Carisma - Techniczne - Cari 1.8 GDI check 56, 66 ?
dmra - 28-02-2015, 10:48 Temat postu: Cari 1.8 GDI check 56, 66 ? Witam. Mam wielką prośbę do Was bo przeszukałem spory kawałek forum i niestety nie trafiłem na wskazówki związane z moim problemem.
Do rzeczy. Pacjent to Cari 1.8 GDI, 99r. Z dziwnym objawem, czyli po odpaleniu auto jeździ normalnie (poza świecącym CE), a po kilki km. pedał gazu zaczyna reagować dopiero przy samej podłodze.
Zrobiłem diagnostykę (pin 1 i 4 na "drucik") i wyskakuje 1x błąd 56, a potem powtarza się błąd 66.
Z góry dzięki za pomoc.
apg2312 - 28-02-2015, 10:56
56 - abnormal fuel pressure system
66 - brake vacuum sensor system
Sorry, wolę nawet nie próbować tłumaczyć
Kody błędów i instrukcję serwisową znajdziesz na Forum.
dmra - 28-02-2015, 11:02
Czyli 56 to filtr,pompa, lub regulator ciśnienia ?
A 66 Możesz mi jakoś rozjaśnić temat ?
apg2312 - 28-02-2015, 11:16
Wg tłumacza Google
56 - System nieprawidłowe ciśnienie paliwa
66 - System czujników podciśnienia hamulca
dmra - 28-02-2015, 11:21
Bardzo Ci dziękuję za pomoc. Zaczynam studiować manuala
apg2312 - 28-02-2015, 11:26
To życzę miłej lektury
robertdg - 28-02-2015, 18:14
Proponuje skasowac błedy chocby przez odłaczenie akumulatora, zrobić jazde próbną i sprawdzić które błedy się powtórzą. Czujnik VACUM powinien znajdowac się w serwie. Co do paliwa to najlepiej skorzystać z evoscana http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
dmra - 02-03-2015, 18:48
robertdg, tak też pomyślałem i zacząłem od skasowania błędów, ale na jazdę próbną niestety czasu zabrakło. Dziękuję Wam bardzo za sugestie Będzie mi dużo łatwiej uratować to autko.
EDIT: Błędy skasowane. 66 znikną po podłączeniu niepodpiętej kostki od "brake vacuum sensor"
Natomiast objaw spadania z obrotów i "upośledzony" pedał gazu nadal występuje, ale nie wyświetla żadnego błędu.
"Trzepać" układ paliwowy od filtra zaczynając, czy jakieś inne porady dla mnie macie ?
MichciuGT - 02-03-2015, 18:58
sprawdź jakie masz ciśnienie zgodnie z tym tematem:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
najlepiej jak byś zrobił logi evoscanem, ale możesz też na postoju miernikiem zmierzyć i czy przypadkiem jak stukasz w gaz to czy ciśnienie nie spada..., ale tak jak napisałem lepiej sprawdzić podczas przyspieszania evoscanem o którym napisał robertdg
dmra - 07-03-2015, 18:19
Hmm, więc tak. Błędy skasowane, ale dalej przechodzi w tryb awaryjny po kilku minutach jazdy i nie pokazuje żadnych błędów (kontrolka CE miga szybko w nieskończoność). Po dodaniu gazu na luzie obroty falują między 800-300, czasem potrafi nawet zgasnąć.
Mierzyłem w tym czasie ciśnienie na czujniku i na wolnych 2.85V, na 2-krpm 3.14V, ale gdy chodzi sobie chwilę na wolnych obrotach to potrafi się dławić i w tym samym momencie spada ciśnienie paliwa aż do zgaśnięcia silnika (jak zgaśnie to napięcie na czujniku wynosi do 1.2V), mimo, że napięcie na aku trzyma 14.4 do samego zgaśnięcia silnika
Wyczyściłem filtr i korytko pompy w baku bo kupa syfu tam była i nawet zdechły pająk, ale nic to nie dało.
Trzepie też ten temat, żeby ustalić gdzie jeszcze są filterki, ale nie mogę dalej ich zlokalizować: http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=150
robertdg - 07-03-2015, 18:53
Skorzystaj z rad w tym temacie, zakup odpowiedni kabel i porób logi http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
MichciuGT - 07-03-2015, 19:22
Cari 99r, ale filtr w baku..., rozumiem że to jest po lifcie, jeżeli nie to możesz mieć filtr paliwa jak zdejmiesz lewe przednie koło to za osłoną silnika, jeżeli masz jeszcze syf w baku to warto go wyciągnąć i wypłukać, przy okazji przewody paliwowe które idą na przód też wypłukać bo w nich też mogło coś zostać, a później może powtórzyć się problem
a filterki wielkości ok. 5mm są opisane w temacie o pompie WC, lepiej nie sprawdzaj jak będzie się zachowywać silnik bez tych filterków, ale możesz spróbować je wyczyścić, jeżeli będą w dobrym stanie to możesz spróbować ich użyć ponownie
dmra - 07-03-2015, 20:30
Ten temacik też czytałem. Mam kabelek Vag KKL, ale nie mogę znaleźć Evoscan'a, tylko kończę na linkach, które ode mnie kasę chcą.
Połączyłem się jakimś innym programem, ale pokazywał tylko ogólnikowo, że kłopot z paliwem.
plecho1 - 07-03-2015, 20:32
Trzeba albo kupić albo dobrze poszukać
dmra - 09-03-2015, 18:47
Dziś próba połączenia się przez Evoscan'a i wyskakuje błąd: No response from ECU.
Coś robię źle, czy po prostu ECU padło ?
Wyczyszczenie tych małych filterków w pompie niestety nie pomogło
Może jest ktoś w okolicy Elbląga, kto by mi to ogarną ?
EDIT: Może takie coś się stało ? https://www.youtube.com/watch?v=6EK1vtuNluA
|
|
|