To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - Ile to będzie wszystko kosztowało?

Bezdwojek - 02-02-2015, 10:53
Temat postu: Ile to będzie wszystko kosztowało?
Witam.Na początek zaznacze że jestem zielony w temacie mechaniki tak więc prosze o wyrozumiałość.Jest tak że mam ,pare' rzeczy do zrobienia w moim colcie 1.3. Do roboty jest:
-podłużnice , podobno są w stanie ciężkim
-musze podnieść przód bo jest obniżony , jazda to mordęga szczęgólnie w moim terenie
-przewody hamulcowe sa pognite
- coś skrzypi jak skręcam kierownicą w obydwie strony. Może to od wspomagania? nie wiem.
- rozrząd do sprawdzenia tak więc nie wiem czy do wymiany ale gdyby to za ile wymienią kompletny rozrząd razem z pompą wody?

Wiem że wszędzie koszty są inne , różnią sie , zależy to też od tego kto przy tym robi ale gdybyście mogli ocenić naprawe , robocizne prosze o odpowiedź.

Tovija - 02-02-2015, 12:54

1) Dobra robota około 500-1000 zł w zależności od warsztatu i włożonej w to pracy i materiałów.
2) 2 nowe sprężyny na przód KYB - około 250 zł, wymiana ze 100 zł
3) Ciężko powiedzieć. Jeżeli chodzi o metalowe przewody - a skoro są pognite to rozumiem, że chodzi o nie - musi Ci je zrobić warsztat specjalizujący się w produkcji takich przewodów. Niestety zamienniki nie są dostępne. Nie mniej tanio na pewno nie będzie.
4)Musisz sprecyzować o jaki skrzypienie chodzi. Skrzypi gdy koła zmieniają pozycję na zasadzie takiego skrzypienia zawiasu w drzwiach, czy to skrzypienie jest stałe, ciągłe tak jakby od jakiegoś stale napędzanego elementu ?
5)Pasek + rolka napinająca około 240 zł , pompa wody 140-280 w zależności od firmy z tym, że jeżeli masz 1.3 12 zaworowy to pompa nie jest napędzana paskiem rozrządu tylko paskiem wielorowkowym, więc można ją wymieniać osobno, nie trzeba zdejmować rozrządu. Robota za rozrząd gdzieś ze 200-300 zł

czapelka - 02-02-2015, 15:32

Tovija napisał/a:

3) Ciężko powiedzieć. Jeżeli chodzi o metalowe przewody - a skoro są pognite to rozumiem, że chodzi o nie - musi Ci je zrobić warsztat specjalizujący się w produkcji takich przewodów. Niestety zamienniki nie są dostępne. Nie mniej tanio na pewno nie będzie.


Przewody są dorabiane, bierze się na długość w sklepie motoryzacyjnym. Po prostu mierzysz dugość idziesz i zamawiają na drugi dzień już z dorobionymi końcówkami.

Koszt na colta około 100 zł max+płyn hamulcowy. dodatkowo robota oczywiście a to już zależy od mechanika ile weźmie :)

Górol - 04-02-2015, 21:27

Co chodzi o rozrząd dziś zmieniałem w Colcinie żony-pasek Conti,napinacz Rouvilla i dwa uszczelniacze które okazały się nie potrzebne-brak wycieków koszt 170 pln robocizna u mojego znajomego 100pln także nie ma tragedii
ps
chciałbym takie koszty w moim Galu 2.4 GDI

apiro - 15-03-2015, 07:56
Temat postu: Re: Ile to będzie wszystko kosztowało?
Bezdwojek napisał/a:


- coś skrzypi jak skręcam kierownicą w obydwie strony. Może to od wspomagania? nie wiem.


Możliwe że lożysko mcphersona jest uszkodzone lub inne sąsiednie elementy i mcphersona podczas skręcania kręci się caly razem z poduszką przy kielichu i stąd skrzypienia (guma ociera blachę kielicha). Miałem tak w astrze g, tylko łożysko miałem całe ale otwór w poduszce na amor był uszkodzony (pęknięty i rozszerzony) ze poduszka nie mogła się swobodnie kręcić na łożysku i kręcił się cały mcpherson. Wymiana poduszki za 20 zł załatwiła sprawę (oczywiście trzeba się trochę pobawić).


Jak chcesz podnieść tylko przód i twardość ci nie przeszkadza to możesz założyć gumy podwyższając pod sprężyne (ok.3 cm) - jedna sztuka 11 zł na allegro. Ewentualnie nowe sprężyny jeśli amorki całe.

Miałbyś trochę smykałki, podstawowe narzedzia, ściągacz do sprężyn to byś sobie ogarnął sam. Jedynie zbieżność ustawić w zakładzie.



Nie mogę nieraz uwierzyć z jakimi pierdolami chłopy jeżdżą do mechanika...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group