Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Oryginalne radio RX-1E94WT i zmieniarka ALPINE CH
Kamilio2406 - 04-02-2015, 09:25 Temat postu: [Cari 1.6] Oryginalne radio RX-1E94WT i zmieniarka ALPINE CH Witam wszystkich. Otóż mam następujący problem. Posiadam od zakupu Carismy II oryginalne radio PH-2000 = 9181 (RX-1E94WT) i ostatnio zaopatrzyłem się w zmieniarkę CHM-S620. Posiada tylko kawałek kabelka z wtyczką. Pytanie do was? Co jest dokładnie potrzebne aby było możliwe uruchomienie zmieniarki?
Złącze DIN w radiu wygląda następująco:
Opis pinoutów do radia jaki udało mi się odszukać:
Wtyczka męska w zmieniarce ALPINE CHM-S620:
Opis pinotów do zmieniarki jaki znalazłem ale nie jestem pewny czy na pewno od tego modelu:
Jak widać zresztą jest to fotografia gniazda dlatego nie wiem czy w mojej zmieniarce może być taki pinout. Potrzebował bym przewodu, który z jednej strony posiadał by gniazdo żeńskie 8 pinowe a z drugiej męską wtyczkę do radia 13 pinową. Tylko czy wystarczy sam kabel odpowiednio scrosowany czy potrzebny jest jakiś układ emulujący zmieniarkę? Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Z góry wszystkim wam dziękuję
plecho1 - 04-02-2015, 10:14
Raczej będzie ciężko lub nawet będzie niemożliwe podłączyć nieoryginalną zmieniarkę do fabrycznego radia. Dużo łatwiej i praktyczniej zmienić radio na jakieś z USB. Oryginalne radio to przeżytek a trzymanie go tylko dla guzika DISP też nie bardzo ma sens http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3194
Kamilio2406 - 04-02-2015, 10:34
Witam. Wiem kolego, że najlepiej i chyba najprościej było by zamontowanie nawet chińskiego radia z USB i po sprawie. Jestem jednak miłośnikiem oryginalnych rzeczy w aucie. Z tego co wyczytałem w internecie na różnych forach nawet zagranicznych to radio jakie posiadam współpracuje z dedykowaną zmieniarką z logiem MITSUBISHI ale też właśnie ze ze zmieniarkami ALPINE. Do tego na pewno jest przewód tylko nie wiem czy zwykły croso z różnymi wtyczkami czy też jest wymagany jakiś dodatkowy układ elektroniczny, który przekształcił by sygnały sterowania zmieniarką. Ten model zmieniarki ALPINE jaki mam ma sterowanie 1 bitowe. Jednak nigdzie nie pisze jak steruje samo radio. Dlatego prosił bym właśnie osoby, które przerabiały ten temat i mają jakieś rozwiązanie lub które znają się na rzeczy i mogą coś zaproponować. W dodatku mile widziane Service manuale czy zdjęcia pinotów. Liczę na was i wierzę, że wspólnymi siłami nam się uda. Na pewno postaram się zdać foto relację i zrobić tutorial gdyby udało się coś wymyślić
plecho1 - 04-02-2015, 10:43
Więc życzę powodzenia bo pewnie znajdzie się kilku podobnych Tobie. Jednak jak siedzę na forum już kilka lat, to jeszcze z podobnym tematem się nie spotkałem, bardziej liczył bym na wschodnie fora ale kto wie...
Kamilio2406 - 04-02-2015, 11:28
Oto co udało mi się dodatkowo znaleźć odnośnie zmieniarki
Alpine M-Bus dla CHM-S620:
Ze zmieniacza wychodzi kabel zakończony męskim wtykiem DIN-8:
Kod: | Opis sygnałów i kolorów przewodów
Styk Sygnał Kolor przewodu
1 Bus zielony
2 masa audio czarny/ ekran 4 i 5
3 Bus gnd czarny/ ekran 1
4 audio R czerwony w ekranie
5 audio L biały w ekranie
6 +12V na stałe żółty
7 +12V sterowanie czerwony
8 masa czarny
ekran masa ekran |
Uwaga: Zmieniacz M-Bus można podłączyć do radia Volvo (ze złączem mini din8), Acura, Mercedes (nie światłowodowe) itp. Wymaga to wykonania odpowiedniej przelotki.
[ Dodano: 10-04-2015, 09:34 ]
Witam ponownie. widzę temat zamarł. Moje pytania nadal są aktualne odnośnie podłączenia zmieniarki. W dodatku wczoraj przyszło mi radyjko PH-4500A z nawigacją. Obsługuje monochromatyczne wyświetlacze bo taki obecnie mam Jednak tanio kupiłem to i kaset nie odtwarza, nie działa potencjometr od głośności i zacina się panel. Obecnie siedzę nad uruchomieniem kaset ale tam jest takie koło zębate, szare, które ma takie rowki. Coś jak ślimak. Próbuje to poustawiać i w sumie w 90% doszedłem co i jak ale pozostała mi taka metalowa blaszka i nie wiem gdzie mam ją założyć. czy ma ktoś takie radyjko i ma może zdjęcia z naprawy i wie gdzie ta blaszka może być?
|
|
|