To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS DID] Poci sie olejem

Dokuro - 22-02-2015, 13:50
Temat postu: [MSS DID] Poci sie olejem
Samochód strasznie poci się olejem, nawet zaobserwowałem dość spore ubytki tak mi się wydaje :) Na zdjęciu można zobaczyć jak to mniej więcej wygląda http://zapodaj.net/9789265fa5ea1.jpg.html . Jakiś czas temu auto strasznie kopciło z rury wydechowej z początku białym dymem, później jakby to nazwać takim lekko olejowym. Wymieniliśmy turbinę na inną po regeneracji. Być może był to błąd, ale patrząc na stan tamtej turbiny pochodziła by jeszcze maksymalnie pół roku. Samochód przestał kopcić przynajmniej z rury wydechowej.... Lecz ciągle kopci spod maski jak na zdjęciu http://zapodaj.net/e24ab61090abb.jpg.html jakby zza kolektora. A wszystko zaczyna się dziać gdy auto jest na wysokich obrotach, jakby to powiedzieć gdy zaczyna działać turbo. Zaobserwowaliśmy dziwne zachowanie węża harmonijkowego zaznaczonego na obrazku http://zapodaj.net/22954b3db0b62.jpg.html Przy dużych obrotach jakby właśnie on chlapał olejem. On jest podłączony do kolektora prawda? Do czego służy i czy może być przyczyną problemów?

Pozdrawiam

milo - 22-02-2015, 18:58

Dokuro napisał/a:
Lecz ciągle kopci spod maski jak na zdjęciu

To przewód od EGR masz uszkodzony tzn nie zamyka się nieszczelność stąd spaliny , warto przeczyścić cały układ dolotowy i sprawdzić odmę która zasyfia cały dolot mgłą olejową

Dokuro - 22-02-2015, 21:06

Ten harmonijkowy przewód o który pytałem to właśnie jest ten przewód EGR czy jeszcze cos innego? Da radę wymienić go samemu czy musi zrobić to mechanik? ;) A oprócz tego skąd olej? Czy tak musi się po prostu pocić?
robertdg - 22-02-2015, 21:55

To nie jest normalne taka ilosć oleju, czy w trakcie wymiany turbiny był rozebrany cały układ dolotowy i czyszczony, czy byla wymieniana odma, komplet filtrów z olejem :?:
Dokuro - 22-02-2015, 22:39

robertdg napisał/a:
rozebrany cały układ dolotowy i czyszczony

Szczerze wątpię... Mechanik się nie popisał mając wszystko na wierzchu nawet nie chciało mu się tego wyczyścić. Odmy nie wymieniałem. Jedynie co było robione to został puszczony wąż od odmy do butelki czy przypadkiem stamtąd nie leje, ale po kilku tygodniach jazdy była zupełnie pusta. Mówisz, że wymiana odmy by mu nie zaszkodziła? :)

Cytat:
komplet filtrów z olejem :?:

Tak, filtry były wymieniane całkiem niedawno.

robertdg - 23-02-2015, 07:35

Nowa oryginalna odma specjalnie nie jest droga, no ale jak sprawdzaliście swoja i stwierdziliście ze dobra to nie wiem czy jest sens wymieniac, przy wymianie turbiny konieczne mycie przewodów IC plus sam IC a do tego olej w silniku z filtrem - ale to jest opisane w karcie gwarancyjnej turbiny jakich czynności nie wolno pominąć.
Dokuro - 23-02-2015, 10:46

W niedziele czyscilem przewody IC bylo tam sporo oleju, ale samego IC nie. Zobacze czy dalej bedzie olej w tych przewodach. Jest to mozliwe, ze jest to stary olej w sumie przez lata moglo sie go troche tam nazbierac?
robertdg - 23-02-2015, 18:26

Skoro nie czyściłes IC to olej który w nim pozostał będzie dalej wędrował
Dokuro - 23-02-2015, 18:40

Zamierzam właśnie wyczyścić IC, ale to dopiero w piątek i wymienić ten harmonijkowy wąż, o którym wspominałem. Ale dowiedziałem się, że jest dostępny tylko i wyłącznie w sklepie mitsubishi z oryginalnymi częściami :)

Poinformuje o efektach ;)

robertdg - 23-02-2015, 18:45

Albo Renault, przecież to francuski silnik, ta rurka tania nie jest a wymienia się ja razem z opaskami zaciskowymi
Dokuro - 27-02-2015, 21:53

Mechanik stwierdził, że nie ma pojęcia skąd może brać się olej. Powiedział jedynie tyle, że wszędzie jest go pełno... I z grubsza przeczyścił, w zaworze EGR też była jakaś maż pewnie olej... skąd? :(
robertdg - 28-02-2015, 08:24

EGR znajduje się w kolektorze ssącym, pozwala na recylkulację spalin, ta maż w jego okolicy to połaczenie cząsteczek oleju z sadzą, zawsze sie tak robi przy zaolejeniu ukladu dolotowego.
Radze dokładniejsze umycie silnika i obserwację czy to aby przypadkiem nie jest wyciek.

Hugo - 01-03-2015, 09:25

Dokuro napisał/a:
Mechanik stwierdził, że nie ma pojęcia skąd może brać się olej
To poszukaj prawdziwego mechanika... Kto ma wiedzieć jeśli nie mechanik samochodowy?
Darowski - 27-09-2015, 00:57

Dokuro napisał/a:
Mechanik stwierdził, że nie ma pojęcia skąd może brać się olej. Powiedział jedynie tyle, że wszędzie jest go pełno... I z grubsza przeczyścił, w zaworze EGR też była jakaś maż pewnie olej... skąd? :(


Witam
Mam podobny problem i ciekaw jestem jak zakończył się Twój ?
Pozdrawiam

henrykMSS - 02-10-2015, 00:20
Temat postu: poci się olejem
a u mnie wygląda to tak oleju nie bierze,nie kopci turbiny nie słychać, tylko nie podoba mi się to co widzę od spodu.A wygląda to tak
http://www.fotosik.pl/zdj...17Kv0ZTqatnV9lF
http://www.fotosik.pl/zdj...l8sQ8bQoc82PCMx
http://www.fotosik.pl/zdj...92Mts6EwUV666Ah
A z góry trochę lepiej
http://www.fotosik.pl/zdj...10n5Qe9D5gO6_NA
http://www.fotosik.pl/zdj...FQRDukIkWIn~EBP
http://www.fotosik.pl/zdj...lDE6rOk0KIBY4Is
nie wiem czy to jest norma,czy to co widać takie mokre zaoliwione na ostatnim zdjęciu to zawór EGR?Jaka uszczelka idzie pod niego czy taka?
http://allegro.pl/uszczel...5441193962.html
I przy okazji słaby docisk wycieraczek na samym środku-co zrobić



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group