wtryski Barracuda 130 zamiast niebieskiej Hany oraz komputer LPG TECH 324 OBD zamiast Stag 300 Premium. Gold nie wyrabiał termicznie, wtryski też na dłuższą metę nie dawały rady... Teraz pozostaje sprzedać pozostałości

eremita - 25-01-2015, 18:45

Witam i gratuluję zakupu :D
staszq2 - 25-01-2015, 19:12

A dziękuję :) Rzadko spotykany egzemplarz kupiłem i po długich poszukiwaniach mogę stwierdzić, że żaden z oglądanych egzemplarzy Turbo nie był tak poszanowany a wszystkie które miały przebieg o 100-150 kkm mniejszy nie umywały się stanem technicznym, tapicerką itp. do tego... Jaki wniosek?... Przekręcone liczniki na maxa albo w ogóle nie szanowane...
Teraz czeka mnie wymiana oleju w silniku ( aktualnie Castrol Edge 5W30 ) na Valvoline lub Motul, olej w skrzyni i tylny dyfer, filtr powietrza i świece, muszę tylko poczytać na forum co i jak. Mam spokój z rozrządem bo był wymieniony przy 288 500 km, autko ma świeże tarcze i klocki z przodu oraz klocki z tyłu oraz nowe amorki - niesamowicie jest twardy... ale na dobrych drogach prowadzi się jak po szynach :mrgreen:

W@sio - 25-01-2015, 21:50

Jako użytkownik O1T gratuluję wyboru i znalezienia wymarzonego egzemplarza ;) Jeśli miał byś jakieś pytania służę pomocą - trochę przeszedłem już z moim przygód i powiem, że nie zamienił bym go na inne auto :D
macia - 25-01-2015, 21:51

Szacunek panie za zakup auta z takim przebiegiem. Większość nie spojrzałaby nawet w stronę takiego samochodu.
Miałem takiego turbo i powiem ci, że póki co nie widzę czym można by go zastąpić :evil:
Bezawaryjnej jazdy życzę.

macia - 25-01-2015, 21:52

A ty Wasio nie kłam, bo na pewno zamieniłbyś na jakieś uszanowane evo 9 :twisted:
W@sio - 25-01-2015, 22:11

Oj Maciuś, a kto nie zamienił by O1T na Ewkę? :) EOT
staszq2 - 25-01-2015, 22:12

macia napisał/a:
Szacunek panie za zakup auta z takim przebiegiem. Większość nie spojrzałaby nawet w stronę takiego samochodu.

Przecież to nie jest duży przebieg :D Auto widziało przeważnie tylko autostrady i jeździł nim starszy Pan co widać na prawdę po tym aucie :)
macia napisał/a:
Bezawaryjnej jazdy życzę

Dzięki

staszq2 - 27-01-2015, 19:04

Nowy zakup dla "Byczka":
Oleje, świece, filtry i tak żeby było na czym robić profesjonalny zestaw kluczy, klucz dynamometryczny i "szczykawa" do oleju.

Stary filtr złapał nawet pszczółkę... Maję :mrgreen:

No i tak dalej. Klucz 10, śrubokręt krzyżak i klucz do świec i do roboty








Zimno było i czasu brakło na oleje, może jutro się uda co nie omieszkam zamieścić :mrgreen:

Bartekkita - 27-01-2015, 22:06

staszq2, widziałem temat w chce kupić widzę, że się zdecydowałeś ;) Gratuluje i bezawaryjnej jazdy życzę :)
staszq2 - 28-01-2015, 10:53

Bartekkita, natrafiłem na taki egzemplarz jaki szukałem więc długo się nie zastanawiałem :wink:
Dzięks :mrgreen:

lolo.lolo - 28-01-2015, 13:36

Kolego "staszq2" gratuluje zakupu :D
mam takiego samego i powiem ci że autko "mega" - narazie nie widzę następcy
Nie rozważałeś zasilić go LPG ?
P.S.
swoje turbo posiadam już prawie rok i jakoś nie mogę się zebrać by założyć wątek - ale może kiedyś :twisted:

MarcinGdy - 28-01-2015, 16:32

Piękny ! :D mam identyko od września 2014, nawet kolor ten sam :)
Nieprędko zmienię na coś innego :mrgreen:

staszq2 - 28-01-2015, 20:18

lolo.lolo napisał/a:
Kolego "staszq2" gratuluje zakupu :D

Dzięki :mrgreen:
Widzę, że ten sam rejon więc może kiedyś się stykniemy :wink: No i czekam na prezentację :mrgreen:

lolo.lolo napisał/a:
Nie rozważałeś zasilić go LPG ?

Na najbliższy wtorek jedzie do gazownika :mrgreen: dzięki koledze W@sio wiem na jakich podzespołach, tzn. Stag Premium 300, wtryski Hana niebieskie, reduktor KME GOLD i faro 8 a nie 6 standardowo i butla 54 l.

MarcinGdy napisał/a:
Piękny ! :D mam identyko od września 2014, nawet kolor ten sam :)

Pewnie bliźniak :wink:
Super wóz, przeskok z Nissana Primery P11 1.8 to nie do opowiedzenia... :mrgreen:
A tutaj kilka fotek podwozia podczas wymiany oleju: Millers 5W30 poprzedzone płukanką





Klucz 17 + klucz do filtrów i dawaj :mrgreen:

lolo.lolo - 28-01-2015, 22:03

jeżeli chodzi o LPG to rozważ z gazownikiem montaż zamiast "Staga" - "Agisa" - podobno lepiej współpracuje z mocnym turbo


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group