Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] samochód dławi się od 2 do 3tys obrotów
slawko94 - 08-02-2015, 14:08 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] samochód dławi się od 2 do 3tys obrotów Witam !
W mojej cari z 2003r 1.8GDI podczas rozpędzania się samochód dławi się przy 2-3 tys obrotach powyżej juz jest okey. Jeszcze jeden niepokojący objaw to taki ze tuż po odpaleniu ubroty spadają niemalże do 0 po czym wskazowka odbija sie do gory i juz jest okey . proszę o pomoc i pozdrawiam
plecho1 - 08-02-2015, 20:33
Na początek warto sprawdzić błędy silnika, można to zrobić interfejsem ELM 327 i jakimś darmowym programem dedykowanym do niego. Można tez użyć interfejsu VAG KKL i programu Evoscan co daje dużo większe możliwości co opisane jest tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Bez sprawdzenia chociażby błędów jakakolwiek diagnoza w tym silniku jest bardzo trudna.
slawko94 - 01-03-2015, 15:09
Był u jednego mechanika i przez 2 tygodnie dobrze chodził a teraz znowu to samo. Mechanik wyczyscil pompę WC, kolektor, przepustnice i egr. Problem powrócił. Gdy odpale samochód pierwszy raz nie ma problemu do puki nie odpale go drugi raz gdy jest jeszcze ciepły wtedy zaczyna się dławić i odcina go przy 4 tys obrotów ... Sprawdzalem cewki i wyglądają ze są okey . Jakieś pomysły?:)
MichciuGT - 01-03-2015, 15:42
można i silnik wymienić takim sposobem naprawy... zacznij samemu od diagnostyki, albo daj komuś kto się zna na GDI, a nie pierwszemu lepszemu mechanikowi
plecho1 - 01-03-2015, 20:33
Podstawa, to jak napisałem wcześniej, sprawdzenie błędów silnika a nie oglądanie cewek czy temu podobne zabiegi a najlepiej sprawdzić parametry silnika Evoscanem.
hawker - 01-03-2015, 23:15
Czujnik położenia przepustnicy..... Znajdź (z tyłu kolektora), wyciągnij, styki przeczyść, wsadź z powrotem. Masz uczucie że jak naciśniesz na gaz to reaguje z opóźnieniem?
plecho1 - 02-03-2015, 06:26
Tylko, że po wymontowaniu tego czujnika trzeba go później ustawiać albo multimetrwm albo z pomocą Evoscanu więc jeśli nie ma się narzędzi i wiedzy, to lepiej go nie ruszać.
Podstawa to sprawdzenie błędów!!!!!!!!!!! Bo jeśli to nawet i wina tego czujnika to powinno to wyjść w błędach.
slawko94 - 02-03-2015, 11:47
Mechanik podłączył go pod komputer i wywalało mu jeden błąd ciśnienia na listwie paliwowej czy jakoś tak. Dlatego wyjmował pompę WC wyczyscil w raz z regulatorem i był spokój na 2 tygodnie
Hubeeert - 02-03-2015, 12:02
slawko94 napisał/a: | odcina go przy 4 tys obrotów ... | Pompa WC - ciśnienie powinno mieć stabilne 50 bar przy całym przebiegu obrotów, u Ciebie zdechła pompa (najprawdopodobniej) lub (mało prawdopodobne) źle ustawiona jest regulacja ciśnienia.
slawko94 - 02-03-2015, 12:42
Jego odcina wtedy jak przechodzi w tryb awaryjny. Kontrolka się nie zapala . ale jak odpale go na zimnym i jest na ssaniu to jedzie normalnie i wszystko jest ok do czasu gdy odpale go drugi raz ;/
Hubeeert - 02-03-2015, 12:53
Powtórzę - pompa WC do diagnostyki.
Evoscan albo MUT innej drogi nie ma.
plecho1 - 02-03-2015, 14:12
Tu masz temat o diagnostyce za pomocą Evoscanu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
a tu temat o pompie wysokiego ciśnienia http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
slawko94 - 02-03-2015, 15:13
Dzięki za pomoc jutro zabiore się za to i napisze jak sprawa się ma
[ Dodano: 02-03-2015, 15:27 ]
A jeszcze jedno pytanko bo chciał bym wyjąć ten czujnik położenia przepustnicy. Tylko później jak ten czujnik później spowrotem ustawić w które kable się podpiac i jakie parametry powinien pokazywać ?
plecho1 - 02-03-2015, 19:10
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33071
MichciuGT - 02-03-2015, 19:47
albo w twoim przypadku lepiej:
http://forum.mitsumaniaki...70e5f1690e3b8f2
|
|
|