Pajero IV - [3.2 DID] Kilka pytań nowicjusza
coval - 05-02-2015, 20:02 Temat postu: [3.2 DID] Kilka pytań nowicjusza Z rozpędu kupiłem w salonie osłonę na koło zapasowe.
Niestety jest szaro srebrna, a auto czarne - czy można taką osłonę okleić folią, którą się auta okleja a jak tak to gdzie najlepiej w Warszawie lub okolicach?
Czy hak z linku z allegro:
http://allegro.pl/pajero-...5062984280.html
będzie pasował do modelu z 2014 roku?
Czy opłaca się i czy są przydatne stalowe grube osłony silnika i skrzyni dyferencjału?
Gdzie kupić w=dobre felgi aluminiowe do tego auta.
Dwa linki do waszego rozważenia i podpowiedzi:
http://allegro.pl/18-oryg...ign=alluserscro
oraz
http://allegro.pl/pajero-...5062682304.html
Opony Bridgestone już z rozpędu nabyłem bo musiałem jechać w góry, rozmiar 265/60/R18
Czy ktoś ma i może podzielić się opinią nt spojlera na tylną klapę? Pomaga utrzymać tylną szybę w czystości, czy bez znaczenia?
Gdzie ewentualnie kupić owiewki na szyby coby móc je delikatnie otwierać podczas deszczu, a nie katować się klimą.
Jaką ewentualnie wyciągarkę kupić polecacie i czy trzeba do niej dokupić coś jeszcze do montażu? (lin min 25-30 metrów).
No i to od czego chciałem zacząć, czyli gdzie i jaki kupić zestaw do podniesienia zawieszenia tego auta tak aby nie stracić gwarancji (tak max 5cm nie więcej)
Czy ktoś z was robił może chip tuning (zmiana softu a nie box) aby zwiększyć moc z 200 do ok 230-240km? A jeśli tak to co polecacie i jakie są wasze doświadczenia z użytkowania takiego auta po tuningu.
Bardzo dziękuję i do usłyszenia
Coval
TangoKK - 06-02-2015, 04:55
Tu się kolego witamy. To podstawa a nie tylko pytania, pytania i pytania.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=26388
coval - 06-02-2015, 09:46 Temat postu: Mea Culpa i dziękuje za podpowiedź Dziękuję za podpowiedź, obszerne przywitanie już we właściwym wątku.
Pozdrawiam serdecznie i do usłyszenia na forum.
Coval
seba314 - 09-02-2015, 07:39
witam,
jak dla mnie taka srebrno czarna oslona jest znacznie ladniejsza niz jedno kolorowa- kwestia gustu,
felgi kupilem oryginaly z serwisu na A za polowe ceny nowych
spojler oprocz fajnego wygladu ( bo tyl jakis pusty sie wydawal) nic nie daje w kwestii utrzymania czystosci
nad zwiekszeniem mocy tez sie zastanawialem, jak sam zrobisz to podziel sie wrazeniami
PiotrKw - 09-02-2015, 12:43
coval napisał/a: | Czy ktoś ma i może podzielić się opinią nt spojlera na tylną klapę? Pomaga utrzymać tylną szybę w czystości, czy bez znaczenia? |
Akurat jeżdziłem najpierw bez, póżniej ze spojlerem . W III różnica kolosalna jeżeli patrzymy na brudzenie tylnych drzwi i szyby . A kształt karoserii ten sam , poza przesuniętym kołem zapasowym na środek drzwi .
Sebastian_T - 09-02-2015, 14:08
Moim zdaniem, w III brudził mniej niż brudzi w IV (tu byle przejazd po mokrym i szyba matowa). W obu miałem spoiler...
jepm - 09-02-2015, 17:03
Mam spojler i tył jest zawsze brudny (być może mniej brudny - ale to chyba już żadna różnica) tak więc moim zdaniem to tylko kwestia wyglądu (dla mnie ze spojlerem jest fajniejszy).
Osłona dwukolorowa wygląda dla mnie lepiej niż jednokolorowa,ale to rzecz gustu - ja nie mam (osłony, gustu być może też ). Chyba lepiej niż oklejać jest polakierować ?
Felgi - polecam tylko oryginały - pojawiają się oferty na allegro za 2000/2500 za 4 szt. nowe i to ma sens bo używane i tak prawdopodobnie będziesz musiał regenerować (te z pierwszego linka to chyba w ogóle są od III a nie od IV ?)
Owiewki - kiedyś w Carmoncie mieli - tylko czy to nie będzie szumieć i gwizdać na autostradzie ?
Co do reszty - ja proponuję przejechać tak z minimum 10 tys. km i potem jeszcze raz się zastanowić co mi tak naprawdę jest potrzebne, co bym chciał i czy w ogóle potrzebne. Wybór akcesoriów do IV wbrew pozorom jest spory i widziałem już kilka fajnych realizacji - ale podejrzewam że o ile nie zamontujesz tego w ASO to pewnie z gwarancji nici.
Aha, moc - szczerzę wątpię aby podniesienie jej o prawie 20% o ile w ogóle silnik to wytrzyma (pamiętajmy ze bazowo było to 170 KM) nie miało wpływu choćby na DPF a co za tym idzie na wydatki i gwarancję (można usunąć DPF - ale wtedy to już na pewno gwarancji niet) - ale tutaj to pytałbym tych którzy się znają - Zbyszekm2, albo tych co zaryzykowali
seba314 - 09-02-2015, 17:38
ja z gadzetow planuje zalozyc taka owiewke/deflektor ( w sumie nie wierm jak to fachowo nazwac) na przednia maske coby robactwo i kamyki nie strzelaly mi w przednia szybe, bo ta przez swoj maly pochyl strasznie sie brudzi w czasie jazdy
za takie same fele jak mam na aucie, nowka sztuka, placilem patrz jepm,
do nowego auta stary hak? troche nie po mojemu
spojler tylko oryginal, podroby sa bardzo lipne- material i mocowanie, co prawda trzeba zlecic malowanie bo tylko dostepne w podkladzie
oslony- tez myslalem nad zalozeniem ale jakos do dzis ich nie mam
BTW fajny masz podpis, probowales tego kiedys
coval - 19-02-2015, 17:02 Temat postu: Update po 4 tyś km Kilka info po 4 tyś km.
Głośny,automat buczy na 5 podczas przyśpieszania ale to podobno wszystkie.
Ciszej się robi powyżej 120km/godz
Poprzednik Nissan Q był cichszy - skrzynia manual.
coś skrzypi w okolicy schowka
Przy pewnej prędkości coś na podszybiu wpada w rezonans i upierdliwie brzęczy
Gniazdo zapalniczki padło po pierwszym podłączeniu ładowarki USB - pewnei bezpiecznik - ale jakoś wnerwiające to.
Poluzowane prowadnice zatrzasku tylnych drzwi - dokręcono w serwisie przy okazji zmiany oleju.
Osłona koła została srebrna i wygląda fajowo - pewnie tak już zostanie.
Owiewki zamówione będą za 2 tyg.
Osłony silnika zamówione będą za 2 tyg - stalowe bo tańsze są
Spojlera nie mogę namierzyć oryginału żadnego a pewnie bym też zamówił.
W serwisie zaproponowali jakiś rekomendowany przez Mitsubishi zestaw do liftu nadwozia - przód 3,5 cm tył 4 cm. Nowe sprężyny i amortyzatory na przód i na tył. Koszt 4,5 tyś - Na razie pasuję - boję się, że pogorszy komfort podróży a auto jeździ głównie jako rodzinne.
Koła alu chętnie bym kupił. Kolego Seba proszę o więcej info na PW.
Po 3 tyś wymieniłem w serwisie cały olej i filtr oleju zgodnie z ich rekomendacją.
Spalanie 12-14 litrów na 100km. Mi się udało najmniej osiągnąć 10 litrów na trasie 100-110 km/godz czasem troszkę więcej.
Jeszcze chodzą mi po głowie srebrne metalowe osłony lusterek - co myślicie o tym?
Sebastian_T - 19-02-2015, 18:03
Będziesz miał owiewki, pstryknij fotę i daj, proszę. I napisz, czy nie gwiżdżą. Wkurza mnie zalewanie wodą bocznych szyb (w PIII tak nie było, miałem takie "pypcie" nad lusterkami na słupkach, które zbierały wodę i rzucały na boki, nie lało się po całej szybie...), i zastanawiam się, czy nie dokupić owiewek właśnie...
U mnie spalanie (3-letni PIV) daje radę zejść do 8,7-9 przy stałej prędkości 100-120 km/h, ale trzeba równo przez dłuższy czas jechać. Nawet z trumną na dachu i 4 rowerami na haku - przy tej prędkości i równej jeździe w okolicach 9 się udaje. Przy miejskiej lub gdy sporo zmian prędkości, nie schodzę poniżej 10 l/100. Powyżej 120 km/h - w zasadzie spalanie wchodzi wprost proporcjonalnie w prędkość, czyli 120 = 12, 130 = 13, 140 = 14 itd.
|
|
|