Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Wymiana klocków
Walcz72 - 24-02-2015, 15:29 Temat postu: [II 2.0 DID] Wymiana klocków Szanowni koledzy mam pytanie które z pewnością wiele razy sie pojawiało , odnośnie wymiany klocków ( przód i tył ) . Czy możecie pomóc mi trochę w tym temacie . Jeszcze tego nie robiłem a jestem nowicjuszem i nie za bardo chce coś uszkodzić . Proszę o jakieś informację .
Seferiel - 25-02-2015, 07:42
Jedziesz do warsztatu i wymieniają Ci klocki...
Przepraszam z samego rana głupawka mnie trzyma
emil_d - 25-02-2015, 09:01
Seferiel napisał/a: | Jedziesz do warsztatu i wymieniają Ci klocki...
Przepraszam z samego rana głupawka mnie trzyma |
To nie głupawka - jeśli nigdy nie wymieniałeś klocków, to jedź do dobrego warsztatu. Wymiana to koszt 100pln - 200pln - trumna jest droższa.
dawcio - 25-02-2015, 13:07
Ale prawda jest taka że w outko wymiana klocków to łatwizna i przyjemność....porównując z innymi autami
Hubeeert - 25-02-2015, 14:09
W sumie prosta sprawa.
Samochód do góry, zdjąć koło, odkręcić prowadnice, zdjąć zacisk (wcisnąć tłoczek, żeby lekko zeszło), podwiesić zacisk, żeby nie urwać przewodu, odkręcić jarzmo, wyczyścić dokładnie blaszki i pod blaszkami samo jarzmo, skontrolować stan gumek, wyczyścić prowadnice i ich gniazda w zacisku, nasmarować smarem dołączonym do klocków, (nie za dużo) prysnąć lekko miedzianką pod blaszki i składać.
Skontroluj też grubość tarczy - minimum to 22,4 mm. Przed montażem zacisku wciśnij tłoczek do końca a zanim to zrobisz zajrzyj pod gumkę pyłową czy nie ma tam płynu hamulcowego co świadczyłoby o wycieku oraz stan samych gumek na tłoczku czy nie są gdzieś przerwane.
Składać w odwrotnej kolejności.
Zapomniałem o czymś?
Aha - płyn hamulcowy do wymiany co 2 lata ale można też sprawdzić testerem jego stan.