To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma] P0170 fuel trim bank i check engine

loki7777 - 14-02-2015, 16:30
Temat postu: [Carisma] P0170 fuel trim bank i check engine
Czy ktoś wie co może powodować ten błąd? czujnik oleju wymieniony błąd po wykasowaniu powraca za jakiś czas nie wiem czy tj paliwo ale kupione tam gdzie zawsze. Silnik 1.3 16v.
Bizi78 - 14-02-2015, 16:43

Można wiedzieć skąd masz nr. tego błędu :?: .
W manualu go nie widziałem :? .

loki7777 - 14-02-2015, 18:06

Ok moze P0170 mogłem pomylić z evoscan.
robertdg - 14-02-2015, 18:10

Korekty paliwowe związane z jakościa/mieszanką paliwa, jak masz LPG to można je podejrzewać, jak nie masz LPG to trzeba przejrzeć osprzęt silnika czy wszystko na miejscu
loki7777 - 14-02-2015, 19:26

Nie mam lpg. Na co wiec patrzeć lambda? Przepływomierz jak to sprawdzić mozna w evoscan?
plecho1 - 14-02-2015, 19:43

Najlepiej podejrzeć parametry rzeczywiste w jakimś programie np. Evoscan bo za ten błąd może odpowiadać kilka rzeczy. Warto sprawdzić czy za błąd odpowiada skład mieszanki, czy jest za bogata czy za uboga i w zależności od wyniku dalej szukać usterki.

[ Dodano: 14-02-2015, 19:45 ]
Nagraj log z pracy rozgrzanego silnika na biegu jałowym i później z pracy na wyższych obrotach powiedzmy 3000 obr/min.

loki7777 - 14-02-2015, 21:27

Cos mi wygląda to na lambde ta z przodu silnika bo ten kabel po środku zrobiony jest tasma izolacyjna.
plecho1 - 14-02-2015, 23:04

Przy problemach z lambdą raczej były by inne błędy, ten pokazuje problem z niemożliwością dobrania właściwej mieszanki kiedy maksymalne korekty sterownika silnika nie dają rady naprawić sytuacji. U mnie np. ten błąd był spowodowany nieszczelnością w dolocie na tyle dużą, że komputer nie był w stanie tego skorygować więc wyświetlony został ten błąd.
loki7777 - 15-02-2015, 00:36

Hmm a jak wytłumaczyć to może to moja wyobraźnia ale po ściskaniu na tym łączeniu gdzie jest taśma izolacyjna i odłączeniu wtyczki od lambdy(jak auto chodziło) auto idzie jak burza przedtem muliło przy przyspieszaniu a teraz do 3000 obrotów i powyżej sporo szybciej się kręci czy to moja wyobraźnia czy mogło coś nie tak być z kablami lub łączeniem tej lambdy która chyba jest uniwersalna?
http://www.fotosik.pl/pok...f4e89966b9.html zdjęcie lambdy

plecho1 - 15-02-2015, 07:20

Kiedy odłączasz lambdę czy inny ważny czujnik to komputer silnika przełącza się w tryb awaryjny ze sztywnymi mapami. Normalnie traci wtedy trochę na mocy i zwiększa się nieco spalanie, może w Twoim przypadku przez jakąś niesprawność auto pracuje jeszcze gorzej niż w trybie awaryjnym więc jest lepiej w tym trybie. !00% pewności Ci nie dam, że to nie przez lambdę, zawsze możesz sprawdzić miejsce tego łączenia i ewentualnie to poprawić. Połączenie takie nie powinno być lutowane tylko przewody łączone powinny być za pomocą zgniatanych złączek gdyż sonda rozgrzewa się do wysokiej temperatury przy której cyna może się roztopić i połączenie się rozłączy. Uszkodzona sonda lub połączenie w jej obwodzie najczęściej wywala błędy albo uszkodzonej grzałki sondy lub braku sygnału z sondy. Czy po takim ruszaniu tego połączenia czy po odłączeniu sondy nie pojawiają się te dodatkowe błędy?
Nagraj ten log z pracy silnika jak napisałem wyżej i zamieść na forum lub wyślij mi na plecho@wp.pl to sprawdzę czy ta sonda w ogóle pracuje bo ten błąd może być spowodowany kilkoma problemami.
A to, że to jest sonda uniwersalna to nie ma większego znaczenia jeśli jest dobrej firmy np. Denso i jeśli połaczenie z wtyczką jest dobrze wykonane.

loki7777 - 15-02-2015, 11:52

logi wysłane nie umiałem ich dodać do posta
robertdg - 15-02-2015, 12:00

Może być tak, że połaczenie elektryczne jest felerne i wprowadza zakłocenia, logi możesz umieścić za pomocą http://www.zippyshare.com/
plecho1 - 15-02-2015, 12:24

Na wolnych obrotach jak i na wyższych sonda pracuje prawidłowo ale przy wyższych obrotach korekty krótkoterminowe lecą trochę na minus i tak się utrzymują czyli tak jakby było za bogato. Szkoda, że w logu nie ma wartości podciśnienia w kolektorze ale szczerze mówiąc nie wiem który to jest w Evoscanie a jak podłączałem się Elmem 327 i Torque, to tym fejsem i programem nie da się tego parametru podejrzeć w Carismie co np. w Suzuki Liana działa poprawnie.
loki7777 - 15-02-2015, 13:16

Czyli nic z tego nie wynika- zauważyłem,że jak zwiększyłem obroty i tak potrzymałem to po zluzowaniu pedału gazu obroty spadły dośc nisko a potem lekko podbiły. Logi dodane
Log
Log 2



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group