To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Ogólne - PAJERO III - przymierzam się do zakupu terenówki.

miksell - 31-01-2015, 15:44
Temat postu: PAJERO III - przymierzam się do zakupu terenówki.
Witam.

Jakiś czas temu szukałem lancera - prawie coś kupiłem, ale dostałem auto firmowe i zakup został odroczony do teraz. Na chwilę obecną moje priorytety się pozmieniały i szukam jakiegoś auta 4x4. Myślałem o czymś w stylu Pajero III lub hyundai Terracan. Z racji tego iż mam auto służbowe, Pajero będzie służyć do jazdy weekendowej / wakacyjnej / okazjonalnej - lekki teren - budowy.

Trochę forum poczytałem i mam kilka pytań związanych z tym modelem:

1. Czego lepiej szukać benzyna (pewnie bym montował LPG) czy Diesel, co tańsze/mniej kłopotliwe w eksploatacji.
2. Czy diesle mają jakieś pułapki typu dwumasa, wtryski, pompa wtryskowa itp?
3. Jest to auto duże, czy pomijając koszty paliwa, ten samochód jest drogi w utrzymaniu? Obecnie mam audi A4 i tragedii nie ma, choć jest drożej niż w fiacie ;-)
4. Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie?
5. W jakich pieniądzach można kupić realnie zadbane Pajero III? Patrząc po necie, jest kilka autek w cenie ok. 20 000zł. Czy w tej cenie da się kupić coś by się nie wpakować w jakieś wielkie i kosztowne naprawy?
6. Temat rzeka.... Jakie Pajera mają realnie przebiegi? W necie są same perełki z przebiegiem 150 kk. Z doświadczenia wiem, że jak ktoś kupuje auto tej klasy w dieslu to robi nim z 30 kk km rocznie. Więc auto z roku 2002 ma przebieg pod 300 000 km. Czy ten przebieg jest przebiegiem przy którym trzeba wymienić pół auta za kilkadziesiąt tyś zł?
7. Jakie są koszty ubezpieczenia tego auta?
8. Czy jeśli by ktoś mógł porównać, koszty utrzymania Pajero to jakiegoś innego auta, to co by to było?

Pozdrawiam i liczę że odpowiedzi rozjaśnią mi temat tego auta i może stanę się jego właścicielem.

czortunio - 31-01-2015, 16:22

Ad. 1
Diesel. Benzyny tanio nie zagazujesz, to GDI, a pali jak smok.

Ad. 2
Diesle są dwa. 2,5 i 3,2. Popularny 3,2 ma drogą dwumasę, pompę wtryskową + zbiornik. Wymiana tych 3 elementów to min połowa wartości samochodu, a czasem i 2/3. 2,5 jest pozbawiany tych drogich i padających elementów, kosztem mocy :)

Ad. 3
Mój 2,5 pali zazwyczaj poniżej 10l/100. A pomijając koszty paliwa ... tani nie jest - ale to dość subiektywne stwierdzenie. :biggrin: No i zależy czy się psuje czy nie. Sporo części dostępnych na alledrogo. Części OE można tanio kupować u alternatywnych dostawców poza ASO.

Ad. 4
Jeśli 3,2 - dwumasa, pompa, zbiornik. Jeśli automat to czy działa. No i napędy.

Ad. 5
Zależy do rocznika :) Myślę, że w okolicach 20 spokojnie można coś wybrać.


Ad. 6
Mój ma 270 tys. przy 260 do robienia była uszczelka pod głowicą, a przy okazji silnik przeszedł generalny remont. Silnik niemal w stanie idealnym. Poszły tylko nowe panewki i pierścienie na przehonowane cylindry. Myślę, że spokojnie bez remontu 500 tys zrobi.

Ad. 7
Ja za OC + assistance (ojjj, zwróciło się ze sporym naddatkiem) + kradzieżowe płacę 1100.

Ad. 8
Nie wiem :mrgreen:

tomekhydra - 31-01-2015, 17:32

Ad. 6 - Mój ma teraz niecałe 170k, jest z 2006 roku.Do tej pory tylko przeglądy i eksploatacja plus wymiana zbiornika (wzszystko u Zbyszka).Jednak gdy go kupowalem miał 2,5 roku i 108 k na liczniku
Ad. 8 -W utrzymaniu (bez awarii) to tak jak byś miał dwa Passaty (jeden z najpopularniejszych samochodów) z tego samego rocznika.
W przypadku awarii to tak jak byś miał naprawić dwa - trzy Passaty jw. Do tego dochodzi jeszcze problem dwukrotnie gorszego dostępu do częśći nowych / używanych tak ,,od ręki"
Śmiem twierdzić iz dostęp do dobrego ,,majstra" jest pięcio - sześcio krotnie tródniejszy niż w przypadku Passata.
Generalnie posiadacz Pajero musi się liczyc z wydatkami dwu - trzykrotnie wyższymi niz popularny plaskacz z tego rocznika .Jeśli chodzi o terenowki to myślę iż jest podobnie , choc problemy i ,,slabe strony" w każdej marce są inne.
Mam obecnie pięc aut ( innej klasy) - Pajero jest najdroższe w utrzymaniu.

Pzdr tomek

Georg - 31-01-2015, 19:25
Temat postu: Re: PAJERO III - przymierzam się do zakupu terenówki.
miksell napisał/a:
Witam.

Jakiś czas temu szukałem lancera - prawie coś kupiłem, ale dostałem auto firmowe i zakup został odroczony do teraz. Na chwilę obecną moje priorytety się pozmieniały i szukam jakiegoś auta 4x4. Myślałem o czymś w stylu Pajero III lub hyundai Terracan. Z racji tego iż mam auto służbowe, Pajero będzie służyć do jazdy weekendowej / wakacyjnej / okazjonalnej - lekki teren - budowy.

Pozytywnie, bez wchodzenia w szczegóły...
Pajero III, to nadwozie samonośne z nisko położonym środkiem ciężkości i komfortem jazdy zbliżonym do niezłej osobówki ...chyba że komuś przeszkadza mruczenie czterocylindrowego silnika (3.2 DI-D) - zresztą przyjemne i ciche po rozgrzaniu.
Auto, jakby stworzone do jazd wakacyjnych i weekendowych. W lekkim terenie też się sprawdza ...by the way - IV gen. jeździ na wyposażeniu irlandzkiej armii.
Z własnego doświadczenia dodam, że w odniesieniu do "terenowych" SUV-ów innych producentów, koszty utrzymania są na podobnym poziomie a przy rozsądnej eksploatacji nawet niższe.
- Pozdrawiam :wink:

czortunio - 31-01-2015, 19:52

Cytat:
Do tego dochodzi jeszcze problem dwukrotnie gorszego dostępu do częśći nowych / używanych tak ,,od ręki"


Bez przesady. Używek na popularnych serwisach aukcyjnych do wyboru do koloru. Części OE czy też zamienniki via internet są dosyć tanie.
Na aukcjach można nawet bez większego problemu dostać osprzęt do mało popularnego 4d56 w tym samochodzie.

No chyba, że się kupuje u alternatywnych sprzedawców, sprzedających części OE po cenie wyższej niż ASO :mrgreen: Przewija się tutaj taki ...

miksell - 31-01-2015, 20:23

tomekhydra napisał/a:
W utrzymaniu (bez awarii) to tak jak byś miał dwa Passaty


Pytanie, czy jeździ się nim 2 razy lepiej jak passatem ;-)

Trochę przeszukałem allegro i widzę, że za Pajero trzeba dać w okolicach 30 000 zł.
Myślałem też o Hyundaiu Terracanie. Miał ktoś z tym do czynienia? Jak to się ma do Pajero? Niby marki są spokrewnione ;-)

TangoKK - 01-02-2015, 08:37

miksell napisał/a:
Pytanie, czy jeździ się nim 2 razy lepiej jak passatem


W kwestii jazdy to bezsensowne porównanie, bo zależy gdzie się jeździ. Passatem przede wszystkim nie wjedziesz tam gdzie miśkiem i tyle :mrgreen:

Kiedyś widziałem fajny napis na kole zapasowym Pajero "You drive faster. I drive everywhere." mówi samo za siebie :mrgreen:

tomekhydra - 01-02-2015, 20:11

Czortunio - piszą o mniejszym dostępie do części nowych i używanych ,,od ręki" miałem na myśli że wchodząc do sklepu w średniej wielkości mieście raczej nie będzie na półce pompy hamulcowej do Pajero , a do Passata będzie, podobnie na szrocie.Masz rację, można zamówić , ale trzeba czekać min 2-3 dni i jeśli jest to auto wykorzystywane do dojazdów do pracy to wtedy będzie problem .
pzdr tomek

czortunio - 01-02-2015, 22:00

Od min. 5 lat nie kupiłem do samochodu ani jednej części (oleju, płynu też) w sklepie stacjonarnym :D
ruks - 15-03-2015, 08:40

Podepnę się pod temat, rozglądam się za Pajero i chciałbym przy zakupie sprawdzić czy przebieg jest oryginalny, jest na to jakiś sposób? Zakup interfejsu i jakiś program na przykład czy tylko wizyta ASO?
zbyszekm2 - 16-03-2015, 11:24

ruks napisał/a:
Podepnę się pod temat, rozglądam się za Pajero i chciałbym przy zakupie sprawdzić czy przebieg jest oryginalny, jest na to jakiś sposób? Zakup interfejsu i jakiś program na przykład czy tylko wizyta ASO?

tylko w pajero po 06 roku jest to możliwe.

miksell - 05-04-2015, 19:18

Poszukiwania 4x4 trwają dalej. Trochę poszperałem za pajero III. Na allegro z okolic Krakowa jest kilka w cenie ok. 20 000zł.

Poczytałem jednak kilka tematów na tematem i trochę przeraził mnie koszt regeneracji pompy wtryskowej - 5000zł. Czy to możliwe? Co tam aż tyle kosztuje?

techsm - 06-04-2015, 23:24

Nawet więcej niż 5.000. Kosztuje technologia. Wiedza.
ruks - 08-04-2015, 22:43

miksell napisał/a:
Poszukiwania 4x4 trwają dalej. Trochę poszperałem za pajero III. Na allegro z okolic Krakowa jest kilka w cenie ok. 20 000zł.

Poczytałem jednak kilka tematów na tematem i trochę przeraził mnie koszt regeneracji pompy wtryskowej - 5000zł. Czy to możliwe? Co tam aż tyle kosztuje?


Hmm, też jestem z Krakowa i przeglądam ogłoszenia ale nie za wiele tu widzę ciekawych propozycji w tej cenie... Chociaż może dlatego że szukam czegoś od 2003 wzwyż. Znalazłeś coś wartego? A propos pompy to takie 10-cio latki i starsze raczej już powinny być po tej operacji (bynajmniej te co ja oglądałem były), chyba że ktoś pod kocem trzymał i nie jeździł ;-) Swoją drogą mam pytanie jeszcze apropos blokady tylnego mostu, czy jeżeli na tunelu jest przycisk wyłączania ASR to oznacza że jest blokada sterowana elektronicznie bo tak twierdził jeden ze sprzedawców...

Georg - 09-04-2015, 10:40

ruks napisał/a:
A propos pompy to takie 10-cio latki i starsze raczej już powinny być po tej operacji (bynajmniej te co ja oglądałem były), chyba że ktoś pod kocem trzymał i nie jeździł ;-)

Nie ma reguły... Ostatnio widziałem piętnastolatka świeżo przywiezionego z ZEA. Przebieg prawie cztery stówy. Podwozie mocno wyszutrowane tamtejszymi drogami ale bez rdzy. Blacha idealna. Pompa nie ruszana.

ruks napisał/a:
Swoją drogą mam pytanie jeszcze apropos blokady tylnego mostu, czy jeżeli na tunelu jest przycisk wyłączania ASR to oznacza że jest blokada sterowana elektronicznie bo tak twierdził jeden ze sprzedawców...

Wyraził się nieprecyzyjnie, bo tu tradycyjnej blokady nie ma :wink: - jej funkcje pełnią elektroniczne systemy oddziałujące na hamulce.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group