Sigma/Diamante Techniczne - Ukręcona półośka, Kupie półośkę
orzech111 - 18-02-2015, 19:01 Temat postu: Ukręcona półośka, Kupie półośkę Witam serdecznie. Od 2 dni jestem posiadaczem pięknej Sigmy. Zaraz po kupnie, po przejechaniu 1km zgubiłem biegi, po scholowaniu i wjechaniu na podnośnik zobaczyłem że lewa półoś się ukręciła, w miejsciu między podporą wału a skrzynią (poprzedni właściciel ją naprawiał). Nawet się nie nacieszyłem ;c
Moja sigma to 12V sedan
No i teraz pytanie do forumowiczów, gdzie kupić półośkę? Na allegro widzę same od automatów, lub tylko część półości tą z przegubami, na olx też nic.
Mam też możliwość naprawy półośki, koszt 250zł, ale nie dają gwarancji na tą naprawę, polega to na wstawieniu tulei w miejscu pęknięcia i obspawanie dookoła, poprzedni właściciel jeździł na takiej naprawianej półosi 6 lat, aż do mojego kupna, a ja mam nogę ciężką, lubię strzelić ze sprzęgła, więc obawiam się że taka naprawa nie wytrzyma na dlugo.
Najlepiej by było, gdyby znalazł się forumowicz który ma takową półośkę i by mi odsprzedał, albo podpowie czy z automatu by pasowała do mojego manuala.
GóR3K - 19-02-2015, 08:55
jak cos ja mam z automatu do sprzedania . podaj rocznik .jakies foto wrzuc
Slaw - 19-02-2015, 09:27
Od automatu nie pasuje musi być od manualna i masz jeszcze dwie średnice na wejściu do skrzyni,który rok sigmy? Może coś znajdę
orzech111 - 20-02-2015, 11:06
1992, ale poprzednik wymieniał skrzynie, nie wiem na jąką, tylko jak to powiedział "żyleta" xd
zdjęcie półośki, a właściwie tej jej części uszkodzonej
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/p180x540/10430825_977264422313903_1314795559624384702_n.jpg?oh=56e6023a8102629509d4af0ec51dcb35&oe=554AF2D3&__gda__=1435450421_e59eadc900adaec4d9d6eda99fbf518d
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/p180x540/10420424_977264485647230_7233672636015721908_n.jpg?oh=cf0764b44c55cc337dcb50b40020ddac&oe=55531247&__gda__=1430825079_68b71a9a11f8dac5db6f19eb2f3056af
nie sugeruj się zgrubieniem, bo była w tym miejscu naprawiana, wstawiona tuleja i obspawana
część z wieloklinem wchodząca do skrzyni ma około 26mm i najliczyłem 27ząbków
ratuj kolego, byłbym mega wdzięczny
Slaw - 20-02-2015, 13:34
Ok dziś jutro postaram się znaleźć,rozumiem że ta sama cześć wystarczy co na zdjeciu
lukasz12 - 23-02-2015, 21:38
orzech111 napisał/a: | tak, reszte mam całą, było by swietnie jak bys to posłał do mnie kurierem w sobote, jak by co to moj tel 727 503 970 |
Pragnę delikatnie zwrócić uwagę że do przesyłania takich informacji i załatwiania spraw prywatnych najlepiej używać PW
lukasz12 - 24-02-2015, 18:40
Dzięki za zrozumienie Chodzi o porządek na forum. Usunę te posty skoro sprawa załatwiona.
[ Dodano: 24-02-2015, 18:46 ]
Slaw napisał/a: | Od automatu nie pasuje musi być od manualna i masz jeszcze dwie średnice na wejściu do skrzyni,który rok sigmy? Może coś znajdę |
Ogólnie to ośki są w 2 typach jeśli chodzi o ilość zębów -
A) 25 (91)
B) 27 (92-96)
I występują 3 typy jeśli chodzi o skrzynie:
1) Manual
2) Automat bez 4WS
3) Automat z 4WS
Czyli razem daje 6 różnych typów. Jeśli chodzi o roczniki to warto zwrócić na VIN a nie na datę pierwszej rejestracji która często jest sporo późniejsza niż data produkcji/rocznik modelowy.
VirMan - 15-04-2015, 10:17
ta półośka to chyba spawana była - jeśli nie znajdziesz to ja mam kilka sztuk - poszukam jeśli będzie trzeba.
Łukasz : na pewno od 4ws jest inna półoś? - przymierzyłem je i są identyczne a miałem od 4ws i od mojego poprzednią.
angelos - 15-04-2015, 10:25
VirMan napisał/a: |
Łukasz : na pewno od 4ws jest inna półoś? - przymierzyłem je i są identyczne a miałem od 4ws i od mojego poprzednią. |
Bartku, półośka od 4ws ma dodatkowe zęby, które poruszają pompkę 4ws. Ośka bez 4ws ma kołnierz.
VirMan - 15-04-2015, 12:24
w takim razie miałem modowanego szarego diamanta bo nie miał pompki 4ws
Dzięki za fotki - anyway jak się zamontuje jakiś kołnierzyk to raczej wejdzie to do zwykłego bez 4ws?
lukasz12 - 15-04-2015, 18:18
VirMan napisał/a: | w takim razie miałem modowanego szarego diamanta bo nie miał pompki 4ws
Dzięki za fotki - anyway jak się zamontuje jakiś kołnierzyk to raczej wejdzie to do zwykłego bez 4ws? |
Diamante w praktyce nie miało nigdy 4WS mimo, że w teorii przewidywali taką opcję (jest rozdział w książkach).
A co do przerobienia ośki to istnieje taka możliwość pod warunkiem zrobienia tulei która od wewnątrz będzie miała zęby takie jak na kole napędowym od pompki 4WS. Ewentualnie patent który zastosował Wojtek - montaż adaptera 4WS do skrzyni i zaślepienie deklem otworu na napęd pompki. Sprawdza się.
orzech111 - 15-04-2015, 19:14
[quote="VirMan"]ta półośka to chyba spawana była - jeśli nie znajdziesz to ja mam kilka sztuk - poszukam jeśli będzie trzeba.
Kupiłem od Slawka, autko już dawno jeździ
|
|
|