To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - GDI Po wymianie rozrządu coś klepie w silniku

adamek90 - 20-02-2015, 12:44
Temat postu: GDI Po wymianie rozrządu coś klepie w silniku
Witam. Dzisiaj odebrałem auto od mechanika który wymieniał mi kompletny rozrząd wraz z pompą wody. Zauważyłem że coś klepie w silniku(przed wymianą tego nie było) Co to może być ? :x
Hubeeert - 20-02-2015, 16:20

Wszystko.
Olej wymieniał?

robertdg - 20-02-2015, 18:28

Np za mocno naciągnięty pasek rozrządu i stuki pochodzace z hydraulicznego napinacza, ewentualnie po długim postoju olej spłynął z magistrali olejowej i klepią popychacze
adamek90 - 20-02-2015, 22:22

Olej nie był wymieniany po wymianie rozrządu. Stuki są takie jak na tym filmiku ( auto u mechanika stało 2 dni)

https://www.youtube.com/watch?v=FMgsR-7IcoY

Nie ma róźnicy czy silnik zimny czy ciepły.

Dosłownie silnik pracuje jak diesel :roll:

deejay - 20-02-2015, 22:53

adamek90 napisał/a:
Olej nie był wymieniany po wymianie rozrządu. Stuki są takie jak na tym filmiku ( auto u mechanika stało 2 dni)

https://www.youtube.com/watch?v=FMgsR-7IcoY

Nie ma róźnicy czy silnik zimny czy ciepły.

Dosłownie silnik pracuje jak diesel :roll:


Obstawiam nic innego jak przestawiony rozrząd , zalecam jak najszybszą diagnozę i reklamację usługi ! , bo jeśli zawór się urwie silnik tylko do wymiany , koszt remontu nieopłacalny .

plecho1 - 20-02-2015, 22:59

Też sprawdził bym rozrząd jak najszybciej.
sampler - 21-02-2015, 12:09

a nie nasila sie ten halas przy 3 tys obrotow? Moze slynny walek balansowy zle ustawil?
adamek90 - 22-02-2015, 12:10

Właśnie słychać te dziwne dźwięki w okolicach 2-2.5 tys obr. Najgorzej jak przyśpieszę i trochę odpuszczę gazu i trzymam w okolicach tych obrotów. Na wyźszych obrotach jest wszystko w normie. Dodam że auto nie ma źadnych wibracji i moc ma taką samą jak przed wymianą.

P.S Jakby rozrząd był przestawiony to były by problemy z rozruchem i nie miał by tyle mocy?

robertdg - 22-02-2015, 13:36

adamek90 napisał/a:
Jakby rozrząd był przestawiony to były by problemy z rozruchem i nie miał by tyle mocy?
Byłoby odczuwalne/zauważalne nie musi być to spadek mocy ale wystarczy odmieniona praca
Sprawdzałeś wogóle jaki masz poziom oleju w silniku :?:

adamek90 - 24-02-2015, 11:23

Witam ponownie. Byłem dzisiaj u pana "mechanika" i stwierdził,że te dziwne dźwięki to mogą być panewki. Przypominam że przed wymianą rozrządu silnik pracował idealnie a po wymianie ewidentnie słychać dziwne dźwięki które nasilają się się w granicach 2 tys.obr/min.(Wibracji nie czuć)

Umówiłem się z panem "mechanikiem" na diagnozę na piątek.

I teraz do was ogromna prośba: Proszę o podesłanie wszelkich serwisówek,manuli i innych instrukcji jak wymienić poprawnie rozrząd w galancie 2.4 GDi.

Pan"mechanik" na moje słowa,że może pasek za mocno naciągnął,że może źle ustawił wałek balansowy,stwierdził,że jest to nie możliwe.

Obiecałem Panu że wydrukuje mu wszystkie informacje na temat wymiany rozrządu w GDI,powiedział że porówna to z jakimiś swoimi instrukcjami.

sampler - 24-02-2015, 11:52

Instrukcja serwisowa (ENG) Galant 1997-2003

Jak sciagniesz archiwum to wejdz w suplements, 1999, rozdzial 11D strona 33.

Masz silnik 4G64 wiec jak nie wsuwal wkretaka w blok silnika to ma male szanse na poprawne ustawienie walka balansowego

Hubeeert - 24-02-2015, 12:06

Ale wałek stukał nie będzie...
Tym bardziej, że nie ma wibracji...

adamek90 - 24-02-2015, 12:23

Dzięki wielkie! Wolał bym jednak coś po polsku . Czy te instrukcję nadadzą się ?

http://motofocus.pl/techn...od-silnika-4g64

http://forum.mitsumaniaki...+galant+2.4+gdi

KsiadzRobak - 24-02-2015, 13:25

2.4 GDI to DOHC - bardzo łatwo się rąbnąć o ząbek przy ustawianiu kół rozrządu i dodatkowo przesunąć o kolejny przy puszczeniu napinacza hydraulicznego
dźwięki z filmu to klepiący zawór, na pewno nie panewka



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group