To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - [2.0 GDI] Dziwne zachowanie sie ciśnienia paliwa .

deejay - 12-02-2015, 00:16
Temat postu: [2.0 GDI] Dziwne zachowanie sie ciśnienia paliwa .
Witam szanowne grono użytkowników Pinin-a :wink:

Zwracam sie do was z prośbą , mam problem z ciś. paliwa w 2.0 GDI Pinin .
Otóż na zgaszonym silniku ciśnienie paliwa systematycznie rośnie do granicy ok 3,5 Mpa , a po odpaleniu silnika spada gwałtownie do ok 0.6 Mpa czyli ok 6 bar . Czy ktoś mi może wytłumaczyć takie zachowanie ( ECU padło ) . Silnik na biegu jałowym pracuje prawidłowo , brak usterek ECU itp. Silnik po odpaleniu się nie wkręca na obroty , kicha strzela w wydech i ssący . Czujnik ciś. paliwa na listwie założony inny sprawny , przepustnica też , przepływomierz podmieniony , rozrząd ustawiony prawidłowo , kompresja po 17 Bar na każdym cylindrze , ciś. pompy wstępnej w baku ok 3 Bar książkowo . Może ktoś już przerabiał podobny problem i ma jakieś doświadczenie z takim problemem . Za wszelkie odp serdecznie dziękuję :wink:

Poniżej filmik z zarejestrowaniem parametrów na Mucie .

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Grigori - 12-02-2015, 00:51




Wedle serwisówki wynika ze po odpaleniu ciśnienie powinno wynosić 6.9 MPa lub mniej, ale raczej nie 0,6 MPa

Piszą żeby sprawdzić regulator i powrót wysokiego ciśnienie

a filtr paliwa był zmieniany ?

romek atomek - 12-02-2015, 09:57

zasyfiona listwa wtryskowa wygląda tak :
https://www.dropbox.com/s...145018.mp4?dl=0

kuriozalnie w szczycie prawie nie wróciłem do domu - zresztą podczas jazdy to już było szarpanie - żeby dojechać - gaz do podłogi i robił takie kangury że myślałem ze mi napędy nie wytrzymają .. jak obroty w dół to jak na ostrej redukcji ... jak do góry to szarpnięcie jakbyś ruszał na 1/4 mili .. nie mówię że to to- mówię co ja miałem ..

na każdym wtrsykiwaczu jest koszyczkowy filtr malutki ... - daję tego linka bo może się przyda - jak już oblukasz - daj znać - usunę plik z linku ... bo nie wiem nie znam się etc..

pompkę w baku możesz mieć założoną mocniejszą - sam mam taka właśnie na 3,5 bar'a - i przy właczonym zapłonie ona Ci dobije do wartości granicznej i koniec.... w pompce w baku jednak ważne jest nie tylko ciśnienie ale i jej wydajnosć / przepływność - łopatologicznie mówiąc, ciśnienie możesz mieć prawidłowe - ale przepływność za małą..
( sprawdzisz to odpinając przewód powrotny z pompy WC - na wolnych obrotach resztki paliwa winny wracać do baku - jeżeli nie wracają masz winowajcę ) ..

nie widziałem czy zapala Ci się chceck Engine - w sumie powinien, jeżeli po 4 sekundach ecu nie daje rady zrobić właściwego ciśnienia - wtedy sygnalizuje błąd pompy ..

może ci też lać wtryskiwacz - wtedy jak wiesz nie ma zamkniętego obwodu między pompą WC a czujnikiem na listwie ... i pompa nie jest w stanie zrekompensować upływu paliwa ..

ale moje są tylko dywagacje oparte na rozmowach z ludźmi, którzy uświadomili mi jak niewiele wiem ... więc nie traktuj tego jako radę - raczej dziele się tym co wiem do tego momentu - a sam się borykam z błędem 56.. i podejrzenia padły u mnie na właśnie lejący wtryskiwacz ... będę grzebał na wiosnę jak się ociepli ..

ostatnie - pompa WC jest na 100% sprawna, jeżeli auto leci do odcinki .. u mnie tak jest .. tylko że obecnie to ja na wolnych mam problem .. poprzedni objaw takiego szarpania to był syf na listwie - powód ? przeżarta rura do baku - cały syf piach i woda w baku poszły do obiegu ... taka sytuacja ..

deejay - 13-02-2015, 15:45

Zrobiłem jeden test , zacisnąłem przewód powrotny z pompy wysokiego ciś. i ciśnienie paliwa wzrosło do ok 3,5 bar na jałowym i silnik zaczął sie wkręcać normalnie max do ok 4 tys obr :wink: . Więc jest chyba winowajca zawór lub sama pompa WC
Bartek - 13-02-2015, 16:05

deejay napisał/a:
Otóż na zgaszonym silniku ciśnienie paliwa systematycznie rośnie do granicy ok 3,5 Mpa ,


I to jest kuriozalne - przecież pompa jest mechaniczna, jak wałek ssący się nie kręci, więc nie ma z czego rosnąć ciśnienie. Czy nie ma przy okazji problemów z sondami lambda? (wiem, że to dziwne pytanie, ale wbrew pozorom ma pewien wspólny mianownik z odczytami czujnika ciśnienia)

romek atomek - 14-02-2015, 16:37

Bartek napisał/a:
deejay napisał/a:
Otóż na zgaszonym silniku ciśnienie paliwa systematycznie rośnie do granicy ok 3,5 Mpa ,


I to jest kuriozalne - przecież pompa jest mechaniczna, jak wałek ssący się nie kręci, więc nie ma z czego rosnąć ciśnienie. Czy nie ma przy okazji problemów z sondami lambda? (wiem, że to dziwne pytanie, ale wbrew pozorom ma pewien wspólny mianownik z odczytami czujnika ciśnienia)


w baku elektryczna - przekręcasz zapłon i zaczyna pompować - nie wiem co tu jest trudne do sklejenia ..

Bartek - 16-02-2015, 07:30

Elektryczną pompą w baku zrobi 35 barów? Zlituj się - jak zrobi 5 to dużo.
yanes - 16-02-2015, 10:13

Czytam ten temat i widzę,że zaczynacie się plątać w zeznaniach :?
romek atomek - 16-02-2015, 10:17

Bartek napisał/a:
Elektryczną pompą w baku zrobi 35 barów? Zlituj się - jak zrobi 5 to dużo.

wybacz - przepraszam Cię - myślałem że 3,5 bar'a - tyle daje pompa w baku .. a napisałeś mpa popaprałem jednostki !!!! !!!

Bartek - 16-02-2015, 11:39

romek atomek napisał/a:
wybacz - przepraszam Cię


Spoko luz - sam sprawdziłem jeszcze raz jednostki ;) .

W temacie wydaje mi się, że mamy do czynienia z dwoma problemami - ciśnienie paliwa to jeden, a masa silnika to drugi (podczas pracy alternatora wytwarza się napięcie między masą silnika a masą karoserii i to napięcie fałszuje odczyty z czujników, które są prawidłowe podczas postoju, a zaniżone podczas pracy o wartość tej różnicy potencjałów. Rekordzista z jakim walczyłem miał ok. 1 V - lambdy działaly w zakresie -1V do -0.05V, odczyt z TPS'a na wolnych -0.5V i właśnie ciśnienie paliwa na poziomie 0.6 MPa w czasie pracy, mimo że pracował względnie poprawnie)

romek atomek - 18-02-2015, 15:31

prawda - też się dowidziałem że sam muszę posprawdzać punkty masy na samochodzie - jest ich kilkanaście .. czekam lata żeby wszędzie podochodzić .. u mnie na silniku jest dobrze, ale na czujnikach nie mierzyłem .. sam miałem duże różnice wszędzie tam, gdzie był blacharz i jego podkład ... oni tymi "umasieniami" się nie przejmują wcale a wcale..


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group