To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS 1.8] Spadek mocy. Silnik nie wkręca powyżej 4000 obrotó

rudi2704 - 16-02-2015, 14:27
Temat postu: [MSS 1.8] Spadek mocy. Silnik nie wkręca powyżej 4000 obrotó
Witam
Z nowym rokiem nowe zdarzenie.

Opisywany problem nie występuje w czasie codziennej eksploatacji. Normalnie w jeździe po mieście na krótkich odcinkach (6-15km) samochód sprawuje się bez najmniejszych zarzutów, za to w trasie ... w trasie zaczynają dziać się cuda.

Po około 80 km ciągłej jazdy zapala się kontrolka silnika (nie wiem jak usterka bo nie woziłem dotąd ze sobą komputera) i następuje odczuwalny spadek mocy, jednocześnie wyświetlana wartość średniego spalania wzrasta do około 30 litrów / 100km (jednak faktyczne spalanie oscyluje w granicy 6-8 litrów). Kontrolka zdaje się reagować na wciśnięcie pedała gazu. Gaśnie gdy pedał nie jest wciśnięty albo gdy jest wciśnięty tylko ledwo-ledwo.
Na początek silnik przestaje się wkręcać na więcej niż 4 tys. obrotów i powoli ta wartość maleje. Po około 100 kolejnych przejechanych kilometrach maksymalna wartość osiąganych obrotów to 2 - 2,5 tys. Nie można przekroczyć tej wartości nawet po wciśnięciu pedała sprzęgła i przygazowaniu .
Kiedy kontrolka zapala się po raz pierwszy, można się zatrzymać, wyłączyć i włączyć silnik i problem znika na około 15 km jazdy. Drugi raz ten manewr już nie działa.

Problem znika gdy silnik ostygnie. Błąd nie zostawia śladów w pamięci. Następnego dnia jest zwinny jakby nigdy nic.

Miał może już ktoś podobny problem ?
Jakieś sugestie ?

Bizi78 - 16-02-2015, 15:19

Auto wchodzi w tryb awaryjny.
Czym sprawdzasz błędy :?: .
Jaki rocznik :?: .
Skoro CE się zapalił to sterownik powinien go zapisać w pamięci.

rudi2704 - 16-02-2015, 21:26

Używam Evoscan'a - brak błędów w pamięci albo ja nie potrafię ich zaczytać.
Rocznik wozu '99

plecho1 - 16-02-2015, 21:32

Przy tym roczniku to raczej błędy trzeba wymrugać robiąc zworkę po między pinami 1 i 4 bo Evoskan ich nie odczyta.
rudi2704 - 26-02-2015, 21:12

po krótkiej przerwie .... kody błędów to 41 i 56 .... 41 to wtryskiwacze ? a 56 ?
robertdg - 26-02-2015, 21:38

Czujnik ciśnienia paliwa w pompie wysokiego ciśnienia
rudi2704 - 17-03-2015, 00:08

walki ciąg dalszy

... według moich speców od GDI pompa wysokiego ciśnienia jest ok, wtryski są ok .... samochód po przejechaniu 50 km wchodzi w tryb awaryjny - kody błędu 41 i 56

.... do tego pali ponad 10 litrów na 100 km i bierze olej ...

Jakieś sugestie? ... bo mój ostatni pomysł na ten samochód to zeszlifować numery i spalić w lesie.

Bizi78 - 17-03-2015, 07:22

rudi2704 napisał/a:
Jakieś sugestie?

Porób logi w evoscanie z pracy silnika i wstaw na forum.
Jak to zrobić masz w dziale carismy, gdzieś na pierwszych paru stronach:
http://forum.mitsumaniaki...t=40568&start=0



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group