To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.8 TD] Przekladka klimatyzacji

banjanti - 26-02-2015, 11:16
Temat postu: [2.8 TD] Przekladka klimatyzacji
Witam wszystkim i pozdrawiam z Boliwii!


Tak, Tak, tam gdzie żyją lamy ;-)


Sytuacja na rynku samochodów jest tutaj dość skomplikowana, powiedzmy krótko że większość samochodów to złom który kosztuje majątek

Dość popularne jest ściąganie japonczykow i przekladnie ich, tylko że zazwyczaj kończy się to na przekladce kierownicy

Kupiłem ostatnio Pajero który dopiero zjechał z promu,, stan idealny, ale przekładka zrobiona po najmniejszej linii oporu

Wentylacja/Klima wyrwana Z korzeniami, przód nie ma duktow, ani nawet nawiewu, W tyle działa tylko nawiew

To klimatrinik, Z oddzielnym panelem na tył / przód

Poza tym wszystkie elementy zostały

Mam pełny serwis manual i wladam płynnym angielskim oraz mam pewną limitowaną wiedzę na temat elektro mechaniki, ale klimatyzacja to dla mnie nowe pole

Oczywiście rozumiem że muszę wymienić przewody, ale wygląda na to że muszę też wymienić nagrzewnice na euro, czy mogą ją jakoś przystosować?

Nawiew był po stronie pasażera która teraz jest stroną kierownicy więc tam już nie ma miejsca na nic

Jakby ktoś miał Z tym doświadczenie i mógłby mi powiedzieć co mogę przystosować, a co muszę wymienić byłbym bardzo wdzięczny


Pozdrawiam,

Marcin

zbyszekm2 - 26-02-2015, 17:20

Musisz do przekładki mieć, przekładnię, obudowę nawiewu pod deską z nagrzewnica wody. Obudowę klimy pod deskę. Obudowę z wentylatora pod deskę. Jak to założysz to nie zmieścisz bezpieczników, które są w An. Wer. po prawej, będziesz musiał przełożyć na lewą.
Itd.
ja robię teraz taka przekładkę, najtrudniejszą bo w wersji klimatronik dwustrefowy w automacie.
Ale udało nam się zachować klimatronik (ogromna przeróbka bo obudowy nie ma w wersji europejskiej na klimatronik). Przerobiliśmy całą instalacje. Tak, że wszystko hula.
Jak nauczę sie do jutra to zapodam fotki.

banjanti - 26-02-2015, 17:48

Genialne! Byłbym bardzo wdzięczny za zdjęcia, mam dokładnie sama wersję
Jeżeli chodzi o fabrykacje jakiś obudow czy innych elementów to nie ma problemu, bo lokalni magicy mogą to zrobić całkiem tanio, tylko że już im miejsca w mozgownicy nie starcza żeby to poskładać :D
Części Z Pajero euro tu nie dostanę, jest amerykański Montero oryginalny, ale myślę że powinny być wymienialne

[ Dodano: 01-03-2015, 10:41 ]
I jak tam kolego te zdjęcia?
Bardzo by mi pomogły, bo u nas lato w pełni ;-)

Rota - 16-05-2015, 22:09

Cześć- witam serdecznie, bo to mój pierwszy post na tym forum :-)
Zmagam się teraz z uruchomieniem klimy w moim Shogunie po przekładce- mam już poprzekładane wszystko, włącznie z bezpiecznikami, o których już tu zostało napisane. Pozostał problem obudowy/łączników do nagrzewnicy wpinających ją w nawiewy pod schowkiem- muszą być normalne, bo angielskie są odwrotne. Skąd takie zdobyć?

Blackbear - 14-07-2015, 17:10

zbyszekm2 napisał/a:
Musisz do przekładki mieć, przekładnię, obudowę nawiewu pod deską z nagrzewnica wody. Obudowę klimy pod deskę. Obudowę z wentylatora pod deskę. Jak to założysz to nie zmieścisz bezpieczników, które są w An. Wer. po prawej, będziesz musiał przełożyć na lewą.
Itd.
ja robię teraz taka przekładkę, najtrudniejszą bo w wersji klimatronik dwustrefowy w automacie.
Ale udało nam się zachować klimatronik (ogromna przeróbka bo obudowy nie ma w wersji europejskiej na klimatronik). Przerobiliśmy całą instalacje. Tak, że wszystko hula.
Jak nauczę sie do jutra to zapodam fotki.


Udała się ta operacja z klimatronikiem? W swoim P2 też chciałbym to uruchomić. :roll:

zbyszekm2 - 16-07-2015, 08:25

Robiłem takie prze zimę i udało mi się.
Teraz robię drugiego.
https://www.facebook.com/...?type=1&theater

Blackbear - 16-07-2015, 17:04

zbyszekm2 napisał/a:
Robiłem takie prze zimę i udało mi się.
Teraz robię drugiego.
https://www.facebook.com/...?type=1&theater


To cudownie się składa! :D
Mam u siebie do poskładania klimatronika w wersji japońskiej. Pomogłby kolega? Mógłbym także zlecić robotę, nie za darmo oczywiście. Najsampierw muszę dojść co jest a czego nie ma...

rico.1 - 21-07-2015, 00:56

Chłopaki tu walczą z "klimatronikiem" na guziki, a ja śmigam na takim już dziesięć lat. :p
Do tego potrzebny kpl. nadmuchu EU - z klimą najlepiej - bez niej więcej zabawy. Przebudowany wlot całego nadmuchu na prawą stronę. Nadmuch w miśku to 3 części:
- centralna - rozdział nadmuchu - na obudowie EU z nagrzewnicą: do przebudowania mocowanie silników klap i cięgieł klap - instalacja JAP zostaje w tej samej postaci, chyba że przekładający uciął za dużo,
- pośrednia - wymiennik klimy - największa praca (ver. EU bez klimy nie ma tam nic poza obudową): do przebudowania/zbudowania wraz z czujnikami, izolacją termiczną, odpływem skropleń i nowymi przewodami z kompresora - kompletna odbudowa wymiennika,
- wstępna - nadmuch z klapą obiegu - obudowa EU, dmuchawka EU + przebudowane mocowanie dla silnika klapy obiegu.

Ogólnie instalacja el. po rozplątaniu wiązek pozostaje w miejscu, a klimy z tyłu nie dotykamy. Niestety niezbędny kpl. nadmuchu z EU.
Podstawowa sprawa wlot dmuchawki po prawej stronie, z lewej nie będzie miejsca na wymiennik klimy. Może przy automacie komuś się uda wydostać jakieś milimetry :wink: , ale w manualnym nie ma takiej opcji :(



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group