To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - 2.0.DiD Ciężko pali na zimnym silniku

djdaro76 - 27-02-2015, 18:15
Temat postu: 2.0.DiD Ciężko pali na zimnym silniku
Witam wszystkich forumowiczów.

Posiadam Mitsubishi Outlander 2007 2.0 DiD.

Od pewnego czasu pojawił się problem z odpalaniem na zimnym silniku. Robi takie wrażenie jakby nie dostawał odpowiedniej dawki paliwa. Kręci i nie może zaskoczyć.

Próbując to rozwiązać, pomyślałem, że mogą to być świece. Jednak okazało się, że świece są w porządku, lecz pomimo tego wymieniłem je na nowe. Problem nie zniknął.

Kolejny krok to wymiana przekaźnika podgrzewania świec. Problem dalej istnieje.
Udałem się więc do "specjalisty", który sprawdzając to na komputerze wgrał mi nowe mapy startowe i ustawił większą dawkę startową. Po tym wszystkich zmianach i naprawach nic się nie zmieniło. Wtedy mechanik stwierdził, że na pewno jest to wina pompy paliwa. Zakupiłem pompę paliwa i ją wymieniłem.

Jednak jak się pewnie domyślacie, problem nie zniknął Smile

Może ktoś z Was miał już taki problem i wie jak to rozwiązać.

Dzięki z góry za odpowiedzi,
Daro.

Matejko - 27-02-2015, 18:34

po jakim czasie odpala??
czy dzieje się to tylko na zimnym??
Czy jak odpalisz na zimnym, zgasisz i próbujesz odpalać np po minucie to pali bez problemu, czy nadal jest problem??

emil_d - 27-02-2015, 18:35
Temat postu: Re: 2.0.DiD Ciężko pali na zimnym silniku
djdaro76 napisał/a:
Witam wszystkich forumowiczów.

Posiadam Mitsubishi Outlander 2007 2.0 DiD.

Od pewnego czasu pojawił się problem z odpalaniem na zimnym silniku. Robi takie wrażenie jakby nie dostawał odpowiedniej dawki paliwa. Kręci i nie może zaskoczyć.

Próbując to rozwiązać, pomyślałem, że mogą to być świece. Jednak okazało się, że świece są w porządku, lecz pomimo tego wymieniłem je na nowe. Problem nie zniknął.

Kolejny krok to wymiana przekaźnika podgrzewania świec. Problem dalej istnieje.
Udałem się więc do "specjalisty", który sprawdzając to na komputerze wgrał mi nowe mapy startowe i ustawił większą dawkę startową. Po tym wszystkich zmianach i naprawach nic się nie zmieniło. Wtedy mechanik stwierdził, że na pewno jest to wina pompy paliwa. Zakupiłem pompę paliwa i ją wymieniłem.

Jednak jak się pewnie domyślacie, problem nie zniknął Smile na

Może ktoś z Was miał już taki problem i wie jak to rozwiązać.

Dzięki z góry za odpowiedzi,
Daro.


Sprawdź ciśnienie w cylindrach. To może być brak kompresji. Koszt niewielki a wykluczysz najpoważniejszą usterkę

dawcio - 27-02-2015, 21:47

Witam,
miałem podobnie auto garażowane,a mimo to ciężko palił.Po zgaszeniu i kolejnym odpaleniu problem znikał....
Problem rozwiązałem tak:
-poczekałem do zgaśnięcia lampki od silnia(tak jakby silnik dobrał sobie odpowiednią dawkę paliwa?)
-zakupiłem disla na innej stacji.
I problem znikł!

djdaro76 - 28-02-2015, 11:35

Matejko napisał/a:
po jakim czasie odpala??
czy dzieje się to tylko na zimnym??
Czy jak odpalisz na zimnym, zgasisz i próbujesz odpalać np po minucie to pali bez problemu, czy nadal jest problem??


Tak dzieje się to tylko na zimnym silniku!
Kręci około 7-10sec czasami więcej, tylko pierwszy rozruch stanowi problem. Kolejne następne już są normalne takie jak powinny być

Matejko - 28-02-2015, 12:54

to masz trzy opcje
1.pompa tandemowa
2.gumki na pompowtryskach
3.wytłuczone gniazda w głowicy od PDków

obstawiam nr 1 - sprawdz czy jak zahamujesz 2-3 razy ostro czy za 4tym razem pedał jest twardy, pompa tandemowa jest napędzana wałkiem rozrządu(z jednej strony pasek rozrządu z drugiej strony pompa - sprawdź czy jest tam sucho, czy jest ulana ropą, może wystarczy wymienić tylko uszczelke pod pompka...

patrycjuszek - 28-02-2015, 14:35

A filtr paliwa po zimie wymieniany?
rezon - 28-02-2015, 15:26

djdaro76 napisał/a:
Kręci około 7-10sec czasami więcej, tylko pierwszy rozruch stanowi problem. Kolejne następne już są normalne takie jak powinny być

Matejko napisał/a:
to masz trzy opcje

Opcji jest znacznie więcej. Ponieważ tylko pierwszy rozruch stanowi problem to wg mnie coś nie tak jest z układem zasilania. Tak jakby paliwo powoli ściekało z powrotem i rano musi pompa paliwa dobijać.

patrycjuszek - 28-02-2015, 15:38

Pompa paliwa w PD praktycznie nie działa przy rozruchu. Jest napędzana wałkiem rozrządu. Jakie masz tam obroty przy rozruchu.!?

Pompowtrysk nie może puszczać paliwa do tyłu bo jego konstrukcja na to nie pozwala.

Może klapa gasząca?
Egr na zimnym jest otwarty. Może w tym kierunku.

djdaro76 - 28-02-2015, 16:02

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. W najbliższym czasie sprawdzę te wszystkie opcje.

Zapomniałem jeszcze dodać, że gdy po ogrzaniu samochodu przez ogrzewanie postojowe wodne (około 20-30 minut), problem znika. Mowa oczywiście o pierwszym rozruchu.

patrycjuszek - 28-02-2015, 17:55

Jak nagrzejesz plyn to Ecu zamknie EGR. Odpalasz na czystym powietrzu. Jak masz auto zimne to odpalasz na spalinach z EGR .
Matejko - 28-02-2015, 19:07

Cytat:
Opcji jest znacznie więcej. Ponieważ tylko pierwszy rozruch stanowi problem to wg mnie coś nie tak jest z układem zasilania. Tak jakby paliwo powoli ściekało z powrotem i rano musi pompa paliwa dobijać.


pompa tandem jest pompka wstepna - jak puszcza to paliwo schodzi(najczesciej po nocy, caly dzien mozna jezdzic i nie bedzie problemu),
gumki na pompowtryskach - zobacz jak jest paliwo doprowadzone do pompowtryskow - wtedy bedziesz wiedzial o co chodzi z gumkami, to także układ zasilania, także zejdzie ropa, trzeba pokrecic, żeby dopompować
gniazda w glowicy - pompowtrysk jest umocowany z jednej strony, jego praca - czyli popoychanie wałkiem, powoduje ze z czasem jego gniazdo sie wyrabia - wtedy jest potrzebna naprawa lub wymiana głowicy - wytłuczone gniazdo, także schodzi paliwo - to także problem z zasilaniem

akurat jesli chodzi o pdka to zjadłem zęby na cudownym a4 b6 1.9tdi
patrycjuszek napisał/a:

Pompowtrysk nie może puszczać paliwa do tyłu bo jego konstrukcja na to nie pozwala.
jesli puszczą gumki i jedna strona nie trzyma, to paliwo sie cofa do zbiornika, pompowtrysk moze w sobie trzymać - tu nadal odsyłam do sprawdzenia w jaki sposob jest doprowadzane paliwo do wtrysku - nie jest to osobna rurka do kazdego wtrysku tylko kanał w głowicy, którym pompa tandemowa tłoczy ropę. Dlatego po demontażu waże jest aby ustawić każdy wtrysk w odpowiedniej odległości od krawędzi głowicy+późniejsza regulacja tłoczenia śruba na krzywkach wałka....
rezon - 28-02-2015, 21:15

Matejko napisał/a:
pompa tandem jest pompka wstepna
nie wiedziałem, że nazywają ją tandemem. Zwykle spotykałem po prostu pompa paliwa. Wg mnie to będzie to. Wszystkie inne nieszczelności zostawiają gdzieś ślad.
Matejko - 01-03-2015, 10:43

Tak tandemowa lub vacuum pompa, daje podciśnienie i tłoczy paliwo, tylko może jak po podgrzaniu grzałka odpala, to może jednak świece nie grzeją i będzie uwalony np czujnik temperatury, albo klapa na egrze się nie domyka, ale to sprawdzi czy np po nocy da się ja zamknąć i wtedy zapali odrazu, jest kilka tropow do sprawdzenia w domu...
Hubeeert - 01-03-2015, 12:08

Ja bym sprawdził czujniki - temperatury silnika i zewnętrzny od temperatury powietrza.
I do znudzenia - MUT3 i porządna diagnostyka. Naprawdę im dłużej go używam, tym więcej rzeczy staje się proste w diagnostyce takich usterek. czasem problemem jest tylko jedno - za dużo danych ;)
MUT daje Ci też możliwość wymuszenia ruchy EGR i sprawdzenia czy wykonał polecenie itd. Pokazuje też inne parametry ;)
Matejko napisał/a:
późniejsza regulacja tłoczenia śruba na krzywkach wałka....
Chodzi Ci o regulację wstępnego napięcia sprężyny?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group