To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Zakaz wjazdu starymi samochodami do centrum miast.

Hornet - 24-02-2015, 22:19
Temat postu: Zakaz wjazdu starymi samochodami do centrum miast.
http://moto.wp.pl/kat,551...l?ticaid=11466f

Czytam i nie wierzę. W takim kraju jak nasz, gdzie średnia wieku samochodu jest powyżej 10 lat, oznacza to rzeź. I pewnie rozrost szarej strefy w związku z tymi naklejkami...

Tak przy okazji: gdzie można sprawdzić jaką normę spełnia dane auto?

plecho1 - 25-02-2015, 06:42

Choćby tu są opisane normy spalin i daty obowiązywania http://pl.wikipedia.org/w...d_emisji_spalin
A co do starych aut, to pewnie nasz "wspaniałomyślny rząd" wprowadzi jakiś dodatkowy podatek, bo przecież nie jest możliwa natychmiastowa wymiana wszystkich starszych aut na nowsze.

mjsystem - 25-02-2015, 07:55

Hornet napisał/a:
gdzie średnia wieku samochodu jest powyżej 10 lat,
Podobno 15 lat.
Hornet napisał/a:
Tak przy okazji: gdzie można sprawdzić jaką normę spełnia dane auto?
Na stacji diagnostycznej(polecam) lub w specjalistycznym pojeździe policji(nie polecam) drogowej.
Co dziwne, wymienili, że nie dotyczy pojazdów zasilanych LPG
plecho1 napisał/a:
bo przecież nie jest możliwa natychmiastowa wymiana wszystkich starszych aut na nowsze.
W benzynie można by się pokusić o LPG ale w dieslach?
kabar - 25-02-2015, 08:28

mjsystem napisał/a:
Co dziwne, wymienili, że nie dotyczy pojazdów zasilanych LPG


Na LPG jest mniejsza ilość zanieczyszczeń, dlatego np. Holandia dopłaca do montażu instalacji w aucie i są niższe stawki opłat za takie auta. U nas... sam wiesz :)

Wątpię żeby ten projekt przeszedł.

Tomek - 25-02-2015, 09:29

mjsystem napisał/a:
Co dziwne, wymienili, że nie dotyczy pojazdów zasilanych LPG


podaj link i cytat, bo nigdzie nie mogę doczytać

kabar napisał/a:
Wątpię żeby ten projekt przeszedł.


ja też

supeer - 25-02-2015, 09:29

Diesle tylko z DPF/FAP :twisted: ktos na tym duzo zarobi
Hornet - 25-02-2015, 20:30

plecho1 napisał/a:
Choćby tu są opisane normy spalin i daty obowiązywania http://pl.wikipedia.org/w...d_emisji_spalin

Zastanawia mnie tylko czy dana norma obowiązuje samochód wyprodukowany w danym roku, czy model wprowadzony do produkcji.

Misiek :) - 25-02-2015, 21:20

hehe... ja mam auto z 2005 roku a silnik z 1998...
Jak dla mnie jest to chory pomysł. W Polsce Niewiele osób stać na zakup aut młodszych niż 3 lata, a rząd traktuje obywateli jak by większość wybierała starsze auta z przekonania a nie z uwagi na stan finansowy.
Ja osobiście wolę starsze konstrukcje, bo są obliczone na większą żywotność i po remoncie jeżdżą jeszcze długo, potem znowu długo... Są robione bez udziału księgowych i planowego postarzania produktu.
Znając życie znajdzie się jakaś luka w przepisach lub zostaną zaskarżone do trybunału konstytucyjnego...

mirex94 - 10-03-2015, 22:47

Pytanie czy dotyczy to wszystkich miast w polsce?
apg2312 - 10-03-2015, 23:00

Spokojnie, nie panikujcie. Dopiero PO przygotowuje projekt ustawy. Jeszcze ta ustawa musi przejść, w co wątpię, a nawet jeśli przejdzie, to muszą być do niej przygotowane przepisy wykonawcze. Więc czasu jest sporo.
Poza tym, Polak potrafi ;) Nie takie bzdurne przepisy się omijało i omija ;)
Cytat:
O tym, czy samochód spełnia wymogi miałyby świadczyć plakietki z informacją o emisji spalin. Wystawiane one mają być przez diagnostów podczas przeglądów okresowych. Auta bez zezwolenia nie będą mogły wjechać do centrum miasta.

Jak myślicie, ile trzeba będzie dać w łapę, żeby dostać plakietkę ? 50 czy 100 zł ?

mirex94 - 10-03-2015, 23:18

wlasnie stoje przed zakupem 2 auta wiec dobrze by było wiedziec czy bede mogl sie poruszac nim jak bym kupil diesla ;)
Hornet - 11-03-2015, 19:40

apg2312 napisał/a:
Spokojnie, nie panikujcie. Dopiero PO przygotowuje projekt ustawy. Jeszcze ta ustawa musi przejść, w co wątpię, a nawet jeśli przejdzie, to muszą być do niej przygotowane przepisy wykonawcze. Więc czasu jest sporo.

I dokładnie o tyle nasze samochody będą starsze...

mkm - 11-03-2015, 22:51

mirex94 napisał/a:
Pytanie czy dotyczy to wszystkich miast w polsce?

I pytanie co rozumiemy pod pojęciem "centrum" :wink:
W praktyce będzie to wyglądało tak, że wszystkie miasta z płatnymi strefami zapewne wprowadzą zakazy wjazdu.

Jeżeli chodzi o Kraków to ja proponowałbym zakazem objąć wszystkie auta zarejestrowane za Krakowem :mrgreen: (w ścisłym centrum w niektórych godzinach ciężko o KR na tablicy :mrgreen: ) a jak to nic nie da to myśleć o kolorowych naklejkach i emisjach.

apg2312 napisał/a:
Jak myślicie, ile trzeba będzie dać w łapę, żeby dostać plakietkę ? 50 czy 100 zł ?

Bez szans.
Zwróć uwagę, że sprawa dotyczy głównie dużych miast.
W dużych miastach nie będą brać, a diagności z małych miasteczek dostaną takie kary, że zakończą działalność.
CEPiK jak zacznie hulać to po kombinacjach :wink:
A znając pomysłowość naszych władz jak nas trochę złupić to kupią przenośne analizatory i będą podwójne łapanki - ty dmuchasz w alkomat, a twoje auto dmucha w analizator. :mrgreen:

Co ciekawe jeżeli te przepisy będą wprowadzone uczciwie, a łąpanki w levelu pro to najbardziej dostaną właściciele kilkulatków w wyprutą "ekologią", lub z chipami - często nawet nieświadomi swoich "braków" ekologicznych.
Biorąc pod uwagę, że brak katalizatorów jest równie popularny jak cofanie przebiegów... będą koszty, oj będą...

Gdy wprowadzą "po wieku" to :roll:

Tomek - 12-03-2015, 06:42

mkm napisał/a:
Jeżeli chodzi o Kraków to ja proponowałbym zakazem objąć wszystkie auta zarejestrowane za Krakowem :mrgreen: (w ścisłym centrum w niektórych godzinach ciężko o KR na tablicy :mrgreen: ) a jak to nic nie da to myśleć o kolorowych naklejkach i emisjach.


wiesz - dla mnie nie problem, przerejestruje sobię auto na KR i gotowe
tylko co wtedy? do cetrum wieliczki nie wjadę, czy jak?

to co proponujesz to jest "faszyzm", co ma w obecnych czasach numer rejestracyjny do realiów?
miałem auto na KT, mieszkałem w Krakowie i podatki płaciłem w Krakowie - co w takim wypadku?
a leasingi? prywatne, firmowe, służbowe?

ja bym poszedł w drugą stronę - zero auto na blachach KR w centrum, czemu nie?
przecież każdy lokalny ma rozpracowaną doskonale super działającą komunikację miejską, może sobie zostawić auto pod domem, czy tam na park&ride i podjechać metrem
a ludzie spoza Krakowa, zwykli turyści nie znający miasta, są zagubieni :lol:

już widzę te kolejki w Wieliczce, Miechowie i Andrychowie w wydziale komunikacji, celem zarejestrowania samochodu u mamusi


nie twórzmy fikcji


mkm napisał/a:
Co ciekawe jeżeli te przepisy będą wprowadzone uczciwie, a łąpanki w levelu pro to najbardziej dostaną właściciele kilkulatków w wyprutą "ekologią", lub z chipami - często nawet nieświadomi swoich "braków" ekologicznych.
Biorąc pod uwagę, że brak katalizatorów jest równie popularny jak cofanie przebiegów... będą koszty, oj będą...


to akurat by nam na złe nie wyszło

no, ale czepiać się mojego ekologicznego Colta, tylko dlatego, że ma tyle lat, że niedługo mógłby się piwa napić nawet w US&A?

KsiadzRobak - 12-03-2015, 07:39

koledzy zapomnieli o czymś takim jak leasing :) - część np. Trójmiasta ma rejestracje zaczynające się od Wx, KR czy PO tylko dlatego, że tam ma firmę leasingową

największy problem będzie jednak z komunikacją miejską - w teorii z centrów miast zniknie "połowa" MPK i pewnie cały PKS opierający się na Jelczach z lat 80-ych :)
a w małych miastach nieposiadających tramwajów czy trolejbusów to mogą zniknąć wszystkie autobusy
już widzę też straganiarzy, którzy mają jakieś stare vw, jak wynajmują 20 riksz żeby dowieźć towar a marchewka drożeje przez to 5-krotnie :lol:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group